کدخبر: ٤۱۹۱۸
۱۰ مرداد ۱۳۹٤ ساعت ۱۰:٤۹
چاپ

امام جمعه موقت بیرجند:

شیر مادر سبب افزایش ضریب هوشی کودکان می‌شود

بیرجندرسا- امام جمعه موقت بیرجند گفت: شیرمادر سبب افزایش ضریب هوشی و جلوگیری از بیماری در کودکان می‌شود.

شیر مادر سبب افزایش ضریب هوشی کودکان می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین محسن مشرفی در خطبه های این هفته نماز جمعه بیرجند اظهار داشت: نگهداری زبان از مهم ترین وظایف انسان مسلمان است چرا که  بسیاری از مشکلات جوامع، دولت و کشور ها از عدم نگهداری زبان بوجود می آید.

وی با اشاره به روز اهدای خون افزود: اهدا کردن خون از امورات خداپسندانه است و از فعالان این عرصه قدردانی  می شود.

امام جمعه موقت بیرجند به مناسبت روز جهانی شیر مادر تصریح کرد: بهترین شغل و افتخار یک زن مسلمان مادر بودن است و لازم است تا مادران در باره تغذیه از شیر مادر مطالعه بیشتری کنند زیرا شیرمادر سبب افزایش ضریب هوشی و جلوگیری از بیماری در کودکان می شود.

مشرفی به سالروز صدور فرمان مشروطیت اشاره کرد و گفت: در کشور سه مقطع بیداری ملی وجود دارد که نخستین آن پایان حکومت قاجار است و شیخ فضل الله نوری از پرچمداران این رویداد بود که سه سال پس از مشروطیت به شهادت رسید.

وی دومین مقطع را انقلاب مشروطه دانست و تصریح کرد: در این نهضت آیت الله کاشانی و دکتر مصدق فعال بودند اما به علت ناآگاهی مردم و بی کفایتی کسانی که گردش نهضت را بر عهده داشتند شکست خورد.

امام جمعه موقت بیرجند درباره سومین مقطع بیداری ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی بهترین مقطع بیداری ایران بود که به پیروزی نشست و تاکنون پابرجاست.

مشرفی با تشکر از عوامل فعال در توافق هسته ای افزود: آمریکا دولتی تمام استکبار است و با نزدیک شدن به سالروز بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی باید یادآور شد که این دولت اولین کشوری است که از بمب اتم بهره برد.

وی گفت: آریکا با وجود تهدید ملت ها به بمباران اتمی باز هم خود را متعهد قوانین سازمان ملل می داند.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: مردم ایران نباید جنایات آمریکا را فراموش کنند و تا وقتی که این کشور جنایی پابرجاست باید فریاد مرگ بر آمریکا در جامعه هویدا بماند.

مشرفی با اشاره به سالروز شهادت سرلشکر عباس بابایی تصریح کرد: کسانی که با این بزرگ مرد هم رزم بوده اند و چهره جنگ و شهادت را دیده اند می خواهیم تا داستان های دفاع مقدس را برای جوانان بازگو کنند تا فرهنگ شهادت روز به روز درجامعه گسترش بیشتری یابد.

وی افزود: سالروز پیروزی حضرت علی(ع) در جنگ خندق و روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای را به تمام ورزشکاران استان تبریک عرض می کنم.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها