چاپ

برپایی نمایشگاه فرصت‌ها و دستاوردهای فناوری خراسان جنوبی

بیرجند رسا-مسئول روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه فرصت‌ها و دستاوردها در هفته دولت در محل پارک علم و فناوری بیرجند خبر داد.

برپایی نمایشگاه فرصت‌ها و دستاوردهای فناوری خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا به نقل از فارس ، پیمان حاجی‌رضایی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه فناوری و اطلاعات خراسان جنوبی اظهار داشت: پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در سال ۹۰ تاسیس و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان طی این مدت افتخارات زیادی را از آن خود کرده است، افزود: در سال ۹۰ پارک علم و فناوری استان پیشنهاد تجمیع شرکت‌های دانش بنیان را به اداره کل سیاست‌گذاری داده است.

مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس این پیشنهاد قراردادی برای حضور در نمایشگاه تخصصی مدیریت جامع شهری و دستاوردهای شهرداری‌های کشور منعقد شد.

حاجی‌رضایی گفت: در سال ۹۰ بعد از ارائه پیشنهاد پارک علم و فناوری استان توانست به عنوان مدیر و متولی اجرایی غرفه وزارت علوم و پارک علم و فناوری در این نمایشگاه حضور یابد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه تخصصی مدیریت جامع شهری و دستاوردهای شهرداری‌های کشور در سال ۹۰، متذکر شد: با توجه به حضور بیش از ۷۰ شرکت دانش بنیان از پارک علم و فناوری سراسر کشور، این نمایشگاه در واقع یکی از گام‌های اساسی شناساندن شرکت‌های دانش بنیان متخصص در زمینه امور شهری برای شهرداری‌های کشور بود و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای بسیار زیادی برای شرکت‌های دانش بنیان را در پی داشت.

مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی یادآور شد: حضور پارک علم و فناوری استان در این نمایشگاه قدمی بسیار موثر و گامی نو بود چراکه سال بعد هم در این نمایشگاه اعلام آمادگی و حضور یافت.

حاجی‌رضایی اضافه کرد: پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در دو سال متوالی توانست به عنوان غرفه برتر استانی در این نمایشگاه انتخاب شود.

وی یادآور شد: در شهریور ماه ۹۰ با توجه به اینکه سه ماه از راه‌اندازی پارک علم و فناوری استان می‌گذشت پارک علم و فناوری استان در دومین جشنواره ملی نیز شرکت کرد و در این نمایشگاه هم به عنوان یکی از گروه‌های برتر، غرفه برتر کشور شد.

مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به حضور پارک علم و فناوری استان در بازار ملی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۰، گفت: در این بازار ۱۱ طرح به عنوان طرح ملی مصوب و انتخاب شد.

حاجی‌رضایی ادامه داد: پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در این بازار پنج طرح را اعلام کرد که از این تعداد چهار طرح به عنوان طرح ملی مصوب و توسط معاون اول رئیس جمهور رونمایی شد.

وی اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان در چهاردهمین جشنواره دستاوردهای پژوهش‌های فناوری کشور به عنوان پارک جدیدالتاسیس برتر کشور در سال ۹۲ انتخاب شد.

مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر با بیش از ۳۰ دستگاه اجرایی در استان تفاهم‌نامه منعقد کرده‌ایم تا بتوانیم توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان را در دستگاه‌های دولتی به کار برده و حداقل از برون رفت پول از استان جلوگیری کنیم.

حاجی‌رضایی افزود: با حضور دستگاه‌های اجرایی استان و تجمیع شرکت‌های دانش بنیان تلاش داریم مشکلات فناوری استان را با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان بومی مرتفع سازیم.

وی گفت: بر اساس قانون هر دستگاه تا سال گذشته موظف بود نیم تا سه درصد اعتبار خود را صرف پژوهش کند که امسال یک تا سه درصد در نظر گرفته شده است.

مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی متذکر شد: پیشنهاد دادیم این اعتبار به پارک علم و فناوری داده شود تا برای هر دستگاه با توجه به حوزه کاری خودش این مهم انجام شود اما با پیشنهاد ما موافقت نشد و تنها اتفاقی که افتاد این بود که دستگاه‌های دولتی طرح مدنظر خود را از کانال آموزش و پژوهش استانداری به تصویب برساند.

حاجی‌رضایی افزود: امسال پیشنهاد داده‌ایم این طرح‌ها به صورت مستقل اجرا شود و پارک علم و فناوری انجام دهنده امور باشد.

وی با بیان اینکه هدف ما تجمیع شرکت‌های دانش بنیان است، یادآور شد: با تجمیع طرح‌های پژوهشی و بودجه پژوهش دستگاه‌هایی که اعتبار آنها زیاد نیست می‌توانیم مشکلات بزرگ استان را به حداقل برسانیم.

مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی اضافه کرد: این طرح امسال به تمام دستگاه‌ها اعلام می‌شود و امیدواریم دستگاه‌ها نیز از آن حمایت کنند.

حاجی‌رضایی به برنامه‌های آتی پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه فرصت‌ها و دستاوردها در هفته دولت و برگزاری جشنواره پرفسور گنجی از جمله برنامه‌های پارک علم و فناوری استان در سال جاری است.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه فرصت‌ها و دستاوردها در هفته دولت در محل پارک علم و فناوری بیرجند برگزار می‌شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.