کدخبر: ٤۱۵٤۱
۲۲ تیر ۱۳۹٤ ساعت ۱۱:۲۵
چاپ

در خانه دختران ام‌کلثوم بیرجند صورت گرفت

ضیافت افطاری مسئولان با کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست

ضیافت افطاری مسئولان با کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست

بیرجندرسا-جمعی از مسئولان شهرستان بیرجند با حضور در خانه دختران ام‌کلثوم بیرجند، روزه خود را در کنار کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، افطار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس،  در مراسم ضیافت افطاری برخی مسئولان استانی و شهرستانی به مناسب هفته بهزیستی با کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست که شب گذشته در خانه دختران ام‌کلثوم بیرجند صورت گرفت، سرپرست فرمانداری بیرجند، سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی، رئیس اوقاف و امور خیریه و مدیر بهزیستی بیرجند بر سر سفره افطار مشترک با کودکان ایتام، بی‌سرپرست و بدسرپرست، حاضر شدند.

در این مراسم، مدیر بهزیستی بیرجند اظهار داشت: خانه دختران ام‌کلثوم بیرجند تحت نظر موسسه خیریه ترنم‌مهرخاوران، سال 91 با شماره 233 ثبت و سال 92 به صورت رسمی افتتاح شده است.

حسن شرفی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 12 دختر بی‌سرپرست و بدسرپرست 6 تا 12 سال در خانه دختران ام‌کلثوم بیرجند نگهداری می‌شوند.

وی افزود: موسسه خیریه ترنم‌مهرخاوران به طور کامل غیرانتفاعی و غیرتجاری است و تمامی هزینه‌های آن از طریق جمع‌آوری کمک‌ها و اعانات نیکوکاران و خیرین تامین و پرداخت می‌شود.

 مدیر اداره بهزیستی بیرجند ادامه داد: در این موسسه کلاس‌های آموزشی متفاوتی از جمله بافت تابلوفرش، سوزن‌دوزی، گلیم‌بافی، نقاشی روی پارچه، آموزش قرآن و احکام برای این فرزندان برگزار می‌شود.

شرفی با بیان اینکه در حال حاضر چهار مرکز شبه خانواده به صورت غیردولتی در شهرستان بیرجند فعالیت می‌کنند، عنوان داشت: از این تعداد، دو مرکز برای نگهداری دختران و دو مرکز برای نگهداری پسران بی‌سرپرست و بدسرپرست در حال فعالیت هستند.

وی یادآور شد: ظرفیت هر مرکز تعداد 25 نفر است اما با توجه به ترخیصی‌هایی که انجام می‌شود ظرفیت آن به 12 نفر نیز می‌رسد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم هدایایی به 12 نفر از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست خانه دختران ام‌کلثوم بیرجند داده شد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.