کدخبر: ٤۱۷۳٤
۰۲ مرداد ۱۳۹٤ ساعت ۱٦:۲۵
چاپ

معاون شورای فرهنگی زنان کشور در گفت‌وگو با تسنیم مطرح کرد

ابراز تأسف از روند آسان طلاق توافقی؛ در یک نیم‌روز کار تمام می‌شود

بیرجندرسا-معاون شورای فرهنگی زنان کشور از روند آسان طلاق توافقی که به راحتی در یک نیم‌روز در دادگاه‌ها صورت می‌گیرد انتقاد کرد و گفت: نمایندگان مجلس و مسئولان مربوطه برای اصلاح فوری قانون این آسیب بزرگ اجتماعی اقدام کنند.

ابراز تأسف از روند آسان طلاق توافقی؛ در یک نیم‌روز کار تمام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، فرشته روح افزا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در طلاق‌های توافقی این است که زوجین در اینگونه طلاق‌ها، خانواده‌ها را مطلع نمی‌کنند و خانواده‌ها وقتی متوجه می‌شوند که کار تمام شده است، اظهار داشت: چون طلاق توافقی بسیار راحت و فوری انجام می‌شود، کسی در خانواده‌‌ها متوجه نمی‌شود که بتواند پادرمیانی و این مسأله را به نوعی حل کند.

وی افزود: البته زوجین هم تمایل دارند که زود کار را تمام کنند؛ اما نکته جالب اینجاست که بسیاری از زوجین بعد از طلاق توافقی پیشمان می‌شوند، چون این کار می‌تواند در پی یک عصبانیت یا موارد دیگر صورت گیرد که دو طرف به عواقب آن فکر نکرده باشند، اما متأسفانه وقتی طلاق انجام شد بازگشت این دو زوج به هم سخت‌تر می‌شود.

معاون شورای فرهنگی زنان کشور ضمن انتقاد از روند آسان طلاق توافقی که به راحتی در یک نیم‌روز در دادگاه‌ها صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: برای طلاق توافقی زوجین در یک نیمه روز می‌توانند با یک مرخصی ساعتی از هم طلاق بگیرند؛ این آسان‌شدن طلاق توافقی موضوع مهمی و خطرناکی است که نمایندگان مجلس و مسئولان مربوطه باید فکری برای این موضوع کنند.

روح‌افزا یادآور شد: با این آسان‌شدن طلاق، قبح آن نیز به راحتی ریخته شده است، چه بسا زمانی که ما برای خرید یک لباس می‌گذاریم از زمانی که برای همه مراحل انجام یک طلاق توافقی می‌گذاریم بیشتر است، یعنی ممکن است ما یکی دو روز برای خرید کفش و لباس وقت بگذاریم و بگردیم ولی اینطوری به راحتی زندگی که با میلیون‌ها تومان آغاز شده و بسیاری از افراد در آن تحت تاثیر یک تصمیم غلط قرار می‌گیرند این‌قدر به راحتی تمام می‌شود.

وی با باین این‌که با این روش آسان، زشتی و بدی طلاق توافقی دیده نمی‌شود و این کار به صورت یک امر عادی و روتین در جامعه مطرح می‌شود که آسیب زیادی به بار می‌آورد، گفت: آمارها نشان می‌دهد در بین طلاق‌های صورت گرفته در کشور، آمار طلاق توافقی بالاترین است و این یک خطر بزرگ است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.