کدخبر: ٤۲۲٤۷
۰٤ شهریور ۱۳۹٤ ساعت ۱۳:۲۸
چاپ

خطرات سدیم و خوردن فلفل سبز خام

بیرجندرسا- احتمالا بارها و بارها شنیده اید که مصرف سدیم را بخاطر سلامتی باید کاهش دهید تا به بیماری مختلف دچار نشوید

خطرات سدیم و خوردن فلفل سبز خام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل ازدکتر سلام, سبزیجاتی مانند فلفل سبز دلمه ای، به طور طبیعی سدیم کمی  دارد. اضافه کردن  فلفل سبز دلمه ای خام  به رژیم غذایی بسیار خوب است چون علاوه بر اینکه سدیم کمی دارد دارای ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری است.

 

1 فنجان  فلفل سبز  خام حاوی 4 میلی گرم سدیم است. این  کمتر از 1 درصد از مصرف  روزانه  سدیم  است. در واقع، شما می توانید  تا 5 میلی گرم سدیم  استفاده کنید.

 

مقادیر کم سدیم به تنظیم فشار خون و همچنین  به اعصاب و عضلات کمک میکند تا کارشان را به درستی انجام دهند. هنگامی که بیش از نیاز مصرف کنید کلیه ها دچار ناراحتی میشود پس ازگذشت زمان وارد خون می شود و فشار خون را افزایش میدهد.این افزایش فشار خون باعث  افزایش خطر بیماری قلبی و سکته مغزی می شود. اگر اکنون بیماری فشار خون بالا  ، مشکلات قلبی یا بیماری های کلیوی، دارید با پزشک درباره مقدار مصرف سدیم مشورت کنید  چون سدیم تهدید کننده زندگی است.

 

ویتامین ها و مواد معدنی

در حالی که  فلفل سبز خام سدیم کمتری دارد دارای  ویتامین ها و مواد معدنی خوبی  هستند.  1 فنجان فلفل سبز خرد شده حاوی  120 میلی گرم ویتامین C است،  زنان   روزانه به 75 میلیگرم  و مردان به   90 میلی گرم  ویتامین C  برای محافظت  در برابر عفونت و بهبود زخم  نیاز دارند. همان مقدار فلفل سبز  خام  11 میکروگرم ویتامین K دارد . که زنان هر روز به 12 درصد از 90 میکروگرم و مردان به 9  درصد از 120 میکروگرم  نیاز  دارند. ویتامین K برای پیشگیری از لخته شدن خون  ضروری است.  فلفل سبز خام همچنین  دارای  ویتامین A  است که برای چشم لازم است و پتاسیم هم دارد که برای تنظیم ضربان قلب احتیاج داریم.

 

فلفل سبز خام کم سدیم میباشد پس می توایند آنر ا به اسفناج یا سالاد ماکارونی  خرد کرده و استفاده کنید. یا  از فلفل سبز خرد شده و پیاز تکه تکه شده ،  و قارچ سالاد درست کنید سالم و کم سدیم می باشد.  یا  فلفل سبز و برنج پخته شده را باهم ترکیب کرده و کمی  ادویه  معطر بریزید.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها