کدخبر: ۲۵۳۸۵
۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:٤٦
چاپ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی:

صنایع دستی هم فرهنگ می‌آفریند و هم اقتصاد را زنده و پویا می‌کند

بیرجندرسا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: صنایع دستی میراث گرانبهای هر سرزمین و منطقه محسوب می‌شود.

صنایع دستی هم فرهنگ می‌آفریند و هم اقتصاد را زنده و پویا  می‌کند

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا ، حسن رمضانی شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار داشت: صنایع دستی میراث گرانبهای هر سرزمین و منطقه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: امشب در جمع هنرمندان صنایع دستی استان گرد آمدیم و نگاه مسئولان در این جلسه نشانگر توجه آنها به صنایع دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: هنرمندان صنایع دستی کسانی هستند که بدون هیچگونه چشم‌داشت، بدون هیچگونه ابلاغ ماموریت و حکم کارگزینی میراث سرزمین خود را حفظ کرده و آن را به نسل‌های بعد منتقل می‌کنند.

رمضانی با بیان اینکه صنایع دستی هم می‌تواند فرهنگ بیافریند و هم اقتصاد را زنده و پویا کند، متذکر شد: با احیای هنرها و صنایع دستی استانمان دیگر جای دغدغه فراموش شدن فرهنگ وجود ندارد.

وی ادامه داد: می‌توانیم دردمندانه به مسئولان نگاه کرده و ببینیم چه باید کرد تا از این شرایط نجات یافته و فرهنگ اصیل خود را فراموش نکنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی یادآور شد: اگر در دنیای امروز فخر و مباهاتی داریم بخاطر مردم و مردمی‌ترین تلاش‌هاست.

رمضانی اضافه کرد: مردم کشور و ملت ما همیشه فخر آفریدند و بدون تردید هنرهای برخاسته از متن مردم، ساخته ذهن آنها و حاوی ارزش‌های آنها می‌تواند مایه مباهات ما باشد.

وی با بیان اینکه وجود صنایع دستی استان مایه مباهات ماست، عنوان کرد: در این راستا نباید عرصه را بر موضوع صنایع دستی و فرهنگی تنگ کرد.

گلایه مدیرکل میراث فرهنگی از جای خالی متولیان استانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با گلایه از اینکه هیچ‌کدام از مسئولان استانی در این مراسم حضور ندارند، یادآور شد: با توجه به این‌که صنایع دستی یادگار گذشتگان ماست و شاید سالی یکبار این مراسم اتفاق بیفتد، حضور نداشتن متولیان چندان شایسته نبود.

لازم به ذکر است؛ در این مراسم از  رشیده بانو تقی‌زاده از قاین، صغری قاینی از خوسف، میرزا احمد سلطانی از فردوس، علی نداف از سرایان، حاج احمد اخوان از طبس، محمد‌حسن صحرانورد از درمیان، زینب فرهمند از نهبندان، عباسعلی مقبولی از بیرجند، حسین حداد پور از بشرویه، محمد فخاریان از زیرکوه و پری سمیعی از شهرستان بشرویه از جمله پیشکسوتان صنایع دستی شامل حوله‌بافی، نمد بافی، مس‌گری، سیاه چادر بافی، سفالگری، حصیربافی، گلیم‌بافی، چاقوسازی، ترکه‌بافی، تو بافی و جاجیم‌بافی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.پ

منبع: فارس

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها