کدخبر: ۳۵۷۷٤
۰۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:٤۵
چاپ

از ابتدای سال تاکنون؛

تشکیل 270 کارگاه اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی

تشکیل 270 کارگاه اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی

بیرجندرسا-مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال 270 کارگاه اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایسنا,محمد زهرایی صبح امروز (8 آبان ماه) در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی بسیج سازنگی سال 93 گفت: امسال تاکنون 19گروه جهادی میهمان از دانشگاه‌های برتر کشور به استان آمده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون 61 گروه جهادی دانشجویی، 47 گروه جهادی محلات، 14هزارو271 نفر در قالب حلقه صالحین، 2هزارو629 نفر در قالب گروه‌های دانش‌آموزی شرکت کرده‌‌اند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 108 تیم بهداشتی درمانی به مناطق محروم اعزام شده‌اند که نزدیک به 500 میلیون تومان هزینه شده‌ است.

زهرایی اظهارکرد: نزدیک به 90 کارگروه علمی پایگاه‌های مقاومت روستایی در قالب هسته‌های فلاحین با هدف انتقال یافته جدید و روش‌های صحیح کشاورزی در راستای افزایش تولیدات در واحد سطح و نزدیک‌سازی عملکرد کشاورزان کم عملکرد به کشاورزان پرعملکرد در شهرستان تشکیل شده است.

وی افزود: پارسال 284 کارگاه اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل شده که امسال 400 کارگاه را تشکیل می‌دهیم و تاکنون 270 کارگاه به بهره‌بردرای رسیده و مابقی نیز تا آخر سال به بهره‌برداری رسیده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: برای این کارگاه‌ها 4 میلیارد تومان در نظرگرفته شده که از این مقدار 2 میلیارد تومان واگذار شده است.

همایون نخعی‌نژاد، معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: جوانان ما با یک حرکت ملی و مذهبی اقدامات خوبی را انجام می‌دهند و باید این افراد را حمایت و پشتیبانی کنیم.

وی ادامه داد: فرمانداران باید هماهنگی و همکاری لازم را با گروه‌های اردوهای جهادسازندگی داشته باشند و شهرداری‌ها و دهیاری‌های نیز باید در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: دهیاری‌ها ظرفیت خوبی در روستاها دارند و باید از نیروهای موجو در روستاها در راستای توسعه روستاها استفاده کنند.

نخعی‌نژاد با اشاره به محدودیت منابع مالی موجود، افزود: باید از این محدودیت‌ها بیشترین استفاده را بکنیم و کارهایی را با بالاترین کیفیت و کمیت انجام دهیم.

حسین خوشایند، مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: طی شش ماه نخست امسال 209 نفر را  در قالب 25هزارو498 نفر ساعت آموزش داده‌‌ایم وآمادگی داریم از این پس نیز خدمات آموزشی را ارائه کنیم.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.