کدخبر: ٤۰۷۵۹
۱٦ اردیبهشت ۱۳۹٤ ساعت ۱٤:۱۲
چاپ

خرید تضمینی جو در خراسان جنوبی آغاز شد

خرید تضمینی جو در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجندرسا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به پیش بین هواشناسی مبنی بر بارش باران در روزهای جمعه (هفته جاری) و شنبه (هفته آینده) شرکت پشتبانی امور دام آمادگی خود را برای خرید تضمینی جوی استان از همین امروز آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایرنا ،هاشم ولی پور مطلق روز چهارشنبه در جلسه خرید محصول جو در بیرجند افزود: شرکت پشتیبانی امور دام اعلام داشته قیمت خرید تضمینی جو هر کیلو 9 هزار و 200 ریال است.

وی گفت: البته تشکل های کشاورزی و شرکت های تعاونی روستایی استان نیز چنانچه راغب باشند می توانند به همین قیمت و یا بیشتر خریداری کنند.

ولی پور با بیان اینکه قیمت پایین تر از نرخ اعلام شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام، اجحاف به حق کشاورزان استان است، افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان مشکل نقدینگی تشکل ها را تامین می کند.

وی سطح زیر کشت جو استان در سال جاری را 23 هزار و 811 هکتار عنوان کرد و گفت: میزان تولید 57 هزار و 216 تن می باشد و ما پیش بینی می کنیم در روند خرید تضمینی، 22 هزار و 395 تن جو خریداری شود.

ولی پور در بخش دیگری به کشت پنبه استان اشاره کرد و گفت: امسال هر کشاورزی که اقدام به کاشت پنبه کند، سود خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این امر ناشی از دو عامل است، افزود: موضوع نخست زیانی است که پارسال پنبه کاران استان بواسطه شرایط جوی نصیب شان شد و این موضوع ذهنیت منفی برای پنبه کاران به وجود آورده که امسال سراغ پنبه نروند.

ولی پور افزود: دلیل دوم آنکه وزارت کشاورزی اعلام داشته در راستای حمایت از پنبه کاران امسال جلو واردات پنبه را خواهد گرفت و مقام عالی وزارت با جدیت پشت این قضیه خواهند بود.

مدیر پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز گفت: در استان سه انبار بزرگ برای نگهداری جو وجود دارد که محصول جو کشاورزان را در آن دپو خواهیم کرد.

محمد عصاریان افزود: این انبارها شامل سجاد سرایان، انبار ستاره کیان شرق و انبار دان و علوفه شرق هر دو در بیرجند می باشند.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی نیز گفت: هیچ تشکلی حق ندارد از قیمت تضمینی اعلام شده جو کشاورزان استان را ارزانتر خریداری کند.

محسن اسفندیاری افزود: با توجه به شرایط جوی استان کشاورزان به حمایت بخش دولتی و تعاونی ها نیاز دارند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.