کدخبر: ۳۸۰۲٦
۰٤ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:٤۲
چاپ

واکنش عموی مرتضی پاشایی به مستند سیب

واکنش عموی مرتضی پاشایی به مستند سیب

بیرجندرسا-وکیل خانوادگی مرتضی پاشایی معتقد است مستند «سیب» که درباره این خواننده موسیقی ساخته شده مورد تایید خانواده آنها نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از مهر, خبر ساخت مستند درباره مرتضی پاشایی توسط گروه ها و افراد مختلف مدتی است شنیده می‌شود که به طور مثال این روزها رضا رشیدپور و ساخت مستند «سیب» و ساخت مستند دیگری توسط سیدجواد هاشمی به مناقشه‌ای تبدیل شده است. در نهایت در رسانه ها عنوان شد که فیلم مورد تایید خانواده پاشایی به کارگردانی شاهین صمدپور در حال فیلمبرداری است و قرار است در شبکه نمایش خانگی منتشر شود.

منصور پاشایی عموی مرتضی پاشایی درباره جزئیات ساخت مستند مرتضی پاشایی و اختلاف نظر با کارگردان مستند «سیب» در گفتگویی با خبرنگار مهر گفت: زمانی که رضا رشیدپور ساخت این فیلم مستند را مطرح کرد خانواده پاشایی هیچ مخالفتی نکرد اما قرار گذاشتیم که درباره زمان پخش و نظارت بر کیفیت کار در آخرین مراحل صحبت کنیم و نسخه نهایی را در اختیار خانواده این خواننده موسیقی پاپ بگذارند ولی این اتفاق نیافتاد.

وی ادامه داد: طبق قوانین مالکیت معنوی، ساخت فیلم درباره چهره های مطرح باید با مجوز خانواده باشد که این مجوز در بدو امر انجام شد ولی متاسفانه پس از پایان کار ادامه پیدا نکرد و حداقل انتظار خانواده پاشایی این بود که  رشیدپور استانداردهای قانونی را رعایت کند.

پاشایی افزود: زمانی که خواستیم مستند پاشایی را به کارگردانی شاهین صمدپور بسازیم به رسم ادب به رشیدپور زنگ زدم و می خوستم اطلاع دهم که می خواهم این مستند را بسازم و متذکر شوم که حق پخش مستند «سیب» بدون مجوز خانواده را ندارد ولی متاسفانه او جواب نداد. پس از آن به یکی از دوستان نزدیک رشیدپور زنگ زدم او هم پاسخگو نبود. همچنین پیامک هم به رشیدپور ارسال کردم ولی باز هم پاسخی دریافت نکردم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا از ابتدا مباحث مالی را به صورت شفاف با رضا رشیدپور مطرح نکردید؟ گفت: دور از ادب است که در بدو ورود مسایل مالی مطرح شود چراکه سازنده اثر باید متوجه باشد که حق و حقوق خانواده هنرمند محفوظ است.

پاشایی در پاسخ به اینکه شنیده ها حاکی از آن است که سید جواد هاشمی نیز مستند دیگری درباره مرتضی پاشایی ساخته است، گفت: سید جواد هاشمی در طول مدت بیماری مرتضی با ما همراه بود و از مشاوره های او استفاده می کردیم و قرار نیست که مستند مجزا بسازد بلکه به خواست ما و لطفی که کردند در ساخت مستند آقای صمدپور، به عنوان مشاور همراه ما است.

وی در پایان تاکید کرد: ضمن اینکه باید یادآور شود هرگونه اثری که قرار بر ساخته شدن آن است باید از سوی خانواده پاشایی مورد تایید قرار بگیرد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.