کدخبر: ٤۱۱۸٦
۰۱ تیر ۱۳۹٤ ساعت ۲۳:۳۰
چاپ

لزوم تبیین سیره و سنت اهل‌بیت(ع) توسط روحانیون و طلاب

بیرجندرسا- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بر لزوم تبیین سیره و سنت اهل بیت(ع) توسط روحانیون و طلاب تأکید و گفت:روحانیون ستارگان درخشان تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت هستند.

لزوم تبیین سیره و سنت اهل‌بیت(ع) توسط روحانیون و طلاب

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، با اشاره به اینکه روحانیون باید از بیان مسایل خسته کننده در مساجد برای مردم خودداری کنند، افزود:یک روحانی آیینه تمام نمای ایثار ابراهیم، صلابت موسی، مهربانی عیسی و خلق‌وخوی محمدی است.

وی با یادآوری این مطلب که جوانان نیز در ماه رمضان بیش از ماه های دیگر در مساجد حضور می یابند اظهار داشت:بهترین سرمایه روحانیت این است که سیره انبیاء را تبیین کنند و ذائقه مردم را تغییر دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان داشت:نگاه و طرز فکر مردم نسبت به جامعه روحانیت، خاص و برجسته است، از این رو با توجه به اینکه روحانیان لباس پیامبر را بر تن دارند نباید از هیچ تلاشی در راستای خدمتگزاری به مردم دریغ کنند.

وی به اهمیت تبلیغ در عصر کنونی اشاره و گفت:امروز مسئله تبلیغ بسیار مهم است، دشمن جوانان ما و ماهواره کیان خانواده‌ها را نشانه گرفته است، تکفیری‌ها که نیز ساخته و پرداخته غرب هستند تشیع را هدف گرفتند.

حجت الاسلام لطفیان در ادامه سخنان خود با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) بر ضرورت توجه مبلغان نسبت به جوانان تأکید کرد، گفت: شخصیت جوان هنوز تکمیل نشده است، در حالی که شخصیت پیر تکمیل شده و تغییر پیدا نمی‌کند.

وی داشتن سواد و دانش به‌روز، خوش‌سلیقگی و سعه صدر را از جمله انتظارات مردم از روحانیت دانست و عنوان کرد: روحانیت باید توان پاسخگویی به شبهات و مسائلی را داشته باشند و از اخلاق خوب محسنه برخوردار باشند آستانه صبر تحمل خود را بالا ببرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد: رسالت مسجد، ائمه جماعات و هیات امنای مساجد این است که با دوستی و مهربانی با نسل جوان، آنان را به اسلام و انجام فرایض دینی سوق دهند چرا که امروز جوانان کشور دین گریز شده اند و باید برای حل این معضل اساسی چاره اندیشی کرد.

وی روحانیان و مبلغان را پاسداران خط مقدم دفاع از ارزش‌های الهی و انسانی دانست و یادآورشد: روحانیون باید در ماه رمضان در مساجد زمینه را برای تحول فکری مردم به خصوص جوانان مهیا کنند

لطفیان با تأکید بر اینکه مبلغان باید گویا و رسا صحبت کنند و از طرح مسائل پیچیده بپرهیزند یادآور شد:مبلغان همچون طبیب باید به دنبال احتیاجات و نیازهای دیگران باشند و همان طور که پیامبر اکرم(ص) در مرتفع کردن مشکلات و درد مردم تلاش می کرد علما نیز با الگو قرار دادن سیره پیامبر، وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

وی در پایان تصریح کرد:ماه مبارك رمضان فرصتي براي رسيدن به خويشتن خويش، تهذيب نفس، درك حالات فقرا، انديشه در حالات مستضعفان جهان، تفكر در تشنگي و گرسنگي فقرا می باشد که کمترین غفلت باعث پشیمانی خواهد شد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.