کدخبر: ٤۱۱٦۵
۰۱ تیر ۱۳۹٤ ساعت ۰۹:۳۰
چاپ

پاسخ جلیلی به تفاوت حل شبهات هسته ای و گرفتن سند از آژانس+ فیلم

بیرجندرسا- وب سایت دکتر سعید جلیلی با انتشار فیلم کوتاهی از سخنان وی در جمع دانشجویان دانشگاه های البرز و امیرکبیر، جزییات بیشتری درباره مذاکرات وی در سالهای ۸۶ تا ۹۲ را منتشر کرده است.

پاسخ جلیلی به تفاوت حل شبهات هسته ای و گرفتن سند از آژانس+ فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، 

 

 

گروه سیاسی- رجانیوز: وب سایت دکتر سعید جلیلی با انتشار فیلم کوتاهی از سخنان وی در جمع دانشجویان دانشگاه های استان البرز و امیرکبیر، جزییات بیشتری درباره مذاکرات وی در سالهای ۸۶ تا ۹۲ را منتشر کرده است.

به گزارش رجانیوز، در این فیلم جلیلی ابتدا پیرامون روند مذاکرات ایران و آژانس در سال ۸۶ و مختومه شدن ابهامات پرونده هسته ای ایران از دید آژانس توضیح می دهد و بعد توضیح می دهد علیرغم  به نتیجه رسیدن آن مذاکرات و گزارش آژانس مبنی بر پایان یافتن سوالاتش درباره ابهامات برنامه هسته ای ایران، باز هم شورای امنیت علیه ایران قطعنامه صادر کرد، چرا که اساس رفتار غرب با ایران در این باره بر مبنای حل مساله نبود و علیرغم گزارش مثبت آژانس، باز هم طرف مقابل حاضر به پذیرش واقعیت های پرونده هسته ای ایران نشد و ایران را تحریم کرد.

جلیلی در ادامه با تعریض به عملکرد فعلی سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی که به صورت کلی مذاکرات را جلو می برند و موارد اختلافی میان ایران و آژانس را «مورد به مورد» حل نمی کنند، تاکید می کند که این روند به نتیجه نخواهد رسید.

وی در بخشی دیگر از سخنانش نیز با انتقاد از عملکرد تیم مذاکره کننده در دوران اصلاحات توضیح می دهد که در آن برهه آژانس سوالات بسیاری از ایران مطرح می کرد و ایران پاسخ می داد و باز این دور باطل تکرار می شد بدون آنکه نتیجه مشخصی داشته باشد. در حالی که سال ۸۶ ایران و آژانس با احصا کردن سوالات، یک به یک موارد اختلافی را حل کردند و در عرض ۶ ماه، به هر ۶ سوال اصلی آژانس پیرامون برنامه هسته ای ایران پاسخ داده شد بگونه ای که البرادعی اعلام کرد این سازمان دیگر نگرانی بابت پرونده هسته ای ایران ندارد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها