کدخبر: ٤۰۵۳۳
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹٤ ساعت ۱۳:۰٤
چاپ

تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میهمان کودکان خراسان جنوبی می شود

تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میهمان کودکان خراسان جنوبی می شود

بیرجندرسا- طی روزهای هشتم تا یازدهم اردیبهشت 1393 تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نمایش “شنل قرمزی به نویسندگی و کارگردانی زهرا مریدی" به دیدار کودکان خراسان جنوبی می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی،  عبدالرضا صمدی با اعلام این خبر گفت: در آستانه میلاد مبارک مولی الموحدین حضرت علی(ع)  و بزرگداشت هفته معلم، تریلی سیار نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نمایش "شنل قرمزی به نویسندگی و کارگردانی زهرا مریدی" به خراسان جنوبی سفر می‌کند تا شادی میهمان قلب‌های کوچک کودکان خراسان جنوبی شود.

 صمدی ادامه داد: تریلی سیار نمایش کانون، هشتم اردیبهشت وارد شهر فردوس می‌شود و کودکان این شهر شاهد اولین اجرای نمایش "شنل قرمزی" با هنرمندی "حامد عربانیان"، "المیرا پارسا"، "محسن قصری" و "زهرا مریدی" خواهند بود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، تصریح کرد: گروه نمایش تریلی سیار کانون روز هشتم تا یازدهم اردیبهشت به ترتیب میهمان شهرهای فردوس، آیسک، سرایان، قاین، آبیز، حاجی آباد، اسفدن، قهستان، درمیان و بیرجند خواهند بود.

وی افزود: تریلی سیار کانون سال 1351 از سوی کانون به کشور آلمان سفارش داده شد و در سال بعد از شهر برمن به سمت ایران حرکت کرد و در مرداد سال 1353 نخستین فعالیت رسمی خود را با اجرای نمایش در شمال کشور و از شهر آستارا در استان گیلان آغاز و در مازندران به پایان برد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، خاطرنشان کرد: این امکان ارزشمند فرهنگی طی 41 سال گذشته با حضورش در شهرها و روستاهای کشور و مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده در همه‌ی این سال‌ها، آن را به یکی از نادرترین فعالیت‌های زنده و ثمربخش تبدیل کرده که در پیش‌برد فرهنگ تئاتر در میان کودکان و نوجوانان حتی در شرایط ویژه نیز نقشی حساس و اساسی بر عهده داشته است.


 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.