کدخبر: ۳٦۵۷٤
۰٤ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۱
چاپ

مسئول سازمان بسیج علمى، پژوهشى و فناورى سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خبر داد

بهره‌بردارى از 15 اختراع تولیدشده سازمان بسیج علمى و پژوهشى خراسان جنوبی

بیرجندرسا-مسئول سازمان بسیج علمى، پژوهشى و فناورى سپاه انصارالرضا(ع) گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج از 15 اختراع این سازمان بهره‌برداری شد.

بهره‌بردارى از 15 اختراع تولیدشده سازمان بسیج علمى و پژوهشى خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا جواد عقیلى‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در راستای رشد و بالندگی علمی و حمایت از ایده‌ها و استعدادهای برتر کلیه اقشار جامعه در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی آماده همکاری و حمایت از مبتکرین، مخترعین و اقشار دانشور موضوعات مختلف می‌باشد.

وی افزود: سازمان بسیج علمی پژوهشی وفناوری خراسان جنوبی باهدف سازماندهی نخبگان، ایجاد خودباوری، تقویت بنیه علمی و بالا بردن انگیزه و شان اجتماعی بسیجیان از طریق شناسایی، سازماندهی و ارائه حمایت‌های مالی و معنوی از نوآوران علمی و در نهایت تولید علم فعالیت می‌نماید.

مسئول سازمان بسیج علمى، پژوهشى و فناورى سپاه انصارالرضا(ع) استان تصریح کرد: در شرایط امروزی جامعه مسئله علم و پژوهش و جهاد علمی بیش از گذشته مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته و تاکیدات معظم له بر نقش آفرینی نخبگان و نوآوران در این عرصه، رسالت سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول در حرکت علمی کشور را چند برابر کرده است که بدون تردید نوک پیکان به سمت بسیجیان نشانه می‌رود.

عقیلى‌پور یادآور شد: این مجموعه شامل مرکز رشد خلاقیت و نوآوری، مرکز هدایت و حمایت از مخترعین و مبتکرین، خانه نخبگان علمی بسیج، برنامه‌های علمی پژوهشی و تحقیقاتی برای کلیه اقشار می‌باشد که می تواند نقش بسزایی در تکمیل چرخه دانش و ایجاد شور و نشاط علمی در بین جامعه و رسیدن به اهداف سند چشم انداز داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز رشد خلاقیت و نوآوری مرکزی است تحت مدیریت متخصصین حرفه‌ای که با ارائه خدمات حمایتی از ایجاد و توسعه حرفه‌های جدید توسط کار آفرینانی که در قالب واحد های نوپای فعال در زمینه‌های مختلف منتهی به فناوری تشکیل شده اند، پشتیبانی می‌کند.

مسئول سازمان بسیج علمى، پژوهشى و فناورى سپاه انصارالرضا(ع) از جمله وظایف و کارکردهای مراکز رشد خلاقیت و نوآوری را حمایت مالی از واحد‌های مستقر در مرکز رشد دانست و گفت: ارائه خدمات و مشاوره مورد نیاز در راستای تبدیل ایده های نو به محصولات کار بردی و تجاری سازی آن‌ها، ارائه خدماتی مانند تامین محل کار، خدمات آزمایشگاهی، کارگاهی و اطلاع رسانی ، خدمات مدیریتی، پروژه یابی و بازار یابی در حال حاضر مرکز رشد خلاقیت و نوآوری خراسان جنوبی آماده ارائه خدمات به مخترعین و مبتکرین علاقه مند می‌باشد.

*مرکز هدایت و حمایت از مخترعین و مبتکرین و خانه نخبگان علمی بسیج

عقیلی‌پور با بیان اینکه مرکز حمایت مبتکرین و مخترعین خراسان جنوبی به منظور کمک به رفع نیازهای پژوهشی و فناوری کشور از طریق سازماندهی توان فعال و بالقوه اقشار بسیج، رصد نیازها و حمایت از انجام پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای راه اندازی شده است، تصریح کرد: این مرکز با هدف حمایت هدفمند از مبتکرین، مخترعین و محققین بسیجی و تسهیل ارتباط، جذب و بهره مندی از این استعداد ها فعالیت می‌نماید.

وی یادآور شد: خانه نخبگان بسیج خراسان جنوبی زیر مجموعه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) است که در راستای رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از نخبگان، مخترعین و نوآوران با رسالت‌ها و ماموریت هایی همچون نخبه پروری و مدیریت امور نخبگان در حل نیازهای اساسی استان در سال 1392 راه‌اندازی شد.

مسئول سازمان بسیج علمى، پژوهشى و فناورى سپاه انصار‌الرضا(ع) خاطرنشان کرد: اثر گذاری و نقش آفرینی در موضوعات مهم و خاص و توانمندسازی نخبگان و نوآوران به منظور ارائه راه‌کارهای مناسب جهت حل مسائل اساسی استان و هدایت ایده‌ها و نظرات نخبگان در راستای تولید علم و رفع نیازهای موجود به عنوان مهمترین اهداف خانه نخبگان می باشد.

عقیلی‌پور با اشاره به برخی از برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح آیه‌های تمدن، حلقه‌های علمی بسیج اساتید، تقویت بنیه علمی پزشکان و پیراپزشکان، بازدید از مراکز تحقیقاتی و صنعتی، برگزاری جشنواره‌های علمی سالانه در سطوح اقشار دانشور، برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی در موضوع تحول در علوم انسانی از مهم‌ترین فعالیت‌های این حوزه‌ است.

وی  از بهره‌بردارى 15 اختراع تولید شده این سازمان در هفته بسیج خبر داد و تصریح کرد: پودر جوهر چاپگر و پرینتر، پودر آلومینیوم فلیک،  سیمان رنگی در هفت نوع، دستگاه ایجاد طرح برجسته و دستگاه پاراموتور از جمله محصولات تولید شده سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی می‌باشد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها