کدخبر: ٤۱۷٤٤
۰۳ مرداد ۱۳۹٤ ساعت ۰۸:٤٦
چاپ

امام جمعه موقت بیرجند:

اميدوارم فرجام پس از برجام مبارك باشد/ سرنوشت منافقان خواري و ذلت است

بیرجندرسا- امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه وهابیت یک گروه ساخته و پرداخته استکبار جهانی است، گفت: استعمار هدفی جزء نابودی اسلام و خاموش کردن فریاد ملت‌ها ندارد و باید منافقان و رجبی‌های زمانه بدانند که سرنوشتی جزء ذلت و خواری و بی‌خانمانی ندارند.

اميدوارم فرجام پس از برجام مبارك باشد/ سرنوشت منافقان خواري و ذلت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام علیجان دلدار امروز (2 مراد) در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به فرمایشات معصومین علیهم السلام در خصوص پرهیز از اسراف و تبذیر، اظهار کرد: خداوند در قرآن مسرف را مفسد فی الارض معرفی کرده است.

 

وی با بیان اینکه از ویژگی های مسرفان این است که در زمین فساد و تباهی ایجاد می‌کنند و اهل قرار دادن امور در مسیر آن نیستند، افزود: اسراف یعنی زیاده روی و تجاوز از حق است و تبذیر به معنای از بین بردن نعمت های الهی است.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه باید فریادهای قرآن در خصوص اسراف نکردن را بشنویم، گفت: کسی که مسرف است به مقصد نمی‌رسد و در مسیر رشد و کمال قرار نگرفته است.

 

حجت الاسلام دلدار با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می‌گوید کار شیطان این است که توان و انرژی انسان را در مسیر گمراهی و ضلالت قرار دهد، تصریح کرد: کسانی که اهل ریخت و پاش هستند برادران شیطانند و باعث از بین بردن پیشرفت و منابع جامعه می‌شوند.

 

به گفته وی هر فردی در زندگی اجتماعی و فردی خود باید هزینه‌های خود را اولویت‌بندی کند و این دستور دین اسلام است و همان گونه که در دین واجب و مباح داریم یعنی باید اولویت‌بندی داشته باشیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: اگر مبنای اقتصاد ما در خانواده و اجتماع فرمایشات معصومین علیهم السلام باشد دیگر گره کوری در جامعه وجود نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام دلدار به پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نمازجمعه به امامت حضرت آیت الله طالقانى(ره) اشاره کرد و گفت: نماز جمعه پایگاه معنویت و آگاهی و مقاومت است و از مهمترین عوامل حفظ ایمان و مانع نفوذ دشمن در اذهان مردم است و نماز جمعه در زمان امام معصوم علیه السلام امری واجب است.

 

وی افزود: امام باقر (علیه السلام) فرمودند در روز جمعه فرشتگان مقرب که به همراه آنان کاغذهایی از نقره و قلم هایی از طلا می باشد، فرود می آیند و بر درهای ورودی مسجد بر صندلی هایی از نور می نشینند و اسامی مردم را نفر به نفر بر اساس مقام و منزلتشان می‌نویسند تا زمانی که امام خارج شود پس کاغذهای خود را می پیچند و در هیچ روزی جز روز جمعه فرود نمی آیند.

 

امام جمعه موقت بیرجند ضمن تسلیت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(علیه السلام) در هشتم شوال سال 1344، بیان کرد: وهابیت یک گروه ساخته و پرداخته استکبار جهانی است و استعمار هدفی جزء نابودی اسلام و خاموش کردن فریاد ملت‌ها ندارد که امیدواریم به زودی شاهد نابودی آل سعود و آل خلیفه و اربابان آن‌ها باشیم.

 

حجت الاسلام دلدار در ادامه به سالروز عملیات پیروزمندانه و غرور آفرین مرصاد در سال 67 اشاره کرد و افزود: منافقان و رجبی‌های زمانه بدانند که سرنوشتی جزء ذلت و خواری و بی‌خانمانی ندارند و سربازان روح الله همیشه در کمین آنان هستند.

 

وی با بیان اینکه کارآفرینی از اعظم عبادات است، تاکید کرد: مسئولان در بخش‌های مختلف لازم است همه تلاش خود را در جهت تقویت و پشتیبانی از کارآفرینان به کار گیرند تا این افراد در چرخه بروکراسی اداری مأیوس و پشیمان نشوند.

 

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: ادارات دولتی باید از پژوهش‌های دانشگاهیان و اهل فکر استقبال کنند و با بی‌توجهی موجب بی‌انگیزگی نخبگان نشوند.

 

حجت الاسلام دلدار با بیان اینکه طرح‌های عمرانی باید پیوست فرهنگی داشته باشد و پیامدهای آن درنظر گرفته شود، گفت: باید فرهنگ تولید کار در جامعه گسترش پیدا کند.

 

وی در پایان به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود: امیدواریم فرجام پس از برجام مبارک باشد و در جهت شکوفایی و شادی روح امام راحل و شهدا باشد.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.