کدخبر: ۳٤٤۲۹
۰۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:٤٤
چاپ

اصغرنوراله زاده:

پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان با ساز و کار مجلس

بیرجندرسا-مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) گفت: در صورت تصویب نهایی طرح اختصاص 500 میلیون دلار منابع صندوق توسعه ملی به ازدواج جوانان، این منابع صرفا بابت تسهیلات ازدواج و با ساز و کار تعیین شده از سوی مجلس، پرداخت خواهد شد.

پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان با ساز و کار مجلس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا,اصغرنوراله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،‌ درباره تصویب طرح تخصیص بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به ازدواج جوانان در مجلس، اظهار کرد: کلیات این طرح و یک فوریت آن به تصویب مجلس رسیده ولی هنوز چگونگی پرداخت تسهیلات و جزییات آن مشخص نشده است.

وی افزود: بر اساس این طرح مبلغ 500 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به جهت سهولت ازدواج جوانان به صندوق مهر امام رضا(ع) و بانکهای دولتی اختصاص خواهد یافت.

نوراله زاده در پاسخ به این پرسش که آیا روند اعطای منابع تخصیص یافته پس از تصویب در مجلس از سوی صندوق مهر امام رضا (ع) دنبال خواهد شد یا خیر؟ گفت: این مساله به مصوبه مجلس بستگی دارد که آیا مجوز پرداخت را به صندوق بدهد یا مجموعه بانکها، طبعا در صورتی که پرداخت تسهیلات مذکور به صندوق واگذار شود آمادگی و توان پرداخت آن را داریم.

به گفته وی در صورت تصویب نهایی این طرح، منابع پیش‌بینی شده صرفا بابت اعطای تسهیلات ازدواج جوانان و با ساز و کاری که مجلس تعیین می‌کند، اختصاص داده خواهد شد.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) در ادامه درباره طرح عضوگیری صندوق مهر امام رضا(ع) اظهار کرد: طرح عضوگیری آماده شده است و مدل‌های مختلفی را برای آن طراحی کرده‌ایم، تلاش ما این است به گونه‌ای عمل کنیم که متقاضیان به ما مراجعه نکنند بلکه ما به سراغ متقاضیان برویم.

وی ادامه داد: بر این اساس از برخی نرم‌افزارهای اختصاصی برای ارائه خدمات خود به متقاضیان بهره‌ برده‌ایم به این نحو که متقاضیان می‌توانند با درج کد #*88*770* با خدمات و محصولات صندوق مهر امام رضا (ع) آشنا شده و از مزایای آن استفاده کنند.

نوراله زاده افزود: همچنین طرح قلک‌های پس انداز قرض الحسنه را طراحی کرده‌ایم که به موجب آن متقاضیان با تحویل گرفتن این قلک‌ها می‌توانند در عضوگیری صندوق شرکت کنند.

به گفته مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع)، این طرح موجب گسترش و ترویج فرهنگ پس‌انداز در میان خانوارهای ایرانی به ویژه جوانان و کمک به تسهیل ازدواج آنان می‌شود و افراد با مشارکت در این طرح ضمن پس انداز از مزایایی همچون دریافت تسهیلات به میزان 1.5 برابر موجودی سپرده و تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن بهره‌مند می‌شوند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها