کدخبر: ٤۱۰۰۸
۱۲ خرداد ۱۳۹٤ ساعت ۰۹:۳٦
چاپ

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس؛

آموزش و آگاهی قبل از ازدواج عوامل تأثیرگذار بر رشد جمعیت است

بیرجندرسا- مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس با بیان اینکه برای پیشگیری از سقط با استفاده از مشاوره، آموزش و آگاهی قبل از ازدواج می‌توان از آن پیشگیری کنیم، گفت: همچنین مشاوره قبل از ازدواج یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش طلاق است.

آموزش و آگاهی قبل از ازدواج عوامل تأثیرگذار بر رشد جمعیت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس، محمد اسماعیل‌مطلق ظهر امروز در همایش «تبیین سیاست‌های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک» در راستای ارتقای باروری کلی در خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال گذشته یک‌میلیون و 750 هزار بارداری در سطح کشور انجام شد که از این تعداد یک‌میلیون و 530 هزار منجربه فرزندآوری شده است. اگر به تعداد بارداری نگاه کنیم متوجه می‌شویم تعداد بارداری در کشور کم نیست و 300 هزار بارداری از این تعداد از بین رفته است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس با بیان اینکه با ارائه‌ آموزش‌های لازم باید تعداد بارداری‌های‌ از دست رفته را به حداقل برسانیم، افزود: آموزش‌های قبل ازدواج سبب می‌شود این اتفاق کمتر بیفتند.

اسماعیل‌مطلق گفت: همچنین برای پیشگیری از سقط باید با استفاده از مشاوره، آموزش و آگاهی قبل از ازدواج جلوی این عامل را گرفته و از آن پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه باید نسبت به مراقبت از فرزندانی که به بار آمده و متولد شده‌اند توجه خاص داشته باشیم، تصریح کرد: آمار تولد فرزند زنده در جهان 11 در هزار است اما این میزان در ایران 10 در هزار است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم آمار تولد زنده در ایران به 7 در هزار برسد، یادآور شد: مرگ نوزادان بیشتر برای کودکان زیر یک کیلوگرم اتفاق می‌افتد.

اسماعیل‌مطلق اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی و یونیسف در ارتباط با مرگ کودکان زیر یک سال اعلام کرده کشور ایران جلوتر از آماری است که ما داریم.ما می‌خواهیم تا آخر برنامه پنجم و ششم توسعه به زیر 10 در هزار تولد زنده برسیم. مرگ کودکان در حال حاضر 15.6 در هزار است که بر اساس آمار رسیده از سازمان یونیسف باید زیر 15 در هزار برسد تا به جمعیت دلخواه و مورد نظر خود برسیم.

وی در ارتباط با مرگ مادران باردار گفت: کشور ژاپن سال گذشته هیچگونه مرگ مادر بارداری را نداشته است در صورتیکه در ایران سال گذشته 295 مادر باردار فوت کردند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از وقوع مرگ‌ها در این رنج سنی در اختیار و حوزه ما قرار ندارد اما با ارائه آموزش‌های لازم می‌توانیم جلوی این عامل را بگیریم.در ایران که آیین محمدی، قرآن، احادیث و کتاب‌های فراوانی از ائمه در ارتباط با مذمت طلاق مطرح شده است، روند طلاق نباید شتاب داشته باشد.

وی مشاوره قبل از ازدواج را یکی از عوامل تأثیرگذار در کاهش طلاق عنوان کرد و خاطرنشان کرد: همچنین نقش خانواده، پدر و مادر، دولت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و از این قبل در کاهش این مهم بسیار مؤثر است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.