کدخبر: ۳٦٦٦۹
۰۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۱
چاپ

مدرس دانشگاه‌های فردوس:

ماهواره ابزاری برای پیشبرد اهداف دشمن است

بیرجندرسا-مدرس دانشگاه‌های فردوس گفت: ماهواره ابزاری غیرنظامی برای پیشبرد اهداف دشمن است.

ماهواره ابزاری برای پیشبرد اهداف دشمن است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس, محمدعلی جوان در کرسی آزاداندیشی که با موضوع ماهواره و تاثیر آن بر دانشجویان در محل دانشگاه آزاد اسلامی فردوس برگزار شد، اظهار کرد: با گذشت زمان جنگ نرم که جای جنگ سخت را گرفته، توانسته با ابزار غیرنظامی از جمله رسانه و هزینه بسیار کمتر نسبت به قبل در پیشبرد اهداف ملل قرار گیرد.

وی افزود: ماهواره یکی از ابزار دشمنان در جنگ نرم است به گونه‌ای که تعداد شبکه‌های فارسی‌زبان که در سال 1373 تنها سه شبکه بوده است در سال‌های اخیر به 164 شبکه فارسی‌زبان گسترش‌یافته و این شبکه‌ها با هدف‌گیری خانواده‌های ایرانی و اسلامی به کار خود ادامه می‌دهد.

این مدرس دانشگاه‌های فردوس تصریح کرد: برخی از این شبکه‌های ماهواره‌ای از طرف کشورهای دشمن با ایران از جمله انگلستان، آمریکا و اسرائیل و برخی نیز از طرف منافقان و سلطنت‌طلبان حمایت مالی می‌شوند تا اهداف خود را از این طریق علیه ایران عملی کنند.

جوان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم «خوب است هنگامی که غذا می‌خورید به غذای خود نگاه کنید» یادآور شد: امام محمد باقر(ع) در تفسیر این آیه قرآن فرموده‌اند، آنچه در غذای انسان به ویژه غذای روح مهم اهمیت دارد این است که بدانیم دانش و علم خود را از چه کسی می‌گیریم، بنابراین با توجه به این آیه و فرمایش امام باقر(ع)، توجه به رسانه‌های امروزی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

فروپاشی کانون خانواده، مهم‌ترین هدف دشمن

وی گفت: هدف اصلی در ماهواره و شبکه‌های فارسی‌زبان خانواده‌های ایرانی و اسلامی است تا بتوانند با فروپاشی شکل سنتی آن و جلوگیری از تشکیل خانواده و نیز ترویج خیانت زن به شوهر در فروپاشی پایه‌های جامعه سالم که همانا خانواده است اقدام کنند.

مدرس دانشگاه‌های فردوس افزود: جای سوال است که چرا در تمام دنیا استفاده از ماهواره هزینه‌هایی نیز در بردارد ولی شبکه‌های فارسی‌زبان به صورت رایگان در اختیار ایرانیان قرار می‌گیرد.

جوان تصریح کرد: افزایش اطلاعات مردم به ویژه جوانان و توجه به امور فرهنگی بهترین راه برای مقابله با این شبکه‌های گسترده است.

در این مراسم، دانشجویان سوالات خود را پیرامون موضوع ماهواره و آسیب‌های آن مطرح و فیلم‌هایی در ارتباط با روش‌های مبارزه دشمنان از طریق ماهواره و جنگ نرم برای حاضران نمایش داده شد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها