کدخبر: ۳۳٤٦۲
۰۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۳
چاپ

دبیرستاد فناوری گیاهان دارویی:

طرح‌های تولید زعفران ارگانیک در خراسان جنوبی حمایت می‌شود

بیرجند رسا-دبیرستاد فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: طرح‌های تولید زعفران ارگانیک در خراسان جنوبی مورد حمایت معاونت قرار می‌گیرد.

طرح‌های تولید زعفران ارگانیک در خراسان جنوبی حمایت می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا به نقل از تسنیم ،عصاره بعدازظهر امروز در نشست توسعه علم و فناوری و کارگروه پژوهش و تحول اداری خراسان جنوبی، با تأکید بر استفاده از الگوهای کشت مطابق با اقلیم استان، اظهار کرد: کشور ایران توانسته با عرضه زعفران ارزان و مرغوب در بازارهای جهانی، اسپانیا را از این چرخه کنار بزند.

وی افزود: کشت سنتی زعفران آلودگی شیمیایی بالایی دارد و طرح‌های تحقیقاتی می‌تواند الگوی کشت این محصول را از سنتی به مدرنیته تبدیل کند.

دبیرستاد فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان این‌که شرکت‌ها در نظام استاندارد کم‌کاری کرده‌اند، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در خراسان جنوبی بسیار پیشرو هستند و باید گسترش و توسعه یابند و نقش الگویی داشته باشند.

عصاره تصریح کرد: مجموعه‌های پژوهشی خراسان جنوبی باید با بخش خصوصی ارتباط نزدیک داشته باشند.

وی اظهار کرد: مرکز تهیه و توزیع گیاهان دارویی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید در خراسان جنوبی تشکیل و حمایت شود.

دبیرستاد فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در این مرکز چرخه‌های تولید، تقاضا و عرضه می‌توانند شکل بگیرد و نقش اساسی در اقتصاد استان داشته باشد.

رئیس سازمان انرژی‌های نو ایران نیز گفت: خراسان جنوبی طرفیت‌های زیادی در انرژی‌های زمین‌گرمایی، بادی و خورشیدی دارد که طرح‌های دانش‌بنیان باید به این سمت سوق داده شوند.

یوسف آرمودلی اظهار کرد: خراسان جنوبی یکی از محدود استان‌هایی است که خط تولید پنل خورشیدی دارد و توانسته علاوه بر رفع نیاز استان به خراسان رضوی نیز صادرات داشته باشد.

وی تصریح کرد: برای نصب پنل‌های خورشیدی در منازل خراسان جنوبی تا سقف 4 میلیون و 500 هزار تومان تسهیلات ارائه می‌شود.

رئیس سازمان انرژی‌های نو ایران افزود: شهرستان نهبندان در توسعه سیستم‌های تولید انرژی از طریق بادهای 120 روزه را دارد که باید مورد توجه نخبگان استان قرار گیرد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها