کدخبر: ۲٤۱۷۸
۱٦ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵٦
چاپ

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

بدحجابی‌ها دهن کجی به نظام است/ نباید دانه‌درشت‌ها بودجه کشور را ببلعند/مسئولان مراقب نفوذ اصحاب فتنه باشند

بدحجابی‌ها دهن کجی به نظام است/ نباید دانه‌درشت‌ها بودجه کشور را ببلعند/مسئولان مراقب نفوذ اصحاب فتنه باشند

بیرجندرسا- خطیب امروز نماز جمعه تهران با بیان اینکه کشور اسلامی باید چهره‌اش اسلامی باشد، گفت: نمایان شدن بدحجابی‌ها دهن‌کجی به نظام است. همه در برابر گناه آشکار مسئول هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از  فارس،‌ آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب امروز نمازجمعه تهران، با اشاره به دغدغه‌های مردم متدین گفت: کشور اسلامی باید چهره‌اش اسلامی باشد. نمایان شدن بدحجاب‌ها در این کشور دهن‌کجی به نظام و اسلامیت نظام است و مسئولان نباید به همچنین چیزی رضایت دهند.

خطیب امروز نمازجمعه تهران ادامه داد: گناه اگر پنهانی انجام بگیرد و مردم مطلع نشوند هیچکس مسئول نیست و هیچکدام از ما در این زمینه مسئولیتی نداریم و حتی حق تفحص هم نداریم که کسی در خانه چه می‌کند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی ادامه داد: اما اگر گناه آشکار انجام بگیرد دامن همه را خواهد گرفت. در این صورت همه گناه‌کارند و اگر اقدام لازم برای ریشه‌کن کردن گناه انجام نگیرد همه مسئولند و اگر راضی شدند همه شریک‌اند.

وی افزود: از برنامه‌های خوب صدا و سیما هم تشکر می‌کنم اما لازم است این جمله را ذکر کنم که مردم در فیلم‌ها تحمل دیدن چهره‌های بدسابقه را ندارند ولو این هنرمند، در کار خود توانمند باشد اما مردم با دیدن آنها از روی شهدا خجالت می‌کشند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: مسئولان مراقب باشند اصحاب فتنه، نفوذ نکنند. مخصوصاً‌ در این زمینه به وزارت علوم تذکر می‌دهم که متأسفانه این قضیه بخشی از نمایندگان مجلس را نیز ناراحت کرده است.

وی افزود: به آنها که متصدی مجوز دادن به کتب هستند تذکر می‌دهم مبادا در نمایشگاه کتاب کتاب‌هایی که بخش یا قسمتی از آن گمراه کننده است از این نمایشگاه به دست خانواده‌ها برسد و خانواده‌ها را آلوده کند. کتاب و نشر یعنی پرورش‌دهنده مغزها و اگر کتابی باشد که بخشی از آن مطالب مضر باشد آن کسی که مجوز داده باید بداند مسئول است.

خطیب نمازجمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تشکر از دولت به دلیل اجرای طرح تحول در نظام سلامت، گفت: با این طرح آنهایی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند بسیار راحت می‌توانند بیماری خود را درمان کنند.

موحدی کرمانی با اشاره به حمله گروهک تروریستی داعش به سامرا گفت: این جانی‌ها دست بردار نیستند دشمن در هر لحظه در مقام یک ضربه است و باید بیدار و هوشیار بود و مکرهای دشمن را شناخت. الحمدالله با وجود اینکه تعداد آنها زیاد بود، اکثراً کشته و نابود شده اند.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین به فرا رسیدن سالروز پانزدهم خردادماه اشاره کرد و گفت: پانزده خرداد روزی بود که مردم امتحان خود را بخوبی پس دادند و به صورت عملی تبعیت خود را از ولایت فقیه نشان دادند. با وجود اینکه سیل خون به راه افتاد اما مردم نشان دادند که ولایی هستند.

خطیب امروز نمازجمعه تهران در ادامه با تبریک پیروزی بشاراسد در انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه گفت: مردم سوریه نشان دادند که در مقابل تمام توطئه‌ها و تروریست‌های جنایتکار ایستاده‌اند و به طور حتم با رأی بالای آقای بشار اسد آمریکا مأیوس شده است و فهمیده است که نمی‌تواند با این مکرها در سوریه حضوری داشته باشد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به سالروز رحلت حضرت امام(ره) گفت: ایشان از فرصت استفاده کرد با اینکه با شاهی ستمگر معاصر شد که همه را به زندان می‌انداخت و طرح کاپیتولاسیون را تصویب کرد، این همه، شرایطی را ایجاد کرد که امام از فرصت استفاده کند و به وعاظ دستور دادند که بر بالای منبرها مردم را بیدار کنند.

وی افزود: بعد از امام هم شخصیتی به جایگاه ایشان رسید که حرفش مانند حرف امام است آگاهی و اشرافش بر مسائل جهانی به اندازه امام است و این توفیق بزرگی است که بعد از امام این انقلاب آسیب ندید.

خطیب امروز نمازجمعه تهران ادامه داد:‌ مقام معظم رهبری دقیقا تمام شرایط کشور و جهان را در ارتباط با انقلاب ما زیر نظر دارند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد گفت:‌ همه این هشدارها لازم است و باید به آنها توجه کرد.

وی با تأکید بر اهمیت فرهنگ گفت: این فرهنگ اسلامی است که می‌تواند تمام شئون این کشور را وزین کند و جلوی انحراف را بگیرد.

خطیب امروز نمازجمعه تهران ادامه داد: همه شئون باید یک پیوست فرهنگی اسلامی شفاف داشته باشند وگرنه انقلاب آسیب می‌بیند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 گفت:‌ دلبستگی به غرب نباید وجود داشته باشد باید به خود و درون خود توجه کنیم چراکه ظرفیت فراوانی در کشور است. جوانان پرکار و مغزهای متفکر مورد استفاده قرار بگیرند.

وی افزود: باید عزت اسلامی حفظ شود باید حقوق مردم مراعات شود این دستورات مقام معظم رهبری بود که الحمدالله هیأت مذاکره‌کننده ایرانی مذاکره را ادامه می‌دهد و انشاءالله این اصول را رعایت می‌کنند.

خطیب موقت نمازجمعه امروز تهران با اشاره به اهمیت مبارزه در جبهه اقتصادی گفت: مردم کاملا آمادگی خود را برای حضور در این جبهه نشان دادند. همه باید مواظب باشند که اسراف شکل نگیرد باید جلوی اسراف گرفته شود نیازی به تشریفات جدید نیست.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: ثروتمندان به فقرا عنایت ویژه کنند و بدانند قسمتی از ثروت آنها مال فقرا است. فاصله طبقاتی بسیار چیز خطرناکی است و باید این فاصله را کم کرد.

وی در ادامه با تأکید بر توجه دولت و مجلس به بحث حقوق مردم و فاصله آنها گفت: این چه فاصله عجیبی است که حقوق برخی‌ها بسیار بالاست و حقوق برخی دیگر بسیار پایین در حالیکه هر دوی اینها هزینه دارند. باید این فاصله را کم کرد.

خطیب امروز نمازجمعه تهران ادامه داد: باید این گام را مجلس بردارد. باید تصمیم انقلابی بگیرد. نمی‌شود که کل بودجه کشور را دانه درشت‌ها ببلعند و بعد ما عزا بگیریم که پولی باقی نمانده است.

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: برای جبران تورم این مطرح است که حقوق‌ها با تورم افزایش یابد. البته دولت قانون دارد و طبق قانون عمل می‌کند اما بحث فاصله حقوق‌ها چیزی است که باید مجلس به آن توجه کند و به گونه‌ای برای آن برنامه‌ریزی شود که فاصله‌ای بین حقوق‌ها ایجاد نشود.

وی بر ضرورت استفاده از تولیدات داخلی تأکید کرد و افزود: البته من سفارش می‌کنم که حتما کیفیت هم مورد توجه قرار گیرد و تولیدات داخلی کیفیت خوبی داشته باشد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.