کدخبر: ٤۱٦۷۲
۳۰ تیر ۱۳۹٤ ساعت ۱۳:۲٤
چاپ

راز دل کیانوش زارع رتبه تک رقمی کنکور:

دیگر برای زندگی به استان بر نمی گردم/ مدیران باید افراد نخبه و با استعداد را شناسایی و برای آنان برنامه ریزی خاص کنند

بیرجندرسا- زارع نخبه جوان استان تاکید کرد: هرچند کنکور باعث می شود تا افراد با استعداد بتوانند خودشان را اثبات کنند ولی برای پیشرفت جامعه لازم است که در دوران دانش آموزی افراد با استعداد در زمینه های مختلف شناسایی و برای پیشرفت آنان برنامه ریزی خاص شود

دیگر برای زندگی به استان بر نمی گردم/ مدیران باید افراد نخبه و با استعداد را شناسایی و برای آنان برنامه ریزی خاص کنند

 کیارش زارع دانش آموز تک رقمی کنکور در گفت و گو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا پشتکار و تلاش زیر سایه توکل بر خدا را، راز موفقیت خود عنوان کرد و افزود: از کودکی با برنامه ریزی های پدر و مادرم فعالیت و کارهایم را انجام دادم تا اینکه طریقه برنامه ریزی درست را که سر منشاء موفقیت هایم بود یاد گرفتم.

وی ادامه داد: ازسال دوم دبیرستان به طور مستمر پیگیر درس های مدرسه بودم و به هیچ چیزی جز یادگیری بیشتر در عرصه های مختلف راضی نشدم و همیشه سعی بر یادگیری و پیشرفت برای رسیدن به بهتر شدن از روزهای قبل را داشتم.

 

هیچگاه برنامه درسیم را به روز بعد موکول نکردم

دانش آموز تک رقمی کنکور با تاکید بر اینکه هیچگاه درس هایم را به فردا موکول نمی کردم عنوان کرد: من برنامه ای که ریخته بودم، مبتنی بر ساعت و مکان خاصی نبود بلکه بر خواندن یک سری دروس و تمام کردن آن ها در روز معین تلاش می کردم.

وی ادامه داد:هیچگاه درس هایم را در طول این چند سال، به روز بعد موکول نکردم و طبق زمانبندی برنامه ریزی شده درس هایم را می خواندم.

زارع یادگیری کامل درسهای هر سال در همان سال را نیز مهم عنوان کرد و افزود: با تلاش و جدیت درس های هر مقطع را به طور جداگانه در تابستان یاد گرفته، تا در طول سال تحصیلی فقط به مرور آن ها اقدام نمایم.

 

خانواده و معلمان  نقش موثری در موفقیتم داشتند

دانش آموز نخبه استان نقش پدرو مادر و خانواده را در این موفقیت بسیار موثر دانست و گفت: پدر و مادر با فراهم کردن زمینه ها و تشویق هایشان به من انگیزه می دادند.

وی با تشکر از همکاری مدیر و معلمان دبیرستان تیز هوشان افزود: هیچگاه نمی توان نقش مدیر و معلمان را نادیده گرفت و من هم با کمک آنان بخصوص معلم ریاضی و فیزیک در این جایگاه قرار دارم.

 

تفریح و بازی سالم راز شادی، نشاط و تمرکز فکریم بود

زارع تفریح  های سالم را لازمه پیشرفت و موفقیت دانست و افزود: من در روز های جمعه تفریح کرده و نیز در بین ایام هفته هم با خانواده به گردش می رفتم.

دانش آموز تک رقمی کنکور بازی های فکر را باعث افزایش تمرکز افراد عنوان کرد و افزود: من چند سال به طور حرفه ای شطرنج کار می کردم که این امر باعث تمرکز بیشتر در کارهایم بخصوص درس خواندنم شد.

 

من با دیگر دانش آموزان تفاوت خاصی ندارم

این نخبه دانش آموز با اشاره به تفاوت داشتن خود با دیگر دانش آموزان تاکید کرد: من روزانه پنج ، شش ساعت مفید درس می خواندم و از کتاب های آموزشی کاج استفاده می کردم، فقط تفاوت در نحوه درس خواندنم بود که دانش آموزان سعی بر حفظ مطالب داشتند ولی من سعی می کردم مطالب را بفهمم.

زارع کنکور را پر استرس ترین مارتون زندگیش دانست و گفت: قرآن خواندن و راز و نیاز با خداوند تنها باعث آرامش من می شود و با توکل به خداوند توانستم بزرگترین مشکل یعنی استرس را برطرف سازم.

وی نیز به نقش پررنگ مشاور در حل مشکلات اشاره کرد و تاکید کرد: اگر تمامی دانش آموزان یک مشاور داشته باشند می توانند در زمینه های مختلفی که استعداد دارند به شکوفایی برسند.

 

برای موفقیت دانش آموزان باید هر مدرسه یک مشاور داشته باشد

رتبه تک رقمی کنکور داشتن مشاور کانون، برنامه ریزی و ریکاوری توسط وی را یکی دیگر از دلایل موفقیتش عنوان کرد و گفت: باید مسئولین و مدیران برای موفقیت دانش آموزان استان و حتی کشور مشاورین توانمند استخدام کنند تا علاوه برراهنمایی درعرصه کنکور مشکلات درسی و خانوادگی آنان را مرتفع سازند.

 

مدیران باید افراد نخبه و با استعداد را شناسایی و برای آنان برنامه ریزی خاص کنند

زارع نخبه جوان استان پیشرفت جامعه را به شناسایی افراد با استعداد در جامعه و برنامه ریزی برای آنان عنوان کرد و افزود: هرچند کنکور باعث می شود تا افراد با استعداد بتوانند خودشان را اثبات کنند ولی برای پیشرفت جامعه لازم است که در دوران دانش آموزی افراد با استعداد در زمینه های مختلف شناسایی و برای پیشرفت آنان برنامه ریزی خاص شود تا به دور از دیگر نفرات فعالیت های تخصصی تری انجام دهند، تا وقت آنان در دروان جوانی تلف نشود.

 

دیگر برای زندگی به استان بر نمی گردم

رتبه هفت کنکور سراسری سال 94 در رشته علوم تجربی در مورد علاقه خود به رشته پزشکی تصریح کرد: من پزشکی را دوست دارم و سعی بر این دارم که در آینده نه چندان دور چشم پزشک و یا رادیولوژی را ادامه دهم.

نخبه دانش آموز استان خراسان جنوبی با اشاره به دو علاقه خود یعنی عرق وطن پرستی و روحیه پژوهش علمی خاطر نشان کرد: با و جود اینکه علاقه خواصی به بیرجند و هم طنانم دارم ولی به دلیل عشق علاقه ام به تحقیق و پژوهش در حال حاضر قصد برگشت به استان را ندارم.

 

در استان محروم جایی برای پیشرفت وجود ندارد

زارع نخبه جوان که بها ندادن به تحقیق و پژوهش را دلیل ضعف استان عنوان کرد، افزود: چون نخبه ها روحیه پژوهشی و تحقیقی دارند، برای ترقی و شکوفا شدن هیچگاه به شهر های با امکانات کم برنمی گردند و بیرجند نیز شهر بسیار کوچکی و منطقه محروم است.

خبرنگاربیرجندرسا با ابراز امیداوری از فراهم کردن زمینه ها لازم توسط مسئولین برای نخبه ها بار دیگر از او سوال کرد اگر امکانات رفاهی و تحقیقاتی برای شما فراهم شود به استان بر میگردید، جواب داد: در حال حاضر چون امکاناتی نیست، برنخواهم گشت.

 

با توکل بر خدا،هیچگاه در زندگی نباید نا امید شد

زارع با اشاره به اینکه مطالعه بهترین سرگرمی است عنوان کرد: پدر و مادرم اهل مطالعه بودن و باعث شد من نیز علاقه مند به مطالعه شوم و در مواقعی که به بن بست می خورم مطالعه و عبادت کمک حال من است.

وی در پایان گفت: توصیهی من به کنکوری ها این است که در هیچ مقطع از زمانی، نا امید نباشند بلکه سعی در ادامه دادن راه برای رسیدن به موفقیت داشته باشند که این کلید حل تمام مشکلات است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها