کدخبر: ٤۰۷۰۳
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹٤ ساعت ۱۰:۵۸
چاپ

در ادامه مأموریت ناوگروه ۳۴ نداجا صورت گرفت

هشدار ناوشکن ایران به ناو جنگی آمریکایی در خلیج عدن

بیرجندرسا- ناوگروه سی و چهارم نداجا در منطقه خلیج عدن به ناو و هواپیمای آمریکایی هشدار داد از نزدیکی به ناوگروه ایرانی خودداری کنند.

هشدار ناوشکن ایران به ناو جنگی آمریکایی در خلیج عدن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس, ناوگروه سی و چهارم نیروی دریایی ارتش که هم اکنون در منطقه خلیج عدن حضور دارد، به ناو و هواپیمای آمریکایی هشدار داد که از نزدیکی به ناوگروه ایرانی خودداری کنند.

بنا بر این گزارش که واحد مرکزی خبر آن را منتشر کرده است، طی روز گذشته، 2 فروند هواپیمای گشت و شناسایی امریکا با نام P3C یا پاپا 3 چارلی و ناوشکن DDG81، فاصله استاندارد 5 مایلی با ناوگروه 34 ایران را در خلیج عدن رعایت نکردند که این اقدام با هشدار ناوشکن جمهوری اسلامی البرز روبرو شدند و یگان آمریکایی نیز به سرعت تغییر مسیر داد.
در همین راستا، ناخدا تاج الدین فرمانده ناوگروه 34 گفت: بررسی ناوهای جنگی خارجی در آب‌های بین المللی و هر چیزی که منافع ملی ایران را تهدید کند وظیفه ذاتی ماست.
وی با اشاره به جنایات عربستان در یمن علت حضور ناوهای جنگی ائتلاف را کمک به عربستان خواند و افزود: این‌ها برای کمک به جنایات آل سعود در یمن ائتلاف غربی ـ عربی تشکیل دادند و حضور ما در اینجا برای آنها سنگین است.
به گزارش فارس، ناوگروه سی و چهارم اعزامی نداجا متشکل از ناو لجستیک بوشهر و ناوشکن البرز ماموریت خود را از اواسط فروردین ماه در منطقه خلیج عدن و تنگه باب‌المندب آغاز کرده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.