کدخبر: ۳۳٤٦۸
۰۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۰
چاپ

خاشی:

ترانزیت سه هزار و 503 کامیون مشتقات نفتی به کشور افغانستان

بیرجند رسا-مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: طی پنج ماهه نخست امسال بیش از 87 هزار تن مشتقات نفتی از این استان به افغانستان صادر شد.

 ترانزیت سه هزار و 503 کامیون مشتقات نفتی به کشور افغانستان

به گزارش خبرنگاران  پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا  ،محمدعلی خاشی صبح یکشنبه  داشت: در پنج ماه نخست امسال سه هزار و 503 کامیون مشتقات نفتی به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

وی وزن مشتقات ترانزیت شده طی این مدت را بیش از 87 هزار تن دانست و گفت: مشتقات نفتی (سوخت) از کشور عراق، روسیه و امارات از طریق گمرک ماهیرود به افغانستان ترانزیت شده است.

خاشی اضافه کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد کامیون شش درصد و از نظر وزن هشت درصد افزایش داشته است.

وی همچنین به خدمات مسافری ارائه شده در این مدت اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری به شش هزار و 449 نفر مسافر ورودی و شش هزار و 332 نفر مسافر خروجی در فرودگاه بین‌المللی بیرجند خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی انجام شده است.

وی ادامه داد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته مسافرین ورودی 26 درصد و مسافرین خروجی 32 درصد افزایش داشته است.

خاشی با بیان اینکه در این مدت تعداد 37 فقره اظهارنامه صادراتی در قالب امانات پستی صادر شده است، افزود: این اظهارنامه‌ها به ارزش یک‌هزار و 644 دلار تشکیل شده است.

به گفته وی از نظر تعداد اظهارنامه‌ها پنج درصد و از نظر ارزش شش درصد کاهش داشته است.

خاشی با بیان اینکه وزن این اظهارنامه‌های صادراتی 163 کیلوگرم بوده است، بیان داشت: وزن اظهارنامه‌های تشکیل شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای صادر شده را خشکبار، زعفران، ادویه، آجیل، عناب و پسته برشمرد.

خاشی با بیان اینکه در این مدت همچنین تعداد 40 فقره اظهارنامه وارداتی پستی تشکیل شده است، افزود: ارزش این اظهارنامه‌ها چهار هزار و 200 دلار و به وزن 134 کیلوگرم بوده است.

وی ادامه داد: اظهارنامه‌های وارداتی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد اظهارنامه 48 درصد، ارزش 303 درصد و وزن 58 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی دارو، پوشاک و کتاب را از جمله کالاهای وارداتی ذکر کرد و یادآور شد: کشورهای مقصد و مبدأ صادرات و واردات امانات پستی آمریکا، انگلستان، کانادا، آلمان، اتریش، هند و چین بوده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.