کدخبر: ۳۳٤٦۷
۰۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۸
چاپ

وطنی:

مشکل مالی در حمایت از طرح‌های نوآورانه نداریم/ راه‌اندازی 200 شرکت دانش‌بنیان در خراسان جنوبی

بیرجند رسا-معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تا پایان برنامه توسعه پنجم باید 20 هزار شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور راه‌اندازی شود که از این تعداد 200 شرکت در خراسان جنوبی راه‌اندازی خواهد شد.

مشکل مالی در حمایت از طرح‌های نوآورانه نداریم/ راه‌اندازی 200 شرکت دانش‌بنیان در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا به نقل از مهر ،علی وطنی شنبه شب در نشست توسعه علم و فناوری و کار‌گروه پژوهش و تحول اداری خراسان جنوبی اظهار کرد: دانشگاهیان و اعضای هیئت علمی اگر با تشکیل شرکت دانش‌بنیان اقدام به تولید محصولات دانش‌بنیان بکنند، تا پنج درصد ارزش محصولات تولیدی وام بلاعوض در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

 وی افزود: هیچ محدودیتی در پرداخت وام به طرح‌ها وجود نداشته و این معاونت مشکلی به نام مشکل مالی در حمایت از طرح‌های نوآورانه ندارد.

وطنی تأکید کرد: خراسان جنوبی ظرفیت‌های بسیار بالایی با وجود دانشگاه‌های متعدد دارد که باید برای رفع مشکل بیکاری در این منطقه از این ظرفیت استفاده کرد و این امر با فراهم کردن زمینه همکاری بین دانشگاه و صنعت میسر خواهد بود.

راه‌اندازی 20 هزار شرکت دانش‌بنیان تا پایان برنامه توسعه پنجم در کشور

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: در خراسان جنوبی فقط به طرح‌هایی تسهیلات پرداخت می‌شود که در راستای رفع و شناسایی مشکلات استان طراحی شود.

وطنی با بیان اینکه خراسان جنوبی در زمینه گیاهان دارویی و برخی از اقلام و محصولات کشاورزی مزیت‌های نسبی دارد، عنوان کرد: باید زمینه فراوری محصولات استراتژیک این استان در شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود.

وطنی با اشاره به اینکه تا پایان برنامه توسعه پنجم باید 20 هزار شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور راه‌اندازی شود، تصریح کرد: از این تعداد 200 شرکت در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مهمترین مشکل خراسان جنوبی وجود نیروی انسانی دانش‌آموخته است و مشکلی اصلی دانش آموختگان اشتغال است که با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان تا حدودی این مشکل حل می‌شود.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه برخی از کارگاه‌های تولیدی خراسان جنوبی کمبود نقدینگی دارند، افزود: شرکت کویرتایر خراسان جنوبی دارای مشکلاتی در زمینه دریافت تسهیلات استان بوده که باید تلاش شود این مشکلات در خود استان حل شود.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت استان خراسان جنوبی با وجود دانشگاه‌های پیام‌نور، آزاد اسلامی و دانشگاه بیرجند و با توجه به ظرفیت‌های موجود در این مراکز دور از دسترس نیست، گفت: تنها کافی است این دانشگاه‌ها با تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید محصولات دانش‌بنیان زمینه را برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم کنند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها