کدخبر: ٤۱۰۹۸
۲٦ خرداد ۱۳۹٤ ساعت ۰۸:۳۳
چاپ

سامانه ملي همسان‌گزيني رونمايي شد؛

آغاز فعاليت رسمي واسطه هاي ازدواج در سايت همسان‌گزيني

بیرجندرسا- معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سايت همسان‌گزيني دختران و پسران را به يکديگر معرفي نمي‌کند؛ بلکه واسطه‌هاي ازدواج که افراد مورد اعتماد مردم و خانواده‌ها هستند در اين سايت فعاليت مي‌کنند.

آغاز فعاليت رسمي واسطه هاي ازدواج در سايت همسان‌گزيني

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل ازایسنا، دکتر محمود گلزاري در مراسم رونمايي از سامانه ملي همسان‌گزيني که ديروز در آکادمي ملي المپيک برگزار شد، افزود: واسطه‌هاي ازدواج افرادي مانند روحانيون، استادان دانشگاه و پزشکان مورد قبول جامعه هستند. آنان اطلاعاتي را که از دختران و پسران به منظور همسريابي در اختيارشان گذاشته‌اند به اشتراک مي‌گذارند و ما در قالب سامانه همسان‌گزيني از اين دختران و پسران تست شخصيتي مي گيريم. اگر مشخص شود که آنان داراي مشکلات رواني هستند دختران و پسران را به يکديگر معرفي نمي‌کنيم بلکه آن‌ها ابتدا بايد درمان شوند. وي افزود: سامانه همسان‌گزيني، دختران و پسران سالم و هماهنگ با يکديگر را پيدا مي‌کنند، سپس خانواده‌ها و در نهايت دختر و پسر در فضاي واقعي با يکديگر آشنا مي‌شوند. کل فعاليت سايت همسان‌گزيني معرفي جوانان به خانواده‌هاي جوانان است. وي اضافه کرد: در سامانه همسان‌گزيني معيارهاي اسلامي، ايراني، علمي و تخصصي در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن ما اقدامات پنج کشورغربي و شرقي را در زمينه ازدواج بررسي کرده‌ايم و مشخص شد که سامانه همسان‌گزيني کار بسيار خوبي است. وي تصريح کرد: اميدواريم با فعاليت اين سامانه 100هزار ازدواج در کشور به صورت سالانه افزايش يابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما سامانه ملي همسان گزيني به نشاني hamsan.tebyan.net ديروز به طور رسمي راه اندازي شد. مدير پروژه ملي همسان گزيني نيز در ادامه اين مراسم با اشاره به اينکه اصول حاکم در اين پروژه با محوريت خانواده هاست گفت: پروژه ملي همسان گزيني ترکيبي از روش سنتي و مدرن، اما علمي و دقيق است؛ رايگان بودن، حفظ حرمت دختر و پسر، ضريب بالاي امنيت و اعتمادپذيري، بهره گيري از روانشناسان خبره و افزايش شانس ازدواج جوانان از طريق شبکه معرفان اين پروژه، از ويژگي هاي خاص سامانه ملي همسان گزيني است. زهره حسيني افزود: سامانه ملي همسان گزيني 20 ملاک براي همسرگزيني در نظر گرفته است که ويژگي هاي روانشناختي، سن، تأهل، پوشش، ميزان تقيد ديني، وضعيت اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي خانواده زوجين، درآمد، شغل، تندرستي و شايستگي خانوادگي از جمله اين ملاک هاست.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها