کدخبر: ۳٦۸۱۱
۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۸
چاپ

حجت الاسلام قرائتی:

با وجود شبکه‌های ماهواره‌ای بچه‌ها در دست ما نیستند / غل و زنجیر سر راه ازدواج جوانان را باید برداشت

بیرجندرسا-رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید غل و زنجیر سر راه ازدواج جوانان را برداشت گفت:شهرداری باید برای هر منطقه سالنی برای ازدواج جوانان بنا کند تا زمینه ازدواج جوانان فراهم شود. رئیس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از عملکرد بعضی شهرداری های کشور گفت: متاسفانه بعضی از شهرداری ها در سطح کشور بودجه فرهنگی این مملکت را به آتش کشیده و در جایگاهش هزینه نمی کنند.

با وجود شبکه‌های ماهواره‌ای بچه‌ها در دست ما نیستند / غل و زنجیر سر راه ازدواج جوانان را باید برداشت

به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی بعد از ظهر امروز در نشست صمیمی فرهنگیان و دانشگاهیان خراسان جنوبی در مجتمع الغدیر اظهار داشت:معلمی ازجمله مشاغل ارزشمندی است که بر روی پرورش انسان ها بزرگ کار می کند.

وی گفت: ارزش هر چیزی به سبب کاری است که روی آن انجام می‌شود پس معلمان ما باید قدر خویش را بدانند.

 قرائتی با اشاره به سخن پیامبر اکرم (ص) مبنی بر این که من معلم مبعوث شدم خطاب به معلمان عنوان کرد: قدر کار خود را بدانید و آن را با حقوق و پول مقایسه نکنید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه دکتر بهشتی از من خواسته است تا حرفه معلمی را ادامه دهم، ادامه داد: بسیاری از افرادی که به مدارج علمی بالایی رسیده اند به شغل من غبطه می خورند.

وی اظهار کرد: البته  مسئله ای را که  معلمان باید در شغل معلمی در نظربگیرند اینست که عبد صالح تربیت کنند.

قرائتی افزود:ایجاد ارتباط مخلوق با خالق ازمهم ترین وظایف معلم است.

به جا آوردن نماز بسیار سخت و مشکل شده است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور همه چیز را نعمت خداوند دانست و یادآور شد: وقتی خداوند نعمتی را به سختی می‌دهد یا آن را می‌گیرد آن نیز لطفی از طرف پروردگار است.

قرائتی با اشاره به اینکه خوشی ها در کنار غم ها است گفت:تلخی ها هم برای اولیا خدا زیبا بود.

وی گفت:  بهترین راه دعوت به نماز، نعمت شماری است,نعمت حافظه,نعمت مکیدن و...

قرائتی  عنوان کرد:وظایف خانواده ها در زمان حال به دلیل پیشرفت وسایل ارتباطی، وجود ماهواره و..در قبال فرزندان و دعوت از آنان برای به جا آوردن نماز بسیار سخت و مشکل شده است.

وی با اشاره به این که کسانی که نماز نمی خوانند در حقیقت خشوع ندارند افرود: بهترین راه برای دعوت کردن این افراد به نماز خواندن شناساندن عشق خداوند به آنها است.

قرائتی ادامه داد: کتاب‌های دینی ما باید به گونه‌ای  طراحی شود که وقتی بچه آن را خواند، عاشق خدا شود.

وی راه دعوت به نماز را نعمت‌شماری دانست و ادامه داد: در آن 46 نخ حقوقی شناخته شده است,نماز و حق بچه, نمازو حق همجوار, نماز و حق همسرو...

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: محققان آمریکا هم‌اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که سجده بهترین راه برای رسیدن خون به مغز انسان است.

ازدواج سومین نیاز بشر بعد از اکسیژن وآب ونان است

وی تاکید کرد :امروز وظیفه ما سنگین‌تر شده قبل از این شیطان و شهوت وجود داشت و اکنون با وجود شبکه‌های ماهواره‌ای بچه‌ها در دست ما نیستند و تنها راه هدایت آنها ازدواج و نماز است.

قرائتی گفت:بر اساس روایات قرآن امر ازدواج بعد از اکسیژن وآب ونان به عنوان سومین نیاز بشر در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر ترویج این امرمهم خاطر نشان کرد:در تهران 14 هزار پیرمرد و پیرزن وجود دارند که به سبب نبود همسر به بیماری روانی دچار می‌شوند‌.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد:متاسفانه آموزش وپرورش ما آنطور که باید باشد نیست,ازدواج ربطی به تحصیل ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از عملکرد بعضی شهرداری های کشور گفت: متاسفانه بعضی از شهرداری ها در سطح کشور بودجه فرهنگی این مملکت را به آتش کشیده و در جایگاهش هزینه نمی کنند.

وی با بیان اینکه باید غل وزنجیر سر راه ازدواج  جوانان را برداشت گفت:شهرداری باید برای هر منطقه سالنی برای ازدواج جوانان برپا کند تا زمینه ازدواج جوانان فراهم شود.

قرائتی عنوان کرد: متاسفانه ما هنوز قرآن را وارد زندگی هایمان نکرده ایم ,نشانه ورود قرآن به زندگی افراد،سبک زندگی قرآنی،معاشرت قرآنی،ازدواج قرآنی و...است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پایان خاطر نشان کرد: وظیفه ما این است که  با کمک همدیگرنسلی نماز خوان پرورش دهیم.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها