کدخبر: ۳۸۸۲۲
۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۷
چاپ

به همت دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند؛

هواپیما فوق سبک "علمدار آسمان" ساخته شد

بیرجندرسا-: رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند از ساخت پروژه هواپیمای فوق سبک "علمدار آسمان" به همت دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

هواپیما فوق سبک "علمدار آسمان" ساخته شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا  به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند، ناصر مهرشاد اظهار داشت: این هواپیمای فوق سبک به وزن 820 گرم ساخته دست دانشجویان گروه رباتیک و هسته علمی بسیج دانشگاه صنعتی بیرجند است.

وی افزود: عباس دوست محمدی، سید رضا حضرتی، کیوان عرفانی، موسی امیری، مسعود یوسفی و مهدی سبزه کار این هواپیما را ساخته‌اند که از ماموریت‌های آن با توجه به هم مرز بودن اقلیمی استان خراسان جنوبی با کشورهای همسایه برای  شناسایی طراحی شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند تصریح کرد: این هواپیما پرتابل از  6 قسمت تشکیل شده که داخل کوله پشتی سرباز جا می‌گیرد و در زمان کمتر از 5 دقیقه قابل مونتاژ و پرواز است و برای شناسایی مکان‌های صعب العبور و شناسایی مکان‌های صعب العبور و شناسایی موقعیت خود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهرشاد با بیان اینکه این پرنده رادار گریز بوده و با نیروی الکتریکی کار می‌کند، گفت: از مزایای دیگر این طرح هدایت راحت و آسان و پایدار بودن آن است که به راحتی قابل کنترل است.

وی بیان کرد: این هواپیما بدون چرخ بوده و به صورت دست پرتاب عمل می‌کند که باعث بهینه شدن پارامترهای آیرودینامیک آن شده و دارای سقوط ضربه‌پذیری بالایی است و به همین دلیل فرود آن در هر شرایطی امکان‌پذیر است.

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند افزود: این هواپیما مجهز به دوربین آنلاین با برد 500 متر است و در واقع هدف این پرنده شناسایی منطقه است.

مهرشاد با اشاره به مشخصات این هواپیما اظهار داشت: طول بال یک متر، طول بدنه 90سانتی متر، وزن هواپیما 820 گرم، تایپ پروازی پایدار، تراست( رانش ) موتور 600 گرم، مدت پرواز 20 دقیقه و هدف از ساخت آن  بومی سازی ساخت انواع پهبادها در دانشگاه صنعتی بیرجند است.

وی گفت: هزینه انجام شده برای این هواپیما یک میلیون و 500 هزار تومان است که در مدت یک ماه در قالب کار تیمی ساخته شده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.