کدخبر: ۳٤۸۳۷
۱۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۳۳
چاپ

«چهارراه دیجیتال»؛ بسته ویژه از دنیای فناوری اطلاعات

با ساعت مچی‌تان در اینترنت گشت‌وگذار کنید/ تمام چیزهایی که باید درباره Clash of Clans بدانید/ باریک‌ترین نوت بوک 14 اینچی دنیا

با ساعت مچی‌تان در اینترنت گشت‌وگذار کنید/ تمام چیزهایی که باید درباره Clash of Clans بدانید/ باریک‌ترین نوت بوک 14 اینچی دنیا

بیرجندرسا- بالا رفتن تعداد کاربران استفاده کننده از ابزارهای نوین دیجیتال در سال‌های اخیر، سبب شده تا بخش «فناوری اطلاعات» رسانه‌های گوناگون نیز تکانی بخورد و مطالب علمی صرف و دستاوردهای نظری جای خود را به اخباری پیرامون گجت‌ها و وسایل نویت ارتباطی بدهد؛ وسایلی که قابلیت نصب نرم‌افزار را دارند و می‌توانند به عنوان دستیار کاربران خود فعالیت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از رجانیوز، بر همین اساس بود که تصمیم گرفتیم تا بسته هفتگی اخبار فناوری اطلاعات را تحت عنوان «چهارراه دیجیتال» و در روزهای چهارشنبه هر هفته برای مخاطبین عزیز رجا در نظر بگیریم. در این بسته، مطالبی درباره اخبار روز دنیای دیجیتال، معرفی نرم‌افزارهای کاربردی (با محوریت حمایت از تولیدات ایرانی) و اطلاع‌رسانی درباره رویدادهای دنیای فناوری اطلاعات منتشر خواهد شد.

با ساعت مچی‌تان، در اینترنت گشت و گذار کنید
 
به لطف opera از هم اکنون ساعت هوشمند سامسونگ با نام  Samsung Gear S مرورگر اختصاصی و کامل خود را دارد. این ساعت هوشمند از سیستم عامل تایزن بهره می‌برد.
 
Opera Mini به شما این امکان را خواهد داد تا اینترنت را تا مچ دستان خود بیاورید، این مرورگر تصاویر و متون را تا 10 درصد کوچک‌تر از سایز اصلی آن‌ها کرده و صفحاتی را که قبلا بازدید کرده‌اید، به سرعت نمایش خواهد داد (speed Dial) و در کل می‌توان در موردش این‌گونه نظر داد که فرقی با ورژن اصلی نکرده است.
 
Opera Mini در Samsung Gear S ویژگی smart page را نیز ارایه می‌دهد که با این ویژگی شما قادر به مشاهده اخبار مهم و اتفاقات تازه و جدید در جهان در یک صفحه هستید، با این حساب می‌توانید تنها با یک کلیک بین صفحه smart page و speed Dial مرورگرتان حرکت کنید.
 
 
Opera Mini به صورت رایگان در Samsung Gear Apps store موجود و قابل دانلود است.
 
باریک‌ترین نوت بوک 14 اینچی دنیا را بشناسید
 
شرکت فوجیتسو به تازگی یک نوت بوک 14 اینچی معرفی کرده است که چند ویژگی منحصر به فرد دارد. شاید کمتر نوت بوکی را بتوان در حال حاضر پیدا کرد که تمامی این ویژگی‌ها را به صورت یک جا در خود داشته باشد. این نوت بوک Lifebook U904 Ultrabook نام دارد. همان‌طور که از پسوند نام آن پیداست، از سری اولترا بوک‌ها محسوب می‌شود که ضخامت کم و در عین حال کارایی بالایی دارند. اما ویژگی منحصر به فرد نوت بوک U904 این است که تنها 15.5 میلی‌متر ضخامت دارد و باریک ترین اولترابوک 14 اینچی دنیاست.  اما این باریکی فوق العاده هیچ لطمه‌ای به کارایی این نوت بوک نزده است و از قدرتمندترین سخت افزارها در پیکره بندی آن استفاده شده است. پردازنده Core i7 3.3 Ghz، کارت گرافیک Intel HD 4400، رم 8 گیگابایتی و هارد SSD SATAlll از جمله این سخت افزارها است.
 
 
به گزارش آی تی بلاگ، یکی دیگر از نقاط قوت U904 صفحه نمایش است. این صفحه 14 اینچی با نور پس زمینه LED قابلیت پخش تصاویر با کیفیت خیره کننده 3200 در 1800 پیکسل را دارد. همچنین این نوت بوک در دو مدل صفحه نمایش لمسی و غیر لمسی تولید شده است. علاوه بر ضخامت بسیار کم، U904 وزن ایده آل 1390 گرم برای مدل لمسی و 1330 گرم برای مدل غیر لمسی را دارد که جابجایی و حمل آن را بسیار آسان می کند.
 
این نوت بوک جذاب سازگاری کامل با ویندوز 8.1 و 7 را دارد و از درگاه‌های ورودی و خروجی کاملی پشتیبانی می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به دو درگاه USB3.0 ،HDMI، سیم کارت‌های 3G و 4G، کارت خوان و هدفون اشاره کرد. یکی از درگاه‌های USB 3.0 قابلیت Anytime USB Charge دارد که حتی در هنگام بسته بودن نوت بوک نیز ابزارهای شما را شارژ می کند. باطری U904 نیز تا 10 ساعت نوت بوک را روشن نگه می دارد. این محصول دوست داشتنی در حال حاضر با گارانتی آواژنگ در بازارهای داخلی کشور موجود است.
 
از سیر تا پیاز «Clash of Clans»؛ چگونه حال پسرخاله‌مان را بگیریم؟!
 
حتما شما هم می‌دانید که مدتی است که روی اکثر تلفن‌های همراهی که دسترسی به اینترنت همراه دارند، بازی جنگ قبایل به یکی از ارکان اولیه‌ی سرگرمی تبدیل شده است.
 
 
به گزارش فارنت، اگر کمی به این قضیه فکر کنیم و در نظر داشته باشیم که این بازی، یک بازی آنلاین با تعداد بازیکن‌های بالا است، شاید این مسئله که پسرخاله‌ی ده یا یازده ساله‌ی شما نیز این بازی را روی دستگاه خود دارد، چندان هم بد نباشد. اگر یک نکته را بخواهید راجع به این بازی بدانید، باید این باشد که اساس این بازی، سوء استفاده (یا می‌توان بهتر بیان کرد، بهترین استفاده) از کسانی است که حساب کاربری خود را رها کرده‌اند، فرصت سر زدن به بازی را ندارند، درک درستی از بازی ندارند و یا قصدشان صرفا کم نیاوردن از پسر همسایه است!
 
سعی می‌کنیم به نکاتی اشاره کنم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به راحتی سطح بازی خود را افزایش دهید. در این‌جا سعی می‌شود نکات گفته شده، مختص یک سطح خاص از بازی نباشد.
 
این بازی دو رکن دارد، دفاع و حمله. اما نکاتی هست که در این دو دسته بندی جای نمی‌گیرند. پیش از پرداختن به دو مقوله‌ی دفاع و حمله، چند مورد از این نکات را بررسی می‌کنیم.
 
الماس
 
الماس‌هایی که در بازی، در قالب پاداش اچیومنت‌ها، حذف کردن موانع (سنگ، گیاه، جم باکس) یا پرداخت هزینه‌ی آن به دست می‌آورید، شاید مهم‌ترین عامل در سرعت پیشرفت شما در بازی باشند. اما به راحتی نیز می‌توانید آن‌ها را هدر دهید. در این جا منظور از پیشرفت، تمام کردن ساخت ساختمان‌ها، یا پایان آموزش نیروها نیست، منظور به دست آوردن کارگرهای جدید است.
 
بدیهی است که یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت شما همین کارگرها هستند. پس سعی کنید الماس‌هایتان را برای هیچ چیز جز کارگرها خرج نکنید. تعدادی اچیومنت کلیدی در بازی وجود دارد که به عنوان پاداش، تعدادی زیادی جم به شما خواهند داد. چند مورد از آنها عبارت اند از:
 
رساندن تعداد جام ها به 1250
 
وارد شدن به لیگ کریستال (رساندن جام به 2000)
 
به دست آوردن 150 ستاره در جنگ‌های قبیله‌ای
 
اهدا کردن 20000 واحد نیرو در کلن
 
کارگرها
 
در این بازی بی‌رحم‌ترین کارفرما باشید. همیشه برای پایان کار کارگرها و مقدار منابعی که در اختیار دارید، برنامه داشته باشید. بیکار بودن کارگر‌های شما تنها به معنی کند شدن بی دلیل پیشرفت شماست.
 
 
آزمایشگاه
 
دقیقا توضیح مورد بالا، برای آزمایشگاه هم صادق است. با این‌که مستقیما به پیشرفت (اگر پیشرفت را تنها افزایش سطح در بازی در نظر بگیریم) ارتباطی ندارد، اما داشتن نیروهای قوی‌تر، به معنی پیروزی‌های بهتر و پر سودتر، و نتیجتا داشتن منابع بهتر برای خرج کردن است.
 
اکسیر سیاه
 
شما با خانه‌ی اصلی سطح هفت، می‌توانید مخزن لازم برای نگهداری اکسیر سیاه را ساخته و شروع به جمع کردن آن کنید. پیشنهاد می‌شود که سریعا برای جمع کردن ده هزار اکسیر لازم برای ساخت باربرین کینگ اقدام کنید.
 
برای ارتقا دادن‌ها اولویت داشته باشید
 
هیچوقت معدن های طلا و اکسیر ( معمولی ) را در اولیت قرار ندهید. آن ها را تا چیزی حدود سطح 7-8 ارتقاء دهید، سپس اگر موردی پیش آمد که برای مثال کارگیر بیکاری در اختیار داشتید و منبع کافی نداشتید، آنوقت به فکر ارتقاءشان باشید.
 
به خاطر داشته باشید که ساختمان‌های به مراتب مهم‌تری در اختیار دارید. اولویت‌ها را به صورت قطعی نمی‌توان مشخص کرد، اما می‌توان ” کمپ سربازها”،قلعه، آزمایشگاه و مخزن‌ها را به عنوان مواردی که شرایط داشتن اولویت بالا را دارند؛ نام برد.
 
رسیدن به اچیومنت‌های 1250 یا 2000 جام
 
به عنوان یک پیشنهاد و تجربه‌ی شخصی در این زمینه، می‌توانید در حین پروسه‌ی رسیدن به این مقدار جام، همیشه مخازن خود را خالی نگه دارید که حملات کمتری به شما صورت بگیرد.
 
کلن خوب
 
سعی کنید یک عضو خوب برای یک کلن خوب باشید. به بقیه لطف کنید تا زمانی که خودتان درخواست دادید، جواب بگیرید. اگر می‌بینید که در کلنی که در آن حضور دارید، درخواست نیرو داده نمی‌شود، یا درخواست‌های شما پُر نمی‌شوند، دلیلی ندارد وقت تلف کنید. توجه داشته باشید که بیشمار کلن دیگر وجود دارد.
 
یک پیشنهاد: مگر برای رسیدن به اچیومنت‌های مربوط به جام برای کسب الماس، سعی کنید تا زمانی که به اندازه‌ی کافی قدرتمند نشده‌اید، به لیگ‌های خیلی بالا نروید. لیگ پیشنهادی برای منابع، لیگ سیلور 2 خواهد بود.
 
مسلما از “دفاع ” تصویری در ذهنتان دارید، اما اینجا قصد من این است که اشتباهات این تصورات را برطرف کنم. در دفاع کردن، اولویت اول شما می‌بایست منابعتان باشند. باور کنید یا نه، خانه‌ی اصلی شما، هیچ اهمیتی ندارد (این مورد به هیچ عنوان راجع به جنگ قبایل صادق نیست).
 
خانه‌ی اصلی
 
در مواقعی که منابعتان پر شده و به دلیل نداشتن کارگر آزاد، یا هر دلیل دیگری نمی‌توانید از آن استفاده کنید، هوشمندانه‌ترین کار ممکن و بهترین تکنیک دفاع از منابعتان، بیرون گذاشتن خانه‌ی اصلی از دیوارها، و بی‌محافظت قرار دادن آن است. اگر این سوال در ذهنتان پیش آمده باشد که چرا این حرکت هوشمندانه به حساب می‌آید، باید توجه داشته باشید که با بیرون قرار دادن خانه‌ی اصلیتان، هر کسی (بدون توجه به سطح) می‌تواند در صورتی که حتی توانایی شکست دادن شما را نداشته باشد، یک ستاره از شما بگیرد و حدود 10 تا از جام‌های شما را کاهش دهد. اما این شمایید که در این میان برد می‌کنید. با گرفتن یک ستاره از شما، بازی شما را 12 ساعت در حالت محافظت قرار می‌دهد و نتیجتا شما در مقابل کسانی که واقعا توانایی شکست دادن شما و بردن تمامی منابعی که در دسترس است، ایمن می‌شوید.
 
 
همچنین برای جبران جام‌های از دست رفته‌تان، -با وجود این‌که مقدار زیادی نخواهد بود، و کاملا ارزشش را دارد- همیشه می‌توانید سری به گزارش‌های دفاعتان بزنید و انتقام بگیرید!
 
قلعه (کلن کَسِل)
 
اگر از قلعه به درستی استفاده شود، می‌تواند مفیدترین عنصر برای شما در دفاع باشد. بهترین نیرو برای درخواست کردن، (از نظر من) جادوگر است. دلیلش هم واضح است: قدرت بسیار بالا نسبت به جایی که اشغال می‌کند و همچنین مولتی-تارگت بودن حمله‌های آن. در رده‌های بعدی هم به ترتیب، اژدها، والکیری، مینیون و آرچر خواهند بود. گرچه عملا هر نیرویی –حتی هیلر، که می‌تواند هوای ساختمان‌های شما را داشته باشد– کمک خواهند کرد. اما همگی آن‌ها برای دفاع به یک اندازه تاثیر گذار نیستند.
 
بهترین محل برای قرار دادن قلعه، دقیقا در وسط زمینتان خواهد بود. به طوری که محدوده‌ی قلعه، داخل دیوار‌های شما باشد. در این صورت اگر دشمن وارد دیوارهای شما شد، به سختی با دیدن چند جادوگر که از قلعه برای دفاع بیرون می‌آیند، شگفت زده خواهد شد و احتمالا دیگر موقعیتی برای بیرون کشاندن نیرو‌های درون قلعه‌ی شما، و از بین بردن آن‌ها ندارد. گرچه باید توجه داشت که با وجود این‌که بهترین جای قلعه، در قلب دهکده‌ی شماست، اما این کار تقریبا تا زمانی که خانه‌ی اصلی خود را به سطح 8 ارتقاء ندهید، به دلیل کمبود دیوارها، امکان پذیر نیست. در این شرایط شما می‌بایست نگاهی به گزارشات دفاع اخیر خود بیاندازید و ببینید آیا قسمتی از دیوارهای شما هست که بیشتر حمله‌ها از آن‌جا صورت گرفته باشد؟
 
اگر چنین جایی را یافتید، قلعه را جایی قرار دهید که محدوده‌ی آن، داخل دیوار آن‌جا باشد. به طوری که هنگامی که دشمن از آن محل مورد علاقه و به نظر ضعیف‌تر وارد شود و از دیوار عبور کند، نیروهای داخل قلعه به دفاع بپردازند.
 
کافه نرم‌افزار
 
نرم افزار مذهبی هفته: آفاق تبیان
 
برای آگاهی از اوقات شرعی در هر نقطه از کره زمین، از هر گونه رسانه دیگر بی نیاز شوید. نرم افزار تعیین اوقات شرعی نرم افزاری است که جهت اعلام و یادآوری اوقات شرعی روزانه استفاده می شود و علاوه بر این که در قالبی نوشتاری اوقات شرعی روزانه را نمایش می‌دهد، قادر است تا در اوقات شرعی به صورت خودکار و اتوماتیک اجرا شده و کاربر را از زمان های شرعی مطلع نماید.
 
 
برای دریافت رایگان نرم افزار این برنامه ویژه سیستم عامل اندروید می‌توانید به سایت اینترنتی به نشانی http://cafebazaar.ir مراجعه کنید.
 
کافه بازی
 
بازی ایرانی هفته: روباه و کلاغ مکار
 
اینجا روباه مکاری در کار نیست؛ بلکه کلاغ های مکار به کارخانه پنیرسازی روباه حمله کرده و پنیرهایش را دزدیده اند.
 
شما در نقش روباهی که می خواهد پنیر هایش را از کلاغ های مکار پس بگیرد کمی نوستالژی های دوران کودکیتان را قلقلک دهید و به ارتباط داستان با شعر معروف روباه و کلاغ پی ببرید، با جمع کردن پنیرهای بیشتر امتیاز کسب کنید و مراحل بعد را آزاد کنید.
 
کلاغ های مکار با ابزار های متفاوت مزاحم شما هستند اما شما هم سلاح خودتان را دارید.
 
 
اگر شما هم از موبایل یا تبلت دارای سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید، می‌توانید این بازی را به صورت رایگ از اینجا دریافت کنید.
 
فیلم هفته
 
لنزهای هوشمند جدیدی که روانه بازار می شود، به گونه ای طراحی شده است که نه تنها مشکلی برای دید چشم بوجود نمی آورد بلکه هم قند خون را اندازه می گیرد و هم مانع پیرچشمی می شود.
 
 

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.