کدخبر: ۳٤٦٤٤
۱۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱٤:۰۸
چاپ

زوج طلبه جوان:

طلبه ها معصوم نیستند / ازدواج در سن کم برکت دارد

طلبه ها معصوم نیستند / ازدواج در سن کم برکت دارد

بیرجندرسا-مردم شناخت کاملی نسبت به زندگی طلبه ها ندارند و فکر میکنند طلبه ها معصوم اند در حالی که اینگونه نیست طلبه مسئولیتش به واسطه درسی که خوانده بیشتر است هر چند این برای همه صدق می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل اززن امروز،خانم ذاکری و آقای فرمانبر دو زوج 18 و 21 ساله هستند که هر دو طلبه حوزه های علمیه خواهران و برادران بیرجند هستند  4 ماه شده عقد ازدواج بسته اند و در هردو  ازدواج در سن کم را دارای برکت می دانند و به گفته خانم ذاکری مردم شناخت کاملی نسبت به زندگی طلبه ها ندارند و فکر میکنند طلبه ها معصوم اند در حالی که اینگونه نیست طلبه مسئولیتش به واسطه درسی که خوانده بیشتر است هر چند این برای همه صدق می کند اما در زندگی طلبه ها سادگی و معنویات بیشتر باید جاری باشد و  زندگی با افراد طلبه محدودیت خاصی ندارد اتفاقا شیرین تر است.
 در ادامه با خانم ذاکری گفتگویی داریم:
از مراسم عقدتان بگوید؟
من و همسرم اقوام هستیم و به این دلیل شناخت نسبی از یکدیگر داشتیم, اما همسرم انگار بیشتر در این مورد تحقیق کرده بود چون زمان خواستگاری یک لیست بلند از خواسته ها و اهداف زندگی اش آورد که من مطمئن شدم آمادگی اش از من بیشتر است . من 18 سالم دارم و همسرم 21 و هنوز ترم اول حوزه درس می خوانم و همسرم پایه چهارم است . مراسم ساده ای داشتیم که پدر و مادرم همسرم و خودم و خواهر  برادرها حضور داشتند عقد خوانده شد و بعد از آن هم قرآن و مراسم شیرینی خوران .....
 
اطرافیان نظرشان درباره  ازدواجتان چه بوده است؟
شاید یکی از دلایل انتخاب همسرم خانواده ام بودند چرا که خانواده من از پدر و عمو و سایر افراد خانواده گرفته خودشان طلبه هستند و با زندگی طلبه ها از بدو تولد آشنا بودم و لذا خانواده مرا تشویق به این امر کردند . از طرفی وقتی در خانواده می دیدم کسی به سمت حوزه و طلبگی می رود اخلاق و رفتارش بهتر می شود و خودم می خواستم ببینم حوزه با آدم چه می کند که به تحصیل در حوزه روی آوردم و با اینکه از ترمم  چیزی نگذشته اما راضیم.
 
ملاک شما برای ازدواج چه بوده است ؟
واقعا  اخلاق و ایمان و اینکه معنویات در زندگی ام باشد چراکه معتقدم وقتی معنویات باشد مادیات به  زندگی ات وارد می شود و همیشه دوست داشتم همسرم طلبه باشد و اگر نباشد اخلاق طلبه ها را داشته باشد .
 
زندگی طلبه ها چه محدودیت هایی دارد ؟
قبلا گفتم محدودیت خاصی ندارد طلبه ها زندگی را ساده تر می گیرند و کمتر به تجملات فکر می کنند و خودم نیز برای تهیه جهیزیه آن چه نیاز داشتم را خریدم و به توانایی خانواده فکر کردم  تا در حد توان همسر و پدرم باشد .
 
ازدواج آسان از دیدگاه شما....
ازدواجی که هدف زندگی قرار گرفتن  در مسیر خدایی باشد و چشم و هم چشمی ها در آن کمتر باشد توقع ما جوانهای امروز خیلی بالاست و توقع بالا , سن بالای ازدواج را در پی دارد . باید این را بگویم که ازدواج در سن کم برکت دارد هرچند برخی فکر می کنند اگر زودتر ازدواج کنند خواسته های آنها برآورده نمی شود در حالی همین خانم در سن بالا با هر فردی حاضر می شود ازدواج کند ...
 
مراسم عروسی را چگونه برگزار می کنید؟
راستش ما تصمیم گرفتیم به سفر برویم و برگشتمان به گونه ای باشد که روز تولد حضرت زهرا باشد (س) مصادف شود تا مراسم کوچکی بگیریم .
 
نظر همسرتان درباره کار شما ...
من در طرح بلندمدت مشغول تحصیلم و این طرح برای تبلیغ نیست و طلبه ها مسائل را عمیق تر می خواندند و برای پژوهشگری است . از همان ابتدا که به حوزه آمدم به قصد کار نبوده و نیست  وهدفم از آمدن به حوزه نیز بیان و درک مسائل برای خودم و دیگران بوده است و فعالیت من در حوزه درسی خودم نیز از نظر همسرم مشکلی ندارد.
 
سخن پایان....
به نظرم افرادی که بعد از چندماه ازدواج, کارشان به طلاق می کشد هدف از ازدواج را درست تعیین نکردند و صرفا برای خوش گذرانی و یا ژست متاهل شدن بوده در حالی که اگر هدف رضای خدا و سنت اسلام باشد خداوند نیز به مسیر ازدواج و زوجین برکت می دهد. دوم اینکه رسانه هیچ گاه مراسم عروسی درست و اسلامی ندیده ایم و مراسم های عروسی در فیلم ها و سریالها همیشه با تشریفات خاصی برگزار شده در این زمینه رسانه نیز می تواند الگو بدهد و به جای اینکه مراسم های پرخرج را تبلیغ کند از مراسم ازدواجهای اسلامی الگو ارائه دهد.
 

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.