کدخبر: ٤۲۰۳۳
۱۸ مرداد ۱۳۹٤ ساعت ۰۸:۰٤
چاپ

زوج خبرنگاری که زندگی خود را به سبک سنتی و ساده آغاز کردن

بیرجندرسا- ازدواج زوج خبرنگار در روستای گیت از توابع بخش قهستان از شهرستان درمیان خراسان جنوبی به صورت سنتی و ساده برگزار شد تا الگویی برای جوانان برای سبک زندگی ساده باشد.

 زوج خبرنگاری که زندگی خود را به سبک سنتی و ساده آغاز کردن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، در این مراسم که بسیار ساده و سنتی برگزار شد ، ابتدا همه مهمانان در حسینه این روستا غذا خورده و بعد از یک استراحت کوتاه به رسم سنت روستا داماد برای پوشیدن لباس دامادی بر سر قنات می رود.

داماد بعد از پوشیدن لباس دامادی از روی قنات روستا عبور می کند، آنان اعتقاد دارند که این کار باعث افزایش رزق و روزی داماد می شود.

لازم به گفتن است که دو نفر از اول مراسم تا آخر مراسم ( از خانه پدر داماد تا خانه داماد) ساق دوشش می شوند که این امر نشان از حمایت همه جانبه خانواده از زندگی داماد دارد.

در خانه پدر عروس آینه و آب قرار می دهند تا داماد با زدن ضربه با آن چشم ناز و چشم زخم را از خانه دور کند و داماد و عروس از زیر قرآن به نشانه اینکه قرآ ن حافظ آنان باشد رد می شوند.

و در زمان خروج از خانه عروس و همچنین ورود به خانه داماد گوسفندی را برای تبرکی قربانی می کنند.

جالب گرفتن جلوی داماد توسط جوانان پسر روستا برای باز شدن بختشان است که نشان از رسم دیرینه در این منطقه دارد و همچنین داماد های آینده توسط جوانان برای تبریک به بالای سر برده می شوند که نشان شور و نشاط جوانان و تبریک به داماد آینده است.

یکی دیگر از مراسمات زیبا زدن تخم مرغ بر سر درب خانه داماد است که این هم برای رفع چشم زخم و دوری بلا از خانه عروس و داماد  اجرا می شود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.