کدخبر: ۳۳۸۵۷
۲٤ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:٤۵
چاپ

معاون فرماندار بشرویه عنوان کرد

سرشماری کشاورزی گامی مهم برای توسعه کشاورزی روستایی

بیرجند رسا-معاون فرماندار بشرویه گفت: سرشماری کشاورزی گامی مهم و سازنده برای کمک به توسعه بیشتر بخش کشاورزی روستایی است.

سرشماری کشاورزی گامی مهم برای توسعه کشاورزی روستایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا ، علیرضا زمان‌زاده ظهر امروز در نشست آموزشی آمارگیران طرح سرشماری کشاورزی گفت: در طرح سرشماری عمومی کشاورزی همه واحدهای کشاورزی شمارش شده و اطلاعات هر یک به صورت جداگانه ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: از سرشماری عمومی کشاورزی اطلاعات گران‌بهایی در زمینه خصوصیات پایه‌ای و ساختاری بخش کشاورزی حاصل می‌شود که موارد استفاده مهمی دارد.

معاون فرماندار بشرویه تصریح کرد: اطلاعات حاصل از این سرشماری در زمینه‌های مهمی نظیر سیاستگذاری، نظارت و ارزیابی طرح‌های کشاورزی و روستایی به ویژه در نقاط روستایی به کار گرفته می‌شود.

زمان‌زاده افزود: در سرشماری عمومی کشاورزی اطلاعات واحدهای کشاورزی به طور عمده از طریق مراجعه به خانوارهای ساکن در آبادی‌ها یا شهرهایی که بهره‌برداران کشاورزی در آنجا قرار دارند، جمع‌آوری می‌شود.

وی تصریح کرد: بهره‌برداران مختلفی شامل سرشماری کشاورزی می‌شوند نظیر افرادی که در روز آمارگیری حداقل 400 متر مربع زمین زراعی و یا حداقل 200 متر مربع باغ و قلمستان دارند.

معاون فرماندار بشرویه افزود: همچنین بهره‌برداران پرورش‌دهنده دام‌های سبک و سنگین با حداقل 2 و یک راس دام و نیز بهره‌بردارانی که در روز آمارگیری در زمینه پرورش طیور به روش سنتی با حداقل 10 قطعه طیور مشغول هستند شامل سرشماری کشاورزی می‌شوند.

زمان‌زاده اظهار کرد: افرادی که مشغول به فعالیت‌هایی نظیر امور گلخانه‌ای، پرورش زنبور عسل و همچنین پرورش کرم ابریشم یا پرورش ماهی در آب‌های داخلی هستند نیز مورد سرشماری عمومی کشاورزی قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: آمارگیران باید دقت نظر خود را نسبت به انجام این وظیفه متعهد بدانند و نسبت به ثبت اطلاعات و آمار صحیح کشاورزان منطقه اقدام کنند.


فارس

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها