کدخبر: ٤۰٦۲۷
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹٤ ساعت ۰۸:۰۷
چاپ

مشکلات آموزش و پرورش خراسان جنوبي از زبان مديرکل/ افتتاح مجتمع ۵۰ کلاسه حاشيه شهربيرجند؛ مهر۹۴

بیرجندرسا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اينکه از زماني که در مدرسه چمران به عنوان مدير بودم، هنوز سيستم هاي رايانه ‌آنجا تغييري نکرده، بر به روز رسانی سیستم‌های رايانه اي کارگاههای مدارس تاکيد کرد و گفت: دو شیفته بودن برخی از مدارس و به روز نبودن تجهیزات کارگاهی هنرستان‌ها از ديگر مشکلات مدارس استان است.

مشکلات آموزش و پرورش خراسان جنوبي از زبان مديرکل/ افتتاح مجتمع ۵۰ کلاسه حاشيه شهربيرجند؛ مهر۹۴

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از شبستان،عباس لامعی ضمن تبریک هفته معلم و اعیاد ماه رجب اظهار داشت: یکی از افتخارات معاونت پرورشی آموزش و پرورش برگزاری نماز جماعت در مدارس استان است که در حال حاضر در ۸۵ درصد مدارس استان نماز جماعت برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۶۰۰ امام جماعت در مدارس استان نماز را به جماعت اقامه می‌کنند، افزود: از این تعداد ۴۳۰ نفر روحانی و مابقی از همکاران فرهنگی مدارس هستند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همچنین جشن تکلیف در سال گذشته برای ۱۲ هزار دانش آموز خراسان جنوبی برگزار شد که قابل تقدیر است.

 

لامعی به اعزام ۵۷۰۰ دانش آموز خراسان جنوبی به اردوهای راهیان نور در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه خراسان جنوبی با توجه به نوپا بودن و محرومیت‌های چندین ساله استان توانست رتبه دوم کشوری را کسب کند.

 

وی با اشاره به اینکه طرح انسداد مبادی بی‌سوادی یکی از طرح‌های در حال اجرا در خراسان جنوبی به عنوان استان پایلوت در کشور است، اظهار داشت: این طرح ویژه کودکان ۶ تا ۱۲ سال بازمانده از تحصیل است که باید شناسایی شوند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهارداشت: در این راستا تاکنون ۱۴۱۱ دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند که از این تعداد ۴۱۱ دانش آموز حتی ایاب و ذهاب آن‌ها را هم آموزش و پرورش متقبل شده و تاکنون در این زمینه ۳۲۰ میلیون تومان اعتبار هزینه کرده‌ایم.

 

لامعی گفت: همچنین تاکنون توانسته‌ایم ۲۳۲ دانش آموز مشکوک التابعه را در شهرستان نهبندان شناسایی کنیم.

 

وی به طرح با من بخوان در آموزش و پرورش اشاره کرد و اضافه کرد: این طرح ویژه نوآموزان و پیش دبستانی‌ها است که تمام اعتبارات آن توسط خیرین تامین می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر در ۲۴ آموزشگاه در حال اجرا است، گفت: این طرح تاکنون ۲۲۹۸ دانش آموز را تحت پوشش خود قرار داده است.

 

اجرای طرح با من بخوان در مدارس محروم استان

لامعی گفت: طرح با من بخوان ویژه مناطق کمتر برخوردار و محروم استان با هدف آشنایی دانش آموزان آن مناطق با کتاب و تقویت مهارت انشاء و املاء نویسی دانش آموزان آن مناطق است و سال آینده نیز این طرح را گسترش خواهیم داد.

 

وی با بیان اینکه با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد کلاسهای پایه ششم ابتدایی در سال گذشته هوشمندسازی شدند، افزود: تاکنون حدود ۶۵۰ میلیون تومان برای این طرح هزینه شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به برخی از فعالیتهای معاونت متوسطه این اداره کل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش خراسان جنوبی سال گذشته در پروژه مهر یا‌‌ همان ساماندهی و سازماندهی فضا‌ها و تجهیزات و نیروی انسایی مدارس رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

 

لامعی با اشاره به اجرای طرح شهاب با همکاری اداره استعدادهای درخشان کشور تصريح کرد: در این زمینه نیز دانش آموزان نخبه مدارس از پایه چهارم به بالا شناسایی شدند و در‌‌ همان مدرسه‌ای که تحصیل می‌کنند حمایت مالی می‌شوند تا برای سایر دانش آموزان نیز الگو باشند.

 

وی گفت: در این طرح حدود ۳۷۰۰ دانش آموز دختر و پسر دبستانی شناسایی و حمایت شدند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به امضای تفاهم نامه بین این اداره کل و جامعه یاوری فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: طبق این تفاهم نامه تمام دانش آموزان پایه چهارم دبیرستان مجموعه کتابهایی برای کنکور در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

 

لامعی افزود: در این طرح تاکنون ۱۵هزار و ۴۷۳ کتاب به ارزش ۱۷۲ میلیون تومان بین دانش آموزان توزیع شده است و سال آینده این طرح پایه سوم دبیرستان را هم در بر خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه همچنین از انعقاد قرار داد با بنیاد علوم خبر داد و گفت: طبق این قرار داد تاکنون ۷۵۹۵ جلد کتاب به ارزش بیش از ۱۴۰میلیون تومان به دانش آموزان کمتر برخوردار در مناطق محروم اهدا شده است.

 

نهمین جشنواره هنری دانش آموزان سراسر کشور در بیرجند برگزاری می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره هنری دانش آموزان هنرستان‌های سراسر کشور اشاره کرد و افزود: در این جشنواره حدود ۳۰۰ دانش آموز دختر و پسر هنرستانهای سراسر کشور به همراه ۵۰ داور حضور خواهند داشت.

 

لامعی با بیان اینکه سال گذشته پالايش دانش آموزان در پایگاه سنجش سلامت جسمی دانش آموزان در بدو ورود به دبستان در استان اجرا شده است، گفت: در این طرح بیش از ۱۴ هزار دانش آموز پالایش شدند.

 

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال گذشته در معاونت پژوهشی و برنامه ریزی این اداره کل اشاره کرد و ادامه داد: امسال پذیرش در دانشگاه فرهنگیان را بر مبنای بومی گزینی گذاشتیم تا افراد بتواند در آن منطقه ماندگار شوند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۲۴۰۰ کلاس درس در مدارس استان هوشمند سازی شده است، گفت: این میزان تاکنون توانسته است که تنها ۳۰درصد مدارس استان را پوشش دهد.

 

لامعی به کسب رتبه اول آموزش و پرورش خراسان جنوبی در حوزه پژوهش و تحلیل محتوای آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین در سال گذشته دوره آموزشی عقیدتی، سیاسی، اجتماعی تحت عنوان دوره سیره حضرت رسول (صلي الله عليه و آله) و امام خمینی (ره) در استان برگزار شده که بیش از ۹۵درصد همکاران فرهنگی یعنی حدود ۱۳ هزار نفر در این دوره شرکت کردند.

 

وی با بیان اینکه اجرای طرح المپیاد مدرسه‌ای دانش آموزان در مدارس استان اجرایی شد، خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ درصد دانش آموزان در این طرح شرکت کردند.

 

اعتبار ۱۰۰ ميليون توماني استاندار براي هوشمندسازي اختصاص يافت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هزار دانش آموز مدرسه‌ای در استان داریم، گفت: همچنین ۶۰۰مدرسه عشایری در استان فعال است.

 

لامعی گفت: روز گذشته ۱۰۰ میلیون تومان اعتباری که استاندار برای هوشمندسازی مدارس عشایری قول داده بود اختصاص یافت.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۰۲ مجوز تاسیس مدرسه غیردولتی در استان صادر شد، گفت: با اجرای این طرح این طرح حدود ۵۰درصد در سرانه هزینه‌ای که ما برای دانش آموزان هزینه می‌کنیم کاهش مي يابد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۸۰۰ دانش آموز از ۸ منطقه آموزش و پرورش تحت پوشش مدارس استان تحت پوشش مدارس غیردولتی قرار گرفته اند.

 

تجهیزات کارگاهی هنرستان‌های استان بروز نیستند

لامعی در پایان به مشکلات و کمبود‌های آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات مدارس استان، بروز نبودن تجهیزات کارگاهی هنرستان‌ها است که باید بروز شوند.

 

وی گفت: نیاز دیگر مدارس استان بروز رسانی سیستم‌های کامپیو‌تر کارگاههای مدارس است که بنده از زمانیکه در مدرسه چمران به عنوان رئیس مدرسه مشغول به فعالیت بودم این سیستم‌ها تغییری نکرده است.

 

یکی دیگر از مشکلات مدارس استان دو شیفته بودن برخی از مدارس است که مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این رابطه نیز گفت: در حال حاضر ۲۸ مدرسه در خراسان جنوبی به صورت دو شیفت کار می‌کنند که از این تعداد ۲۴ مدرسه در بیرجند، ۲مدرسه در قاین و ۲ مدرسه در طبس واقع است.

 

لامعی با بیان اینکه حدود ۵۵۵۹ دانش آموز در این ۲۸ مدرسه تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: مهاجرت بی‌رویه به حاشیه شهر و عدم آماده کردن زیر ساخت‌ها برای مسکن مهر باعث این مشکلات در استان شده است.

 

وی همچنین از افتتاح مجمتع ۵۰ کلاسه در حال ساخت برای مدارس دو شیفته حاشیه شهر بیرجند خبر داد و يادآور شد: این مجتمع تا مهر۹۴ آماده بهره برداری خواهد بود.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.