کدخبر: ۳۵۵۹۱
۰۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۲
چاپ

احتشام:

98 درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود

بیرجندرسا-رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه 98 درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود، افزود: صادرات محصولات استراتژیک این منطقه می‌تواند نقش بسزایی در توسعه اقتصاد آن داشته باشد.

98 درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود

به گزارش  خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا , محسن احتشام در نشست اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعضای اتاق بازرگانی خراسان جنوبی بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی را یکی از مشکلات سرمایه‌گذاران عنوان کرد و گفت: افزایش نرخ سود بانکی قدرت صادرات را از صادرکنندگان ما گرفته است.

وی گفت:با توجه به اینکه خراسان جنوبی دارای ظرفیت های بسیاری در زمینه های فرهنگی و منابع خدادادی است در پیشرفت بسیاری از امور از جمله صنایع عقب مانده است.

احتشام تصریح کرد: با توجه به اینکه استان خراسان جنوبی ,استانی کم‌باران بوده و با کمبود آب مواجه هستیم اما دارای محصولات استراتژیکی از جمله زرشک، زعفران و عناب هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌های زیادی در بخش صنعت در این استان صورت گرفته است، گفت: متاسفانه به دلیل برخی مسائل بخش صنعت این استان با مشکلات زیادی مواجه شده اند.

وی یادآور شد: علاوه بر اینکه فرصت‌های زیادی با توجه به هم‌مرز بودن با افغانستان در اختیار ماست اما آنچنان سهمی که باید در صادرات داشته باشیم را نداشته‌ایم که علت آن وجود ضعف‌های موجود در بازارچه‌های مرزی ماست.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند ضمن اشاره به  بالا بودن نرخ تسهیلات عنوان کرد:این عامل باعث کاهش انگیزه صادرکنندگان شده است.

احتشام اظهار داشت: انتظار داریم صادرکنندگان ما حمایت شوند در صورتیکه برخی هنوز جوایز صادراتی خود را حتی دریافت نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم زمینه ورود سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم باید زمینه مبادلات مزیت‌ها را فراهم کرده باشیم چراکه فلسفه صادرات جهانی مبادله مزیت‌ها ثروت عمومی برای دو طرف است.

احتشام ادامه داد: اگر تولیدی در این استان شکل گرفته است بر اساس صادرات تولید‌محور بوده است اما به دلیل عدم حمایت سبب وجود برخی مشکلات برای واحدهای تولیدی ما شده است.

وی تاکید کرد: جز سرمایه گذاری صنعتی در خراسان جنوبی راهی برای اشتغال استان وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه در خراسان جنوبی منابع خدادای فراوان و علم وجود دارد،گفت: این عوامل سنگ بنای توسعه است باید به عرصه ظهور برسد.

احتشام خاطرنشان کرد:مشکلات کمبود نقدینگی کارخانه سیمان باقران و فولاد قائنات باید از مرکز پیگیری شود.

 

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.