کدخبر: ۳٦۳۱۷
۲٦ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:٤٤
چاپ

ناگفته هایی از سردار سلیمانی در دفاع از عتبات

بیرجندرسا-نماینده عصائب اهل حق عراق در ایران به میزان محبوبیت سردار سلیمانی در میان مبارزین و مردم عراق اشاره کرد و گفت: حاج‌قاسم به جای ماهی، به ما ماهیگیری یاد داد و ثمره آن همین شد که امروز مقاومت عراق دنیا را مبهوت کرده است.

ناگفته هایی از سردار سلیمانی در دفاع از عتبات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا شیخ جابر رجبی در گفت و گو با فارس تاکید کرد:اگر شخص حاج قاسم نبود حرمین امامین عسکریین، بسیار بدتر از گذشته تخریب می شد و ان شاءالله روزی خود او این ماجراها را بازگو کند.

وی افزود: این طور نیست که ما امثال داعش را بیرون کنیم و آنها دوباره قدرت بگیرند و برگردند. ما می خواهیم پس از اخراج و نابودی، ریشه عقیدتی و سیاسی شان را هم بخشکانیم.

وی ادامه داد: وقتی رهبر مسلمین جهان صراحتا از حمایت گروه های مقاومت در مقابل استکبار سخن می گوید، این یک پیام صریح است که در عمل هم ثابت شد.

نماینده عصائب اهل حق در ایران افزود: حماس و جهاد اسلامی در فلسطین گروه های سنی مذهب هستند ولی چون آرمان آزادیخواهانه دارند، ایران از آنها حمایت می کند.

چرا حاج قاسم لباس غیر نظامی می پوشد

وی به نقش سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در عملیات های مقاومت در عراق اشاره کرد و گفت: وقتی «حاج قاسم» با لباس غیرنظامی در پایان پیروزی عملیات، در میان همه نظامیان عکس می اندازد، این یک پیام دارد؛ یعنی من با سلاح نیامدم.

نماینده عصائب اهل حق در ایران، بزرگترین کار حاج قاسم را ایجاد اتحاد در میان مبارزین عنوان کرد افزود: دشمن باور نمی کرد که مردم آمرلی و جرف الصخر از شهرشان دفاع کنند. البته ایران همه نوع کمکی انجام داد و هیچ فرقی هم میان عصائب، کتائب، حماس، حزب الله و دیگران قائل نیست.

نماینده عصائب اهل حق در ایران ادامه داد: شما نگاه کنید حاج قاسم چقدر دشمن دارد و چقدر هزینه می کنند تا ردی از او بزنند؟ اما وقتی او می آید در منطقه نظامی، در حالی که دور و برش افراد مسلح عراقی حضور دارند و با آنها عکس می گیرد، پیام آن این است که حاج قاسم به اینها اعتماد کامل دارد و در واقع اینها نیروهای خودش هستند.

نقش رهبری انقلاب

رجبی به اهمیت نقش رهبری اشاره کرد و گفت: ما نباید رهبری انقلاب را محدود به مرزهای جغرافیایی کنیم وقتی ما با امام خامنه ای در قم اعلام بیعت کردیم، همه رسانه های دشمن بخصوص العربیه مانور زیادی روی این قضیه دادند اما ما این اقدام را کردیم تا چشم آنها کور شود.

باید صراحتا بگویم که حاج قاسم از تخریب مجدد حرمین عسکریین جلوگیری کرد و اگر شخص خود او نبود، این حرم بسیار بدتر از گذشته تخریب می شد و انشاءالله روزی خود او این ماجراها را بازگو کند

وی تصریح کرد: این تبعیت تنها بُعد سیاسی ندارد که برخی به اشتباه آن را سیاسی کاری اعلام کنند. شهید صدر در زمان صدام که ارتباطی بین دو کشور نبود، کتاب «ولایت فقیه» را نوشت و اشعاری در مدح امام خامنه ای داشت و یا مواضع شهید حکیم نیز همین طور بود.

نماینده عصائب اهل حق در ایران با بیان اینکه همه گروه های مقاومت امروز حول کلمه ولایت فقیه جمع شدند، اظهار داشت: شما نگاه کنید اوباما یک روز اعلام می کند داعش خوب است یک روز می گوید بد است. یک روز تروریست های سوریه را آزادیخواه می نامد و یک روز با آنها مقابله می کند اما امام خامنه ای از همان روز اول یک خط را دنبال کرد و ما هم ولایت فقیه را بحثی فراتر از جغرافیا و مرز می دانیم.

داعش کشته هایش را در چاه ریخت

وی با اشاره به عملیات آزادسازی جرف الصخر، برخی حوادث این عملیات را عجیب توصیف کرد و گفت: ما فیلم هایی داریم که داعش چاه های بزرگی کند و جنازه های کشته هایش رادر آن ریخت تا معلوم نشود.

نماینده عصائب اهل حق در ایران تصریح کرد: حاج قاسم به همراه برخی دیگر در اتاق فرماندهی حضور دارد و مشورت می دهد اما فرماندهان اصلی میدان عملیات ها، عراقی هستند.

وی در عین حال با بیان اینکه حضور حاج قاسم در عراق، سفرها و برنامه هایش با همکاری و هماهنگی دولت عراق است، گفت: در عراق مستشاران نظامی زیادی حتی از آلمان و آمریکا و ... وجود دارند ولی حاج قاسم به عنوان مشورت در اتاق های جنگ مقاومت حضور دارد.

پیرزن عراقی می گفت: بگذار بکشند، پسرم قاسم می آید

نماینده عصائب اهل حق در ایران به میزان محبوبیت سردار سلیمانی در میان مبارزین و مردم عراق اشاره کرد و با ذکر خاطره ای گفت: در نزدیکی بغداد شهری به نام ابوغریب هست که ساکنان آن، اهل سنت هستند. یک مرتبه که خودم با نیروهایم در آنجا حضور داشتیم، در راه به پیرزنی برخورد کردیم. خیلی حیران بود. از او پرسیدم چه شده؟ به عربی شروع کرد خطاب به داعش صحبت کردن و گفت «بکشید، اما قاسم می آید. پسرم قاسم می آید.» ما ابتدا فکر کردیم قاسم، پسر اوست اما در خلال صحبت هایش فهمیدیم که منظورش حاج قاسم سلیمانی است. این قبل از زمانی است که عکس های حاج قاسم منتشر شد. این یعنی امید داشتن و این امید، مردم عراق را زنده نگه داشته است.

رجبی تصریح کرد: باید صراحتا بگویم که حاج قاسم از تخریب مجدد حرمین عسکریین جلوگیری کرد و اگر شخص خود او نبود، این حرم بسیار بدتر از گذشته تخریب می شد و انشاءالله روزی خود او این ماجراها را بازگو کند.

«بکشید، اما قاسم می آید. پسرم قاسم می آید.» ما ابتدا فکر کردیم قاسم، پسر اوست اما در خلال صحبت هایش فهمیدیم که منظورش حاج قاسم سلیمانی است. این قبل از زمانی است که عکس های حاج قاسم منتشر شد. این یعنی امید داشتن و این امید، مردم عراق را زنده نگه داشته است

حضور حاج قاسم در «آمرلی» در زمان محاصره

وی به اهمیت مقاومت در شهر «آمرلی» اشاره کرد و برای تبیین سختی این کار گفت: موصل با 3.5 میلیون جمعیت، ظرف یک صبح تا ظهر سقوط کرد ولی آمرلی با 15 هزار نفر که تعداد زیادی از آنها کشاورز و زن و بچه بودند، 80 روز مقاومت کرد. این خیلی مهم است. این جالب است که بدانید حاج قاسم حتی قبل از آزادی آمرلی و وقتی که این شهر در محاصره قرار داشت، به آمرلی رفت و آنجا با مردم صحبت کرد.

نماینده عصائب اهل حق در ایران ادامه داد: در این عملیات نیروهای مقاومت چنان هماهنگ با یکدیگر عمل کردند که کسی متوجه نمی شد اینها عضو یک گروه نیستند.

رجبی افزود: آمرلی درحقیقت تمرینی بود برای آزادی جرف الصخر که باید در میدان همان مناطق توضیح داده شود تا حق مطلب ادا شود. ما در این عملیات ها تاکتیک شکستن محاصره را تمرین کردیم. جرف الصخر آنقدر سخت بود که آمریکایی ها نتوانستند به آن وارد شوند اما مقاومت شهر را در یک نصف روز آزاد کرد.

شانس موفقیت در «بیجی» 30درصد بود

وی همچنین به عملیات اخیر مقاومت در آزادسازی شهر «بیجی» اشاره کرد و گفت: این شهر به خاطر وجود پالایشگاه در آن، یکی از شهرهای مهم محسوب می شود که اگر دست داعش می افتاد بسیار خطرناک بود. حتی خلیفه ملعون آنها هم در فایل صوتی که از او منتشر شد به این عملیات اشاره می کند و فیلم هایی در اختیار ما قرار گرفت که نشان می داد آنها چقدر برای فتح کامل این شهر که آن را یکی از شاهرگ های اقتصادی عراق می دانند، برنامه ریزی کرده بودند.

نماینده عصائب اهل حق در ایران تصریح کرد: این عملیات، بسیار سخت بود چون در ابتدا باید جلوی دشمن را می گرفتیم و بعد به آن حمله می کردیم. پیش از عملیات طبق برآوردهایی که داشتیم، میزان موفقیت 30 درصد برآورد شده بود که الحمدالله صد در صد به پیروزی رسیدیم.

رجبی با بیان اینکه امروز تنها منطقه شیعه نشین که در محاصره داعش قرار دارد، «تلعفر» است، افزود: این شهر، درگاه ورودی موصل محسوب می شود و بخاطر وجود شیعیان، آماده جهاد است.

وی با بیان اینکه نیروهای ما در موصل تمام تحرکات دشمن را زیر نظر دارند، گفت: این طور نیست که ما بدون اطلاعات دست به عملیات بزنیم. برای مثال قبل از عملیات جرف الصخر، 4 ماه کار اطلاعاتی شد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها