کدخبر: ٤۱٦۰٤
۲٤ تیر ۱۳۹٤ ساعت ۱۷:۰۳
چاپ

جایزه 210 هزار یورویی یک بنیاد علمی آلمانی به پژوهشگر ایرانی

بیرجندرسا-دکتر بهزاد خارابی ماسوله جایزه 210 هزار یورویی یک بنیاد علمی آلمانی به نام ارنست یونگ را به دلیل تحقیقاتش بر روی سرطان خون از آن خود کرد.

جایزه 210 هزار یورویی یک بنیاد علمی آلمانی به پژوهشگر ایرانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از پایگاه اینترنتی jung-stiftung، دکتر بهزاد خارابی ماسوله 34 ساله استاد یار پزشکی در کلینک سرطان شناسی ، هماتولوژی و پیوند سلول های بنیادی در دانشگاه آخن واقع در آلمان است.

این پژوهشگر ایرانی در زمینه حل و فصل ساختارهای سیگنال دهنده سلول های بنیادی لوسمی (سرطان خون) که موجب عود لوسمی و در نتیجه ناکامی درمانی می شود، فعالیت می کند.

مراسم اهدای این جایزه 210 هزار یورویی به دکتر بهزاد خارابی در بنیاد یونگ با حضور حدود 300 نفر از پروفسورهای رشته های مختلف تحقیقات پزشکی آلمان برگزار شد.

دکتر خارابی پس از دریافت مدرک دکترای ایمونولوژی، در سال 2008 آموزش های پیشرفته خود را به عنوان یک متخصص پزشکی در زمینه هماتولوژی و انکولوژی در دانشگاه بوخوم آلمان آغاز کرد. وی پس از یک سال جذب موسسات تحقیقاتی بلژیک و ایالات متحده شد.

وی تحت نظارت پروفسور مارکوس موسچن در دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو (UCSF) هدایت و اجرای کار تحقیقاتی بسیار موفقی بر روی واکنش های تنش سلولی (Unfolded Protein Response) را برعهده داشته و دو بار در سال های 2012 و 2013 توسط انجمن هماتولوژی آمریکا موفق به دریافت جایزه شده است.

دکتر بهزاد خارابی ماسوله در سال 2014 به آلمان بازگشت و در حال حاضر در کلینیک دانشگاهی آخن در بخش های کلینیک سرطان شناسی، هماتولوژی و پیوند سلول های بنایدی به عنوان معاون مرکز تحقیقاتی جامع سرطان خون آخن آلمان فعالیت می کند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.