کدخبر: ۳۵۹٦۷
۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۱
چاپ

حجت الاسلام حدادیان:

نهضت عاشورا نهضتی اسلامی و انقلابی بود

 نهضت عاشورا نهضتی اسلامی و انقلابی بود

بیرجندرسا- امام جمعه موقت شهرستان بشرویه با بیان اینکه نهضت عاشورا نهضتی اسلامی و انقلابی بود، گفت: باید همان گونه که سیدالشهدا خون خود را برای حفظ این نهضت داد ما نیز در راه حفظ این انقلاب فداکاری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از مهر, حجت الاسلام علی اکبر حدادیان خطیب موقت نماز جمعه این هفته شهرستان بشرویه در جمع نمازگزاران ضمن تسلیت ایام ماه محرم به سیره و راه شهدای عاشورای حسینی اشاره کرد و افزود: قوم بنی امیه و یزیدیان سخت در تلاش بودند تا حادثه عاشورا و شهید شدن امام حسین(ع) را به فراموشی ببرند ولی بازماندگان کربلا و مردم انقلابی کنونی با به پا داشتن عزاداری ها یاد آن واقعه را گرامی می دارند.

وی نیز با بیان اینکه همه پیشوایان بعد از واقعه عاشورا سعی بر آن داشتند تا یاد واقعه کربلا را زنده نگه دارند، تاکید کرد: مومنان باید آگاهانه و خالصانه در مراسمات غم امام حسین(ع) به عزاداری بپردازند چرا که در این صورت دل عزاداران و برگزارکنندگان به خوبی با وقایع کربلا و فداکاری امام حسین و یارانشان پیوند می خورد.

حجت الاسلام حدادیان همچنین گفت: قوم کافر در تلاش بودند که قیام امام حسین(ع) را طوری دیگر بروایت در بیاورند و یاران امام حسین(ع) را کافران خلفا و مخالفان آن عصر جلوه دهند.

 

لزوم ترویج صحیح فرهنگ عاشورا/هدف بزرگ امام حسین(ع) احیای دین بود

امام جمعه موقت بشرویه همچنین در ادامه بر ترویج فرهنگ صحیح عاشورا تاکید کرد و اظهارداشت: علما می توانند در مجالس عزای اباعبدالله به بهترین نحو فرهنگ عاشورا و کربلا را به درستی در بین مردم و دوستداران اهل بیت رواج دهند.

وی به اهمیت عزاداری های اباعبدالله نیز اشاره کرد و گفت: بنا به سفارش بزرگان، عزادار حسینی در قیامت جز اصحاب ایشان خواهد شد و عزاداری که در مراسم ایشان طلب عفو می کند و همچنین سوگواران حسینی در روز قیامت از آب کوثر خواهند نوشید و هنگامی که در قبر بخوابد قبر او روشن گردد و در آن دنیا نیز مشمول شفاعت پیامبر خواهد شد.

حجت الاسلام حدادیان با بیان اینکه هدف بزرگ امام حسین(ع) احیای دین بود، بیان داشت: امام حسین(ع) در این راه قیام کرد و خود و یارانش به شهادت رسیدند تا راه دین و شریعت باقی بماند لذا ما نیز باید در عاشورای حسینی به مسائل مهمی چون اسلام نیز بپردازیم.

امام جمعه موقت بشرویه همچنین گفت:عده ای که به دنبال گناه هستند و همه چیز را برای دنیای خود می خواهند باید بدانند که نمی توانند مدعی پیروی از اباعبدالله باشند چراکه مکتب حسینی از معیارهای دینی و فرهنگی اسلام جدانیست و در هر کجا که مجلسی برای امام حسین(ع) برپاست فرهنگ دین و احیای دین نیز برقرار است.

وی همچنین یادآورشد: عزاداران امام حسین(ع) باید بدانند که دین اساس کار و وسیله ای است که مارا به خدا نزدیک میکند و بصیرتی است که باعث می شود با آگاهی بالاتر به سوی خدا برویم.

حجت الاسلام حدادیان بیان کرد: باید آنگونه مراسمی برپا کنیم که در مجالس ما سیره حسینی، ارزش حسینی و فرهنگ اسلامی رعایت شود و اگر غیر از این برگزار شود نمیتوان مدعی بود که مجلس ما حسینی است و زنده نگه داشتن عاشورا هم سیاسی و هم عبادی است.

امام جمعه موقت بشرویه افزود: مجالس عزاداری ما نباید هدف تیر دشمن شود و کاری بکنیم که دشمن از آن سوء استفاده کند و در مقابل باید دو فریضه امربه معروف و نهی از منکر را انجام داد.

وی در ادامه خطبه های خود به سخنان رهبر کبیر انقلاب هم اشاره کرد و اظهارداشت: عاشورا و قیام سیدالشهدا را باید حفظ کرد وباید بدانیم که تنها قیام امام حسین(ع) بوده است که اسلام را زنده نگه داشته است.

حجت الاسلام حدادیان همچنین به واقعه تغییر قبله مسلمان که در زمان پیامبر شکل گرفت و بعد از آن واقعه قبله تمام مسلمان بعد از مسجد القصی به خانه کعبه تغییر یافت نیز اشاره ای داشت.

وی همچنین در پایان خطبه از تمامی عوامل برگزاری مجالس حسینی و هیئات مذهبی شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.