کدخبر: ٤۲۱٤٤
۲۵ مرداد ۱۳۹٤ ساعت ۱۳:٤۳
چاپ

در خراسان‌جنوبی

نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزان هنرستان‌های کشور برپا شد

بیرجندرسا-مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش کشور در خراسان‌جنوبی خبر داد.

نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزان هنرستان‌های کشور برپا شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از تسنیم، باس لامعی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری 9 جشنواره هنری هنرستان‌های کار و دانش کشور و افتتاحیه نمایشگاه دستاورد‌ها و توانایی‌های هنرستان‌های کاردانش کشور، اظهار داشت: از 27 استان تعداد 300 هنرجو در نهمین جشنواره هنری هنرستان‌های کاردانش کشور به میزبانی خراسان جنوبی حضور دارند.

وی افزود: در نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های هنرستان‌های کشور از خراسان جنوبی نیز 156 هنرستان از مجموعه 12 شهرستان، اداره آموزش پرورش استان، دانشکده سما، دانشکده ابن حسام، دانشکده سپیده کاشانی، اداره کل فنی و حرفه‌ای و محیط زیست خراسان جنوبی حضور دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که رویکرد و نگرش مردم را به هنرستان‌ها تغییر دهیم.

لامعی بیان کرد: این تغییر نگرش نیز در برنامه افق 1404 نیز دیده شده ‌که در این افق 50 درصد دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای رو بیاورند و در سند 20 ساله توسعه، نقشه جامع علمی کشور، 5 ساله دوم کشور و مصوبات شورای آموزش پرورش ذکر شده است.

رئیس اداره کاردانش و فنی حرفه‌ای خراسان جنوبی نیز گفت: در این نمایشگاه کشوری 27 استان دیگر حضور دارند که تعداد 138 اثر به مرحله نهایی و داوری راه پیدا کرده است که توسط 39 داور کشوری این آثار داوری و ‌مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

محمد آزادی ‌گفت: این اثر‌ها در 17 رشته مختلف شامل صنایع دستی، گرافیک، گرافیک کامپیوتری، منبت کاری، طراحی و سایر رشته‌ها مورد رقابت قرار می‌گیرند که در نهایت رتبه‌های اول تا سوم این رشته‌ها پس از آزمون و تایید طی مراسمی از آن‌ها تجلیل و تقدیر می‌شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها