کدخبر: ٤۱۹٤۵
۱۲ مرداد ۱۳۹٤ ساعت ۱۱:٤٤
چاپ

برشی از تاریخ/ 93

تنبیه شدن روحانی توسط معلم دوم دبستان برای جدول ضرب

تنبیه شدن روحانی توسط معلم دوم دبستان برای جدول ضرب

بیرجندرسا-حسن روحانی در کتاب خاطرات خود، درباره دوران دبستان و ضعف درسی در این دوران، به تنبیه معلم بابت ضعف در پاسخ‌گویی به جدول ضرب اشاره کرده و از اینکه در این دوران به خصوص کلاس دوم تجدیدی نیاورده است، ابراز خوشحالی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از مشرق، حسن روحانی در کتاب خاطرات خود، درباره دوران دبستان و ضعف درسی در این دوران، به تنبیه معلم بابت اشتباه در پاسخ‌گویی به جدول ضرب اشاره کرده و می‌نویسد: اولین و آخرین باری که از معلم کتک خوردم، در همین کلاس و برای جدول‌ضرب بود. معلم کلاس از من پرسید 9.9 تا؟ در جواب به‌جای 81، گفتم: 18 و همین باعث شد معلم با خط‌کشی که در دست داشت، به دست من بزند!

ثلث اول کلاس دوم با مشکلات فراوان گذشت و در ثلث دوم، به‌خصوص در ثلث سوم وضع درسی من کمی بهتر شد. گرچه تا پایان سال همچنان وضع درسی من متوسط و حتی ضعیف بود، ولی بالاخره قبول شدم و از اینکه کلاس دوم را با موفقیت طی کردم و تجدیدی نیاوردم، خوشحال بودم.[1]

البته روحانی در صفحه 40 کتاب می‌گوید که در کلاس‌های چهارم، پنجم و ششم همیشه شاگرد اول بودم و بی انصافی است اگر این را نقل نکنیم.
 

 
 

[1] - خاطرات حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ج اول، 1388،ص 37

 

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.