کدخبر: ٤۱۱۳۹
۲۸ خرداد ۱۳۹٤ ساعت ۲۲:۳٦
چاپ

رئیس دانشگاه بیرجند خبر داد؛

افتخارآفرینی دانشجویان دانشگاه بیرجند در بیستمین المپیاد علمی دانشجویی کشور

بیرجندرسا- رئیس دانشگاه بیرجند گفت: دانشجویان دانشگاه بیرجند در مرحله نخست بیستمین المپیاد غیر متمرکز و متمرکز علمی دانشجویی کشور با کسب رتبه­‌های اول تا پنجم در رشته­‌های مختلف افتخار آفریدند.

افتخارآفرینی دانشجویان دانشگاه بیرجند در بیستمین المپیاد علمی دانشجویی کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی دانشگاه بیرجند، خلیل خلیلی اظهار داشت: 60 نفر از دانشجویان ممتاز این دانشگاه در رشته­‌های مکانیک، آمار، علوم تربیتی، زراعت، عمران، کامپیوتر، حقوق، برق، شیمی، زیست، الهیات و زبان و ادبیات و فارسی در بیستمین المپیاد غیر متمرکز علمی دانشجویی کشور در قطب 3 دانشگاهی شرکت کردند که تعداد 10 نفر با رتبه­‌های اول تا پنجم به مرحله نهایی راه یافتند.

وی بیان کرد: در این رقابت­‌ها در بخش مسابقات غیر متمرکز در سطح قطب 3 دانشگاه­‌های کشور حسین فلاحی دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه بیرجند رتبه­ اول را کسب کرد و در رشته آمار نیز محمدحسین شیری گزیک رتبه سوم و محسن حسن پور رتبه چهارم را به دست آوردند.

رئیس دانشگاه بیرجند تصریح کرد: در رشته مهندسی کشاورزی ـ زراعت و اصلاح نباتات عباس یاری رتبه اول، حمید اکبری گرز رتبه سوم، محمدرضا افتخاری رتبه چهارم و فرزانه محمدین رتبه پنج را حائز شدند.

خلیلی با بیان اینکه حانیه بیجاری نیز در رشته مکانیک رتبه پنجم را کسب کرد، افزود:محسن رحیمی شعر باف مقدس و عباس نامی در رشته مهندسی کشاورزی به ترتیب رتبه‌های هشتم و دوازدهم  المپیاد متمرکز آزمون سراسری کارشناسی ارشد را به دست آوردند و به مرحله نهایی المپیاد راه یافتند.

وی با بیان اینکه مرحله نهایی المپیاد دانشجویی در روز 15 مرداد ماه 1394 در تهران به صورت متمرکز برگزار می‌شود، گفت: المپیاد علمی دانشجویی در 16 رشته و به دو روش متمرکز وغیر متمرکز برگزار  می‌شود و دانشجویان سال سوم و چهارم مقطع کارشناسی می­‌توانند در المپیاد شرکت کنند که روش متمرکز از طریق شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد و روش غیرمتمرکز با رقابت برگزیدگان دانشگاه­‌ها در 8 قطب دانشگاهی کشور صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه بیرجند بیان کرد: قطب 3 دانشگاهی شامل 14 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی از قبیل دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه سمنان، دانشگاه شاهرود، دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه بیرجند است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها