کدخبر: ۳٦۰۸۸
۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۸
چاپ

مد جدیدی به نام سگ در بین ایرانی ها به خصوص بازیگران!!

بیرجندرسا-امروزه بسیاری از شبکه‌های ضد دینی و ضد ارزشی صراحتاً پیوند های خانوادگی را زیر سئوال می برند و درصددند تا با جایگزین کردن تفکرات غربی و روش های بی بند و باری، پایه های ستون خانواده را سست و فحشا را در میان جامعه ما نهادینه سازند.

مد جدیدی به نام سگ در بین ایرانی ها به خصوص بازیگران!!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا  به نقل از حامیان ولایت,  امروزه بسیاری از شبکه‌های ضد دینی و ضد ارزشی صراحتاً پیوند های خانوادگی را زیر سئوال می برند و درصددند تا با جایگزین کردن تفکرات غربی و روش های بی بند و باری، پایه های ستون خانواده را سست و فحشا را در میان جامعه ما نهادینه سازند.

 
بنابراین جلوگیری از این گونه تهاجمات نیاز به فرهنگ سازی و رواج فرهنگ های دینی و اجتماعی در سطوح گسترده در جامعه می باشد. 

طی سالهای اخیر نگهداری از حیوانات  اعم از سگ و گربه در ابعاد کوچک و خانگی در منازل مسکونی و زندگی با گونه های مختلفی از حیوانات به صورت یک الگو و کلاس اجتماعی تبدیل شده است. تا جایی که بعضی از افراد این حیوانات را با به استثمار کشیده و باصرف هزینه های میلیونی ، به نوبه خود سعی دارندبه این نوع حیوانات خدمت برسانند .

شبکه های ماهواره ای برای کسانی که لذت داشتن حیواناتی مانند سگ و گربه و... در خانه را درک نمی کنند ابراز تأسف می کند.

 

در خارج از مرز های کشور " نگهداری از حیوانات وحشی" در محل زندگی دیگر مسئله تعجب برانگیزی نیست، چرا که غربی ها و آمریکایی ها چنان در مسیر نابودی ارزشهای اجتماعی و انسانی غرق شده و "پوچی بیهودگی" در افکار آنها نفوذ کرده است که به جای برقراری ارتباط با همسر، فرزندان و خانواده ، وقت خود را در کنار حیوانات گذرانده،تا خلع روحی و روانی بروز یافته در درون خویش را پر  کنند.

این گونه رفتارها در جامعه ما آنچنان پیش رفته است که در قشرهای مختلفی از مردم اعم از تحصیل کرده ، بازیگر و ورزشکاران این تفکرات افزایش یافته و بدون هیچ گونه فرهنگ سازی مناسبی به حال خود رها شده است.

از دید روانشناسان اجتماعی نگهداری از حیوانات وحشی درمنزل، نشانه ای از نابودی فرهنگ و گوشه ای از عقده های روحی و رفتاری و نیز کمبودهای عاطفی در زندگی شخصی افراد است به طوری که آنان با بهانه مختلف همچون "تنهایی های امروزی و ناهنجاری های جامعه خویش"، سعی در سرپوش گذاشتن همنشینی خود به عنوان یک انسان با حیوانات دارند.
 
باید متذکر شد، وابستگی عاطفی به حیوانات بویژه در کودکان و نوجوانان منجر به بروز رفتارهای ناهنجار روحی شدید و کناره گیری از اعضای خانواده، آنها می شود.

نگهداری سگ مد یا ضرورت؟ 
متاسفانه اغلب کسانی که در ایران به دنبال نگهداری حیوانات خانگی هستند این موضوع برایشان بیشتر جنبه خودنمایی دارد، به خصوص در سال‌های اخیر که خرید و فروش حیوانات خانگی با قیمت‌های بالا و نامگذاری‌های عجیب و غریب روی آنها بیشتر به یک مد شباهت پیدا کرده است. اما این مدگرایی فارغ از مزاحمت‌هایی که برای دیگر شهروندان در پی دارد نگهدارنده این حیوانات را نیز دچار مشکل می‌کند. 

سگ از نظر فقه اسلام جزء نجاسات شمرده شده و خرید و فروش آن حرام است. البته به فتوای مراجع معظم تقلید خرید و فروش و نگهداری سگ شکاری-سگ گله و زراعت و سگ باغ و بستان و خانه و انواع سگهای مطرح شده از این حکم استثناء شده است ولی نجاست آنها به قوت خود باقی است. 

برای مثال ‌آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به این سوال که «با توجه به افزایش خرید و فروش سگ‌های خانگی - زینتی در شهرهای بزرگ کشور و تردد این سگ‌ها در معابر عمومی و اماکن جمعی و با توجه به معذب بودن بخش کثیری از افراد جامعه نسبت به حضور این حیوان در فضای زندگی شهری و آپارتمان نشینی خواهشمندیم نظر اسلام در این مورد را اعلام بفرمایید و این نکته که نجاست سگ در قرآن نیامده است آیا مجوز نگهداری سگ است؟» پاسخ داده‌اند:" متاسفانه تقلید کورکورانه از غرب آثار زیانباری دارد که از جمله همین مساله سگ دوستی است و بسیارند کسانی که در غرب سگشان را از زن و فرزندشان بیشتر دوست می‌دارند و در مورد نجاست سگ روایات بسیار زیادی داریم که حتی ظرف نیم خورده آن به روش خاصی تطهیر می‌شود و اینکه در قرآن نجاست سگ نیامده دلیل بر چیزی نمی‌شود، بسیاری از واجبات و محرمات به طور صریح در قرآن نیامده حتی عدد رکعات نماز در قرآن نیست بلکه ارجاع به سنت پیامبر اکرم(ص) و ائمه شده است.» 

 

خطرات نگهداری از سگ!

رواج سگ گردانی یا صرف نگهداری از آن، ضرر ها و آسیب های احتمالی و گاه قطعی بسیار زیادی دارد كه برخی از آنها عبارتند از:

  • این رفتار یک معضل ضدارزش های مذهبی‌ و دقیقا نوعی پیروی از  سنت سیئه و سوء اشخاص رذل و پست چون یزید میمون باز و امثال اوست.
  • این مشكل یک معضل فرهنگی- اجتماعی و نوعی تقلید کورکورانه از فرهنگ مبتذل غربی است.
  • از منظر بهداشتی و زیان آور بودن، برای سلامت عمومی و خود شخص  و اطرافیان او، خطرناک است.

در شرایطی که شاهد افزایش حضور حیوانات در محیط زندگی به ویژه در شهرها هستیم ، ناخواسته این روش زندگی پیامدهایی از جمله افزایش بیماری های مشترک بین انسان و حیوان را به دنبال دارد که در این موضوع بسیاری از دارندگان حیوانات ضمن عدم  آگاهی کامل نسبت به رعایت اصول بهداشتی و نگهداری حیوانات به اصطلاح خانگی در برخورد با این گونه جانوران اصول اولیه بهداشت را رعایت نمی کنند .

بسیاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان وجود دارد که حیوانات ناقل این بیماری‌ها هستند و بیماری‌هایی که علائم مشخصی نیز ندارند را به راحتی به انسان منتقل می‌کنند.

افرادی که از سگهای خانگی نگهداری می ‌کنند به دلیل این‌که اغلب پس از تماس با حیوان دست ‌های خود را نمی ‌شویند یا ممکن است این حیوان به رختخواب صاحب خود نیز راه پیدا کند، در بیشتر موارد میکروب ‌های سگ به افراد منزل منتقل شده و احتمال انتشار میکروب بین اعضای خانواده نیز بیشتر می ‌شود.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت از میان 1709 عامل بیماری ‌زا، 832 عامل، از حیوانات به انسان منتقل می ‌شود و همچنین از میان 156 بیماری نوپدید شناخته شده در انسان، 114 مورد آن از حیوانات به انسان منتقل می ‌گردد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.