کدخبر: ۳۸۸۰۰
۲۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۷
چاپ

نماینده خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری:

میز مذاکره با عزت و افتخار ایران را قبول داریم/در مذاکرات باید همه تحریم ها به یک باره لغو گردد

میز مذاکره با عزت و افتخار ایران را قبول داریم/در مذاکرات باید همه تحریم ها به یک باره لغو گردد

بیرجندرسا- دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه ما از هیچ میز مذاکره ای نمی ترسیم گفت: میز مذاکره ای که با عزت، اقتدار و با حفظ ارزش های اسلامی و مبتنی بر اصول اساسی که رهبر ما بر آن پافشاری می کنند را قبول می کنیم.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی امروز در جمع راهپیمایان 22 بهمن بیرجند، اظهار داشت:پیام انقلاب اسلامی ما امروز به گوش مردم عالم رسیده است.

 وی ضمن اشاره به شاخصه هاي مکتب سياسي امام خميني(ره) اظهارکرد: امروز ليبرال دموکراسي غرب در نظريه و عمل به بن بست رسيده است.

حجت الاسلام ریئسی  ادامه داد: این انقلاب مبتنی بر نظام فکری و اندیشه‌های سیاسی است که متفاوت با آنچه همه انقلاب‌ها با همه خیزش ها با دیدگاه مختلف وجود دارد.

وی افزود: بعد از 36 سال جا دارد که نگاهی به زندگی بنیان گذار نظام مقدس جمهوری و نگاه به مکتب سیاسی او داشته باشیم .

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری  تصریح کرد: آنچه بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی اتفاق افتاد تمدن و مدنیتی است که به نام فقه و خدا با پرچمداری یک فقیه جامع شرایط عادل حاکم شد و تمدن و مدنیت مردم سالاری دینی رقم خورد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه شاخص مکتب سیاسی امام متفاوت با دیگر مکاتب سیاسی عالم است گفت: اولين شاخص مكتب سياسي مکتب امام(ره) خداخواهی امام و پیروان ایشان بود.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: خداخواهی در مقابل خودخواهی ها ی استکبار, استبداد و استعمار بوده  وامام (ره) در هم در مقابل استبداد شاهی و هم استعمارخارجی ایستادگی کرد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام راحل اوج خدا را در عبودیت بندگی خواست، اظهار کرد: با تفکر در دیدگاه های امام  به این  نتیجه می رسیم که اندیشه امام خمینی(ره) این بود که عالم محضر خداست.

وی با بیان اینکه  ملت ایران امروز, حیات امام را در حیات و جاودانگی خط امام, انقلاب و راه امام و میراث گران قدر امام می بینندعنوان کرد:انقلاب اسلامی ایران میراث گران بهای امام  امروز  پر تجلی تر و پر فروغ تراز گذشته  است.

دادستان کل کشور با اشاره به دومین محور و شاخص مکتب امام خمینی(ره) عنوان کرد: امام مردم را باور داشت نه به عنوان امر تشریفاتی که در عالم همه  دم از مردم می زنند بلکه با تمام وجود می فرمود میزان رای ملت است.

 حجت الاسلام ریئسی در ادامه به شاخصه سوم تفکر امام خمینی (ره) اشاره و اظهار داشت: دین محوری و اسلام محوری شاخصه سوم ایشان بود زیرا معتقد بودند بدنبال ایجاد نظامی هستند که مبتنی بر اسلام و از بعد فقاهت نیز مبتنی بر ولایت فقیه باشد.

دادستان کل کشور بیان کرد: مردم بعد از 36 سال همان شعار استقلال، آزادی, جمهوری اسلامی روز 22 بهمن 57 را سر می دهند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امام خمینی(ره) می خواست کشور بر اساس دین و باورهای دینی استقرار یابد وفرمودند دین سعادت دنیا و آخرت را رقم می زند.

حجت الاسلام رئيسي حضور مردم در راهپيمايي باشکوه 22 مردم را جلوه اي از دموکراسي دانست و گفت: امام دين را به عنوان کارآمدترين نظام فکري، فرهنگي و اجرايي مي دانست و مي خواست کشور  بر اساس آموزه هاي ديني اداره شود.

وی  با بیان اینکه غرب حدود 400 سال است که با تمام وجود با خدا مبارزه و زندگی بدون خدا را تجربه می‌کند، تصریح کرد: اما آنچه ثمره این راه است جنگ‌های جهانی اول، دوم، کلاهک‌های هسته‌ای، ظلم و ستیز بوده که با نگاه بدون خدا انجام شده و آن را در جهان مشاهده می‌کنیم.

دادستان کل کشور بیان کرد: دشمن در دهه اول برای تشکیل نشدن انقلاب یک ظلم بزرگ به نام جنگ 8 ساله و در کنار آن حرکت منافقان را به راه انداخت و تمام تلاش دشمن بر این بود تا نظام و انقلاب اسلامی تأسیس و توسعه‌اش در درون جغرافیای ایران بماند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز به شما مجاهدان عرصه جهاد، خانواده‌های شهدا و جانبازان عرض می‌کنیم که همان گونه که در زمان امام حسین (ع) جاهلیت بود امروز نیز جاهلیت مدرن است که به برکت خون شهدا در مقابل تمام این جاهلیت‌ها نیز می‌ایستیم.

حجت الاسلام رئیسی عنوان کرد: اما با این ویژگی ها خون شهدا بیداری وسیعی را در عالم رقم زده است و امروز مردم دنیا می دانند ما می خواهیم مسلمان زندگی کنیم و این مسلمان بودن را به جهانیان اعلام کرده اند.

وی مشخصه جاهلیت مدرن را برخورداری از دانش بالا، رسانه‌ها و امپراطوری‌ رسانه‌ای, فناوری اطلاعات و فناوری‌های در خدمت سلاح‌های مدرن و کلاهک‌های هسته‌ای دانست و تصریح کرد: امروز رشد معنویت در بین جوانان به ویژه جوانان مغرب زمین بالا رفته و مقدسات اسلامی در جهان گسترش پیدا کرده است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: امام شاخصه مهم  حرکت سیاسی را پیوند بین معنویت و سیاست  دانست که در عرصه تمام معادلات خارجی نمی توان معنا و خدا و دستورات الهی را کنار گذاشت و همواره در همه عرصه ها تاکید بر معنویت در کنار سیاست داشت.

وی ادامه داد: امروز همین سیاست باعث شده در دنیا علی رغم همه توطئه‌ها علیه نظام، چه در دوران تاسیس در 10 سال اول  و چه دوران تثبیت در 10 سال دوم  و چه در دوران توسعه  10 ساله سوم و چه در این دهه که دهه پبشرفت و عدالت است انقلاب پیروز و سربلند باشد.

دادستان کل کشور ادامه داد: دشمن تصور کرد با تروریست های استخدامی خود از قبیل القاعده, داعش و غیره بتواند چهره پیامبر و چهره منور اسلام را در اذهان و افکار مغرب زمین آن طور که می خواهد جلوه دهد اما برعکس خواسته او آنچه در حال جلوه دادن است اسلام ناب محمدی است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه آنچه در عالم واقع می شود تغییر هندسه جهانی است گفت: قرآن کریم جنگ اراده ها است , دشمنان انقلاب اراده کردند که 36 سال انقلاب اسلامی نماند اما اراده خدا این است که روز به روز ، ماه و سال ها این نظام پر جلوه تر و پر فروغ تر درعالم بشود

دادستان کل کشور ادامه داد: این راهپیمایی از یک جهت گرامیداشت همان۲۲ بهمن ۵۷ است، اما ما گامهای بلندی در این ۳۶ سال به برکت خون شهدا برداشته ایم.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: امتداد انقلاب اسلامی  در بسیاری از بخش های عالم وجود دارد و نگاه  دشمنان به حضور با معنای مردم در صحنه های انقلاب است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که دشمنان  از ابتدای انقلاب ایجاد میکردند با اتکای به دین و ارزشهای دین و با اعتماد به نفس حل شد افزود: امروز تنها راه برون رفت از تحریم ها, تهدیدها و توجه به اقتصاد مقاومتی به  دست پر توان مردم ایران می دانیم.

حجت الاسلام رئیسی گفت: تفاوت ملت ایران و مصر نتیجه مقاومت و اقتدار ملت ایران و آنچه که امروز نسبت به آن پافشاری دارند است.

  نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:آنچه امروز ملت پا فشاری می کند این است که ما از هیچ میز مذاکره ای غیبت نمی کنیم،  ترک نمی کنیم اما میز مذاکره با عزت، اقتدار و حفظ ارزشهای نظام و مبتنی بر اصول اساسی که رهبری به آن پافشاری می کند باید باشد.

وی بیان کرد: رهبر هوشیار ما فرمودند آنچه در مذاکرات می خواهیم یک مرحله ای است و کلیات و جزئیات نداریم و آن لغو همه تحریم های علیه ایران است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری  گفت: تحریم شخص رییس جمهور آمریکا،  تحریم پارلمان، تحریم های نانوشته، تحریم نظامهای بانکی و همه۶ نوع تحریم که نوشته و نا نوشته وجود دارد باید یکباره لغو گردد.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات را دشمنان در فضای مجازی  بر آن می دمند که چرا انقلاب اسلامی که  پیام استقلال و ازادی و نظام مبتنی بر دین داشت  امروز برخی مشکلات را در کشور شاهد هستیم؟ گفت:هرجا ما مشکل داریم  دلیلش این است که به سخن دین و نسخه مبتنی بر دین و به پیام امام و رهبری در عمل توجه نکرده ایم.

حجت الاسلام رئیسی افزود: باید نگاهی به آنچه در افق روشنگر انقلاب ‌اسلامی وجود دارد داشته باشیم چرا که رسیدن به افق روشنگر انقلاب ‌اسلامی در دستان توانای متعهدان نظام اسلامی نهفته است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد:امروز تهدید دشمن از نوع جنگ نرم است.

دادستان کل کشور گفت: اختلاف افکنی در مقابل شیعه‌ وسنی  واهانت به مقدسات‌ ونبی مکرم اسلام(ص)، ایجاد تردید در دل‌ها و تأسیس گروه‌‎های تروریستی در کشورهای اسلامی حلقه‌های زنجیره‌ای دشمنان برعلیه اسلام ناب می‌باشد.

حجت الاسلام رئیسی بابیان‌اینکه اسلام ناب در مقابل منافع استکباری ایستادگی و پرچمدار آن ایران‌اسلامی است افزود: وقتی مسلمانان عالم در برابر اهانت به مقدساتشان ایستاده‌اند و فریاد برمی‌آورند لبیک یا رسول الله(ص) دشمنان متوجه می شوند ملت‌های مسلمان بصیرت دارند وهمیشه بیدار وهوشیار هستند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.