کدخبر: ۳۵۵۸۲
۰٤ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۲
چاپ

از زندگی مشترک چه می‌دانید؟

بیرجندرسا-مطالعات کارشناسی و تجارب افراد نشان می‌دهد که بسیاری از ما در مورد زندگی زناشویی، شناخت صحیحی نداریم در حالی که حساسیت ازدواج و انتخاب همسر بسیار بیشتر از تصور اغلب جوان‌هاست

از زندگی مشترک چه می‌دانید؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایسنا,  بنابراین دختران و پسران جوانی که در سن ازدواج هستند باید اطلاعات خود را درباره زندگی زناشویی و باید‌ها و نبایدهای این مرحله مهم و ماندگار از زندگی که در خوشبختی و سعادت و در عین حال سلامت جسم و روان آنها تاثیر عمده دارد افزایش دهند. اگر شناخت و مطالعه کافی برای انتخاب همسر و مقوله ازدواج نداشته باشیم و برای افزایش آگاهی خود در این زمینه احساس مسئولیت نکنیم نه تنها زندگی و آینده خود را نابود خواهیم کرد بلکه آینده فرزندانمان را نیز به طور جدی به خطر خواهیم انداخت.

هرچند آغاز یک زندگی مشترک با هدیه دادن و گل خریدن شروع می‌شود و همیشه رویایی ترین روزهای زندگی هر فردی است اما آنچه بیشتر در این زمینه اهمیت دارد ادامه دادن این پیوند است مخصوصا در سال‌های بعد که مشکلات و سختی‌های زندگی بیشتر نمود می‌کنند و هیجانات روزهای اول نیز کمتر می‌شود و در این شرایط باید انگیزه‌ای قوی‌تر از روزهای اول برای تداوم زندگی مشترکتان داشته باشید و مهمترین چیزی که در این زمینه به شما کمک خواهد کرد مطالعه و آگاهی بیشتر درباره ضرورت گذشت‌ها، فداکاری‌ها و همکاری‌های خانوادگی است.
در مقاله اخیر هافینگتن پست برخی از توصیفات درست و غلط درباره ازدواج مطرح شده‌اند که شنیدن آن از عوام می‌تواند روی باورهای ما درباره زندگی زناشویی تاثیرگذار باشد و به همین دلیل دانستن آنها می‌تواند برخی ابهامات را در ذهن شما برطرف سازد. همچنین با آگاهی از توصیفات صحیح درباره ازدواج می‌توانید دریابید که مشخصه‌های یک ازدواج موفق چیست؟

توصیفاتی که درباره ازدواج صدق می‌کنند
- ازدواج زمینه‌ای برای ایجاد روابطی با صمیمیت‌های عمیق است.
- در زندگی مشترک، شما همواره احساس پشتیبانی می‌کنید و می‌دانید کسی هست که همیشه حامی شما است و البته این حمایت دوطرفه است.
- ازدواج یعنی درک این موضوع که حتی با وجود اینکه با همسر خود شرایط بد و سختی را در زندگی تجربه کرده‌اید اما هنوز عزیز او هستید و از عشق او نسبت به شما کم نشده است. این موضوع حس شدید امنیت و قدردانی در شما ایجاد می‌کند.
- ازدواج شریک شدن در شادی‌های امروز و دیروز است. برای مثال شاید شما یک لطیفه را بارها از هم شنیده باشید اما وقتی برای بار چندم آن را برای هم تعریف می‌کنید هنوز هم موجب خنده و شادی هردوی شما ‌می‌شود.
- ازدواج به معنای ناراحتی و اشک ریختن با هم است.
- ازدوج شما را به فکر کردن درباره کسی مجبور می‌کند که پیش از این در زندگیتان نبوده است.
- در زندگی مشترک آنچه همسرتان را آزار می‌دهد موجب رنجش شما می‌شود و هر دو برای رفع این عامل رنجش تلاش می‌کنید.
- در زندگی مشترک، شما حتی مسائل کوچک را با همسرتان به اشتراک می‌گذارید و برای این مشارکت لحظه شماری می‌کنید.
- در زندگی مشترک ترجیح می‌دهید شما به جای همسرتان بیمار شوید.
- ازدواج گاهی یک مبارزه است و اینکه یاد بگیرید چگونه منصفانه بجنگید و در کنار آن عذرخواهی، گوش دادن و یافتن راه حل برای مشکلات را نیز تجربه کنید.
- در زندگی مشترک به شریک خود اجازه می‌دهید در عین حال که گاهی شما را ناامید می‌کند گاهی نیز خودِ او موجب شادی و رضایت شما می‌شود.
- ازدواج یک قول و قرارداد است. عهدی که در آن بیشتر از گذشته تلاش می‌کنید تا به کمال برسید.

توصیفاتی که درباره ازدواج صدق نمی‌کنند
- ازدواج برای افراد حساس کار بسیار سختی است به خصوص برای مردها که باید برای حفظ زندگی مشترک بیش از زمان مجردی خود تلاش کنند و این مسئولیت را تا پایان عمر برعهده بگیرند.
- ازدواج آن چیزی نیست که شما همیشه به دنبال آن بوده‌اید.
- ازدواج دانش و آگاهی نمی‌خواهد بلکه اصول ساده‌ای مثل دوست داشتن برای تداوم آن کافی است.
- در ازدواج انتقاد و اذیت هرگز وجود ندارد.
- شریک زندگی شما موظف به پاسخگویی به تمام نیازهای شما نیست. بنابراین خود فرد باید از خودش مراقبت کند.
- ازدواج هرگز خسته‌کننده نمی‌شود چون بودن در کنار فردی که بسیار متفاوت از شماست زندگی را بسیار مهیج می‌کند.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها