کدخبر: ۳٤٦۳۷
۱۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰٦
چاپ

دبیر علمی یازدهمین کنگره بین المللی «ام اس» ایران خبر داد:

ارائه روش نوین مایع مغزی نخاعی برای بیماران «ام اس» در ایران

بیرجندرسا-شکوفه علایی از ارائه دو روش «مایه مغزی نخاعی» و مشاوره‌های ژنتیک در بیماری «ام اس» خبر داد.

ارائه روش نوین مایع مغزی نخاعی برای بیماران «ام اس» در ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل ازتسنیم, شکوفه علایی متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه یازدهمین کنگره بین المللی ام اس ایران از یک الی 2 آبان ماه 1393 با حضور بیش از 500 نفر از متخصصان مغز و اعصاب و رزیدنت‌ها، در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: هدف از برگزاری کنگره یازدهم، به روز کردن اطلاعات متخصصان مغز و اعصاب و سایر رشته‌های مرتبط با این رشته و تبادل جدیدترین راه‌های تشخیصی و درمانی بیماری «ام اس» است که متخصصان داخلی و خارجی در آن به ارائه آخرین دستاوردها و تحقیقات خود می‌پردازند.

وی افزود: دو مهمان ویژه از چهره‌های بین المللی شناخته شده کشور آمریکا در این کنگره حضور دارند که هر دو ایرانی مقیم و از اساتید برجسته و به نام ایرانی در دانشگاه «جان هابزکینگ» به نام دکتر علیرضا میناگر و دکتر عبد الرحمن رستمی هستند.

وی گفت: محور اصلی کنگره امسال تشخیص بیماری ام اس و بیماری هایی است که در تشخیص های افتراقی  قرارمی گیرد به این معنی که بیماری هایی  که در کنار بیماری ام اس احتمال دارد پزشکان تشخیص اشتباه به جای بیماری ام اس بدهند.

علایی بیان کرد: تاکنون 150 مقاله از طریق سایت کنگره به دبیرخانه رسیده است که پس از داوری 50 مقاله به صورت سخنرانی و مابقی به صورت پوستر انتخاب شده است که در پایان برگزاری کنگره، مقالات به صورت کتاب چاپ می‌شود و در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: "گاید لاین" یکی از  بخشی‌های جدید کنگره یازدهم است که برای نخستین بار توسط افراد صاحب نظر برای پزشکان مغز و اعصاب در نظر گرفته شده است و این موضوع که محور اصلی و یکی از دستاوردهای این کنگره نسبت به کنگره‌های قبلی به شمار می‌رود.

این متخصص مغز و اعصاب افزود: هر"گاید لاین" به صورت یک دستورالعمل و راهنمای واحد برای تمامی متخصصان مغز و اعصاب در هنگام تشخیص بیماری و درمان مورد استفاده قرار می‌گیردف به این معنی که به یک پزشک متخصص مغز واعصاب خط مشی و راهکار می‌دهد که در هنگام تشخیص و درمان چه مراحلی را پیش بگیرد، این دستورالعمل ویژه کشور ایران است و اهمیتی که دارد این است که همکاران و پزشکان متخصص مغز و اعصاب در مواردی که اختلاف نظر در مورد تشخیص و درمان بیماری در جهان وجود دارد و دچار سر درگمی می‌شوند؛ پزشک را کمک به تصمیم گیری بهتر برای پزشک متخصص درتشخیص و درمان مناسب خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: به عنوان مثال در گاید لاین «امتحان مایع مغزی نخاعی" در بیماران «ام اس» به  پزشک متخصص به عنوان یک راهنما کمک می‌کند که چگونه از فرد مبتلا به «ام اس» مایع مغزی نخاع گرفته شود و چگونه به آزمایشگاه انتقال داده شود و در آزمایشگاه چه شیوه ای باید استفاده شود برای اینکه در بیماری «ام اس» دقت کافی را داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این کنگره دو "گاید لاین" با عنوان "امتحان مایه مغزی نخاعی ام اس" و دیگری با نام "مشاوره‌های ژنتیک در بیماری ام اس" ارائه خواهد شد. بیشترین موردی که در مطب‌ها و کلینیک های پزشکان مشاهده شده است این است ست که مردم علاقمند به کسب اطلاعاتی درباره ژنتیک و «ام اس» هستند.

به گزارش روابط عمومی انجمن «ام اس» ایران، یازدهمین کنگره بین المللی «ام اس» ایران از یک الی 2 آبان ماه 1393 با حضور بیش از 500 نفراز متخصصان مغز و اعصاب و رزیدنت‌ها، در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.