کدخبر: ۳۸۹٦٦
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۳
چاپ

رئیس ستاد عتبات عالیات فردوس خبر داد

راه‌اندازی 12 کارگاه فرش‌بافی برای کمک به صحن حضرت زهرا(س) در فردوس

بیرجندرسا-رئیس ستاد عتبات عالیات فردوس از راه‌اندازی 12 کارگاه فرش‌بافی در این شهرستان برای کمک به ساخت صحن مطهر حضرت زهرا(س) در نجف اشرف خبر داد.

راه‌اندازی 12 کارگاه فرش‌بافی برای کمک به صحن حضرت زهرا(س) در فردوس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس, سیدحسین مقدس در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات در فردوس اظهار کرد: ستاد عتبات عالیات شهرستان فردوس تاکنون از محل جمع‌آوری نذورات و هدایای مردمی اقدامات زیادی را برای بازسازی عتاب مقدسه و نیز رفاه حال زائران عتبات عالیات انجام داده است.

وی گفت: پروژه ساخت صحن مطهر حضرت زهرا(س) در نجف اشرف یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های در دست اجراست که از نظر وسعت و مساحت از مسجد النبی(ص) نیز بزرگ‌تر است و در چند سال گذشته فعالیت ستادهای عتبات عالیات در استان‌ها و شهرستان‌ها به ساخت این صحن متمرکز شده است.

رئیس ستاد عتبات عالیات فردوس با اشاره به اینکه ازدحام جمعیت به ویژه در ایام اربعین و همچنین آغاز راهپیمایی اربعین حسینی از نجف اشرف به سمت کربلا، مشکلاتی را برای زائران به وجود آورده است، افزود: در این ایام کمترین فضا برای اسکان زائران در نجف اشرف وجود دارد که با ساخت صحن مطهر حضرت زهرا(س) این مشکل برطرف و فضای مطلوبی برای پذیرایی و اسکان زائران فراهم می‌شود.

مقدس تصریح کرد: کشورهای زیادی در طراحی صحن مطهر حضرت زهرا(س) شرکت داشتند که در میان این طرح‌ها، کشور ایران موفق شد با ارائه طرحی اسلامی همراه با معماری ایرانی به عنوان طرح برتر اجرای پروژه را به عهده بگیرد.

وی یادآور شد: این پروژه با سه بخش زیارتی شامل 109 هزار مترمربع در سه طبقه، بخش غیر زیارتی شامل موزه، کتابخانه، مهمانسرا و رستوران با 97 هزار و 950 مترمربع و بخش تاسیسات و مرکزی یکی از پروژه‌های عظیم عصر حاضر به شمار می‌رود که در دو سال گذشته هزینه ساخت این صحن 800 میلیون دلار برآورد شده است.

کمک 120 میلیون تومانی مردم فردوس به ستاد عتبات عالیات

رئیس ستاد عتبات عالیات فردوس از کمک 120 میلیونی مردم این شهرستان به ستاد عتبات عالیات خبر داد و گفت: در سال جاری مردم شهرستان فردوس این مبلغ را به صورت تعهد و نقدی به اجرای طرح یا زهرا(2) اختصاص داده‌اند و علاوه بر این نیز بیش از 200 گرم طلای خالص به ارزش 20 میلیون تومان توسط بانوان شهرستان به ستاد عتبات عالیات اهدا شده است.

مقدس از راه‌اندازی 12 کارگاه فرش‌بافی در فردوس، اسلامیه، باغستان، سرند، فتح‌آباد، خانکوک، برون، حسین‌آباد و کجه خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد شش قطعه فرش به مساحت 36 مترمربع در کارگاه‌های فرش‌بافی ستاد عتبات عالیات فردوس بافته شده است.

وی ارزش میزان فرش بافته شده در فردوس را 20 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: این میزان فرش توسط 300 بافنده زن برای کمک به ساخت صحن مطهر حضرت زهرا(س) در نجف اشرف بافته شده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها