کدخبر: ۳٦۰۰٦
۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۷
چاپ

5 مدیری که ریاست رسانه ملی را برعهده داشتند

بیرجندرسا-با انتصاب محمد سرافراز به ریاست سازمان صدا و سیما از سوی مقام معظم رهبری، رسانه ملی حضور ششمین مدیر خود را تجربه می کند

5 مدیری که ریاست رسانه ملی را برعهده داشتند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل ازمهر, صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از سال 1358 تاکنون 6 مدیر به خود دیده است که این افراد شامل صادق قطب زاده، سیدمحمد موسوی خوئینی ها، محمد هاشمی، علی لاریجانی، عزت الله ضرغامی و اکنون محمد سرافراز هستند.

قطب زاده از سال 1358 تا 61 ریاست سازمان صدا و سیما را برعهده داشت. او که پیش از این عضو شورای انقلاب بود بعدها به دلیل طرح کودتا علیه جمهوری اسلامی محاکمه و اعدام شد.

موسوی خوئینی ها که تنها رییس معمم رسانه ملی تاکنون است به عنوان عضو شورای سرپرستی از سال 61 تا 63 در این سمت حضور داشت. وی پیش از حضور در رسانه ملی نایب رییس دوره اول مجلس شورای اسلامی بود و بعد از رسانه ملی به عنوان دادستان کل کشور و رییس سازمان حج مشغول به فعالیت بوده است.

و اما محمد هاشمی نیز در سال های 63 تا 73 و به مدت یک دهه سکاندار رسانه ملی بود. وی پیش از آن سرپرست وزارت خارجه بوده و بعد از سازمان صدا و سیما به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.

علی لاریجانی فرد دیگری بود که ریاست رسانه ملی را برعهده گرفت. وی از سال 73 تا 83 و باز هم به مدت یک دهه رییس سازمان صدا و سیما بود. لاریجانی پیش از آن وزیر ارشاد دولت هاشمی رفسنجانی بود و بعد از پایان مدیریتش بر رسانه ملی به مجلس شورای اسلامی رفت و هنوز هم به عنوان نماینده مردم در مجلس حضور دارد.

بعد از لاریجانی این مسئولیت از سوی حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب به عزت الله ضرغامی رسید که وی نیز از سال 83 تا 93 این مسئولیت را به مدت یک دهه برعهده داشت. ضرغامی پیش از آن معاون امور سینمایی وزارت ارشاد و سابقه معاونت در صدا و سیما را داشت. حال باید دید با خداحافظی از ریاست سازمان صدا و سیما چه مسئولیتی به وی واگذار می شود.

و اما ششمین فردی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رییس سازمان صدا و سیما انتخاب شده، محمد سرافراز است که پیش از این سال ها در رسانه ملی فعالیت داشته است. وی در دوران سیدعزت‌الله ضرغامی مدیریت شبکه‌های پرس تی‌وی و هیسپان تی وی را به صورت همزمان برعهده داشت.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.