کدخبر: ۳۳٤۷۰
۰۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:٤۵
چاپ

راه اندازی خدمات بهداشتی تمام وقت به دام های شهروندان در استان

راه اندازی خدمات بهداشتی تمام وقت به دام های شهروندان در استان

بیرجندرسا-معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: تعداد 10 کلینیک درمانگاهی تمام وقت، 18 داروخانه دامپزشکی، دو آزمایشگاه تخصصی و 11 مرکز واکسیناسیون برای ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان در استان راه اندازی شده است.

 محمود قربان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا  ، با اشاره به اقدامات بهداشتی ارائه شده در درمانگاه های دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار داشت: کالبدگشایی، جراحی، عملیات مامایی، تشخیص آبستنی و معالجات بالینی از اهم فعالیت این مراکز بوده است.
وی تصریح کرد: از آغاز سال جاری تاکنون 83 هزار و 22 مورد معالجه و درمان دام سبک و سنگین، یک میلیون و 785 هزار معالجه و درمان طیور و 106 مورد جراحی دام سبک و سنگین انجام شده است.
معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه فعالیت های بهداشتی و درمانی در استان به بخش خصوصی واگذار شده است، یادآور شد: تعداد 10 کلینیک درمانگاهی تمام وقت، 18 داروخانه دامپزشکی، دو آزمایشگاه تخصصی و 11 مرکز واکسیناسیون برای ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان در استان راه اندازی شده است.
قربان زاده با بیان اینکه در برخی موارد برای درمان دام ها نیاز به انجام کالبدگشایی دام تلف شده است، ادامه داد: در این راستا در طول پنج ماهه سال جاری 781 مورد کالبدگشایی دام در مراکز درمانی دامپزشکی استان انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: از آغاز سال جاری تاکنون 7 هزار و 324 ...

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.