کدخبر: ۳۸۷۵۰
۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۹
چاپ

مدیرکل فنی وحرفه‌ای خراسان جنوبی خبر داد

آموزش 50 رشته مهارتی در 5 کارگاه فردوس

بیرجندرسا-مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از آموزش 50 رشته مهارتی در پنج کارگاه فعال مرکز فنی و حرفه‌ای فردوس خبر داد.

آموزش 50 رشته مهارتی در 5 کارگاه فردوس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس, حسین خوش‌آیند در مراسم افتتاح سلف‌سرویس، خوابگاه، مهمانسرا و سالن آزمون مرکز فنی و حرفه‌ای شهید رادمرد شهرستان فردوس اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای، مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال است.

وی گفت: اشتغال مهم‌ترین نیاز جوانان است که برای تحقق آن باید مولفه‌های مختلفی کنار هم قرار بگیرد و مهارت مهم‌ترین این مولفه‌هاست و سازمان فنی و حرفه‌ای از جمله مراکزی است که موضوع مهارت‌آموزی را به صورت تخصصی دنبال می‌کند و آموزش‌های لازم را به کارآموزان ارائه می‌دهد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: با هدف تشویق جوانان به مهارت‌آموزی در حال حاضر مشاوره، آموزش و خوابگاه کارآموزی به صورت رایگان در اختیار کارآموزان قرار دارد تا این افراد با کسب مهارت‌های لازم به سمت و سوی اشتغال سوق داده شوند.

خوش‌آیند با اشاره به اینکه برای اجرای هر متر مربع از پروژه خوابگاه، سلف‌ سرویس و سالن آزمون مبلغ 333 هزار تومان هزینه شده است، تصریح کرد: استفاده از توانمندی نیروها و مهندسان فنی و حرفه‌ای و اجرای کار به صورت امانی را از جمله عواملی دانست که سبب شد تا اجرای پروژه فنی و حرفه‌ای فردوس با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین مدت به بهره‌برداری برسد.

تشکیل کمیته مهارت در خراسان جنوبی

وی همچنین از تشکیل کمیته مهارت در مرکز استان خبر داد و یادآور شد: در این کمیته نیازسنجی شهرستان‌‌های استان در بازار کار و مهارت بررسی و بر اساس آن کارگاه‌های جدید تعریف و تجهیز و همچنین مربیان جدیدی نیز آموزش داده می‌شوند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از ارائه 50 رشته مختلف مهارتی در پنج کارگاه شهرستان فردوس خبر داد و گفت: در حال حاضر نیازسنجی مناطق روستایی در چهار شهرستان به ویژه شهرستان فردوس انجام شده تا این نیازسنجی، نقشه راهی برای اجرای سیاست‌های سازمان فنی و حرفه‌ای باشد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای سردار شهید رادمرد فردوس نیز با اشاره به اینکه عملیات اجرایی احداث سالن سلف سرویس، سالن آزمون، خوابگاه و مهمانسرای این مرکز از بهمن سال 1391 آغاز شده است، افزود: این پروژه با یک‌هزار و 200 مترمربع زیربنا برای خدمات‌دهی بهتر به کارآموزان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سیدکاظم خزاعی‌فر تصریح کرد: برای اجرای این پروژه مبلغ 400 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و مبلغ 100میلیون تومان نیز از محل اعتبارات ملی برای تجهیز خوابگاه، سلف سرویس، مهمانسرا و سالن آزمون هزینه شده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها