کدخبر: ۳٦۸۹٤
۱۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱٤:۳۹
چاپ

طی شش ماه نخست امسال/

خراسان جنوبی رتبه نخست کشور را در زمینه ثبت ازداوج کسب کرده است

بیرجندرسا-بیرجند- مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت::طی شش ماه نخست امسال خراسان جنوبی رتبه نخست کشور را در زمینه ثبت ازداوج کسب کرده است.

خراسان جنوبی رتبه نخست کشور را در زمینه ثبت ازداوج کسب کرده است

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، علی پورحسین چهارشنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۹۸ هزار و ۲۸۷ فقره شناسنامه مکانیزه بالای ۱۵ سال در استان صادر شده است.

وی گفت: درهشت ماه نخست سال جاری تعداد ۱۲ هزار و هشت واقعه ولادت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۴۲ درصد افزایش داشته است.

پورحسین افزود:مقایسه تعداد وقایع ولادت ثبت شده در سال گذشته و سال جاری نشان می‌دهد که در شهرستان‌های درمیان و دستگردان از تعداد وقایع ولادت کاسته و در شهرستان  خوسف و فردوس رشد بسیار اندکی داشته است.

وی بیان کرد: ۹۹.۷۲ درصد ولادت‌های استان در مهلت قانونی ثبت شده و نسبت جنسی نوزادان پسر به دختر ۱۰۴ به ۱۰۰ بوده است. خوسف و فردوس رشد بسیار اندکی داشته است.

 

وی گفت: همچنین در این مدت جمعیت شهری از ۶۵ درصد در سال گذشته به ۶۸ درصد در سال جاری افزایش یافته که به همان میزان از جمعیت روستایی کاسته شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در هشت ماه نخست سال جاری دو هزار و ۵۱۳ واقعه فوت در استان رخ داده است، افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۴۹ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در مناطق مرزی استان افراد زیادی جزو جمعیت استان محسوب شده اما به علت مشکلات هویتی و تابعیتی فاقد اسناد سجلی هستند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت:صدور کارت هوشمند ملی از بهمن‌ماه سال گذشته در استان آغاز شده و از ابتدای آغاز این طرح در استان شش هزار و ۴۱۰ نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی نام‌نویسی کرده‌اند.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۵۴۸ نفر بالای ۱۵ سال نیز در این طرح برای اولین بار درخواست دریافت کارت هوشمند ملی داشته‌اند.

پورحسین به صدور شناسنامه مکانیره بالای ۱۵ سال نیز اشاره کرد و گفت: این طرح از تیرماه سال ۱۳۸۹ در استان آغاز شده که طی هفت ماه نخست سال جاری ۱۷ هزار و ۱۸۲ شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده است.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها