کدخبر: ۳٦۸۱٤
۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۹
چاپ

حجت الاسلام قرائتی:

عزت در به دست آوردن پست ومقام نیست در تقوا و ایمان است / من با ازدواج دانشگاهی مخالفم

بیرجندرسا- رئیس ستاد اقامه نماز کشور در خصوص یکی از مشکلات زمان که بالا رفتن سن ازدواج است اشاره کرد وگفت:ازدواج باید در سن دبیرستان صورت گیرد چون جوانان به انحراف کشیده نشوند من با ازدواج دانشگاهی مخالفم.

عزت در به دست آوردن پست ومقام نیست در تقوا و ایمان است / من با ازدواج دانشگاهی مخالفم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی  دردیدار با مردم بیرجند در مسجد امام حسین(ع)  به شرح بعضی از قسمت های اذان پرداخت.

وی ضمن اشاره به اینکه اولین جمله در اذان الله اکبر است اظهار کرد: اگر ما به این جمله اعتقاد داریم باید در موقع شنیدن این کلمه کار خود را تعطیل کرده در غیر این صورت یعنی کار در نظر ما مهم تر است.

قرائتی گفت:عزت در به دست آوردن پست ومقام نیست در تقوا و ایمان است.

وی عنوان کرد :اگر خداوند بخواهد به بنده اش روزی بدهد از کمترین چیزها عطا می کند وما نباید زیاده طلب باشیم آنچه رزقمان باشد خداوندعطا می کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در شرح  اذکاراشهد ان لااله الاالله  واشهد ان محمد رسول الله اظهار کرد:گواهی می دهیم که دین ما دین اسلام است و قانون ما را باید خدا تعیین کند.

وی درمفهوم ذکر اشهد ان علی ولی الله عنوان کرد: این ذکر به ما می فهماند که  الگوی ما علی بن ابی طالب است باید قدر خود را دانسته و بدانیم که شیعه واقعی یعنی کسی که شب تا صبح را در سجده و به یاد خدا باشد.

حجه الاسلام و المسلمین قرائتی در یک دقیقه دلیل شیعه بودن خود را با آوردن سه آیه از قرآن ثابت کرد.

وی دلایل شیعه بودن را این گونه بیان کرد:  ما شیعه هستیم بدلیل اینکه اولا ائمه معصومند و ما فقه مان را از آنها گرفته ایم (یطهرکم تطهیرا ) دوما: همه اهل بیت در راه خدا شهید شدند ( قتلوا فی سبیل الله ) و سوما :اهل بیت یک قرن جلوتربودند ( و السابقون السابقون )

قرائتی در خصوص تشریح حی علی صلاه و حی علی فلاح اذعان کرد:همیشه گفته میشود عجله کار شیطان است ولی در کارهای خیر باید پیش قدم شد وعجله کرد.

وی به یکی از مشکلات زمان که بالا رفتن سن ازدواج است اشاره کرد وگفت:ازدواج باید در سن دبیرستان صورت گیرد چون جوانان به انحراف کشیده نشوند من با ازدواج دانشگاهی مخالفم.

قرائتی با اشاره به اهمیت ازدواج عنوان کرد:سومین نیاز بشربعد از اکسیژن و آب وغذا, ازدواج است.

اذان مورد تاکید اسلام حلقومی است

رئیس ستاد اقامه نماز کشورافزود: اذان مورد تاکید اسلام حلقومی است  یعنی اذان زنده توسط خود انسان واز پخش اذان توسط رادیو و.. در مساجد انتقاد کرد.

قرائتی در پایان خاطر نشان کرد: زمینه  را برای افرادی که می خواهند تحصیل کنند فراهم کنید,حوزه ها راتقویت و اسم زهرا(س) را در خانه ها بیاورید.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.