کدخبر: ٤۲۷٤۷
۱۲ آبان ۱۳۹٤ ساعت ۱۳:۲۳
چاپ

آیت الله سید احمد عبادی هم مدرسه ای رهبر انقلاب اسلامی دارفانی را وداع گفت

بیرجندرسا- آیت الله عبادی در مدرسه خان و حجتیه ارتباط صمیمی با مقام معظم رهبری داشتند به قدری که رهبر انقلا ب اسلامی در سفر خود به خراسان جنوبی از خاطرات طلبگی خود با ایشان یاد کرده و از ایشان به عنوان روحانی انقلاب و مجاهد یاد می کنند.

آیت الله سید احمد عبادی هم مدرسه ای رهبر انقلاب اسلامی دارفانی را وداع گفت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، آیت الله سید احمد عبادی موسس حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا خوسف و برادر بزرگ مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی عبادی امام جمعه مشهد مقدس در سن 83 سالگی دارفانی را وداع کرد.

 آیت الله  سید احمد‌ عبادی‌ در سال‌ ۱۳11 ش‌ در شهر «خوسف‌»  در خانواده‌ای‌ روحانی‌ دیده به جهان گشود. پدر بزرگوارشان‌ حجت‌الاسلام‌ سید حیدر عبادی در تمامی‌ دوران‌ زندگیش  مشغول‌ تبلیغ‌ بودند و هم زمان برای‌ امرار معاش‌ کشاورزی‌ می کردند. مادر گرامیشان نیز نوه‌ی‌ مرحوم‌ آیت‌الله حاج‌ میرزا علی‌ خوسفی از روحانیون برجسته منطقه‌ بودند.

وی  دوران‌ ابتدایی‌ را در دبستان‌ ابن‌حسام‌ گذراند، سپس برای خواندن درس طلبگی به ترتیب به حوزه علمیه بیرجند، مشهد و قم رهسپار شدند.

آیت الله عبادی در مدرسه خان و حجتیه ارتباط صمیمی با مقام معظم رهبری داشتند به قدری که رهبر انقلا ب اسلامی در سفر خود به خراسان جنوبی از خاطرات طلبگی خود با ایشان یاد کرده و از ایشان به عنوان روحانی انقلاب و مجاهد یاد می کنند.

این روحانی برجسته  از سال 1338 تا 1349 قریب به11 سال از کلاس درس خارج  آیت الله  العظمی بروجردی، حضرت امام (ره) و آیت الله العظمی گلپایگانی بهره‌مند شدند.

وی برای بیدار کردن مردم از ظلم و استبداد شاه در سال 1349 به زادگاه خود برگشته و نقش موثری در آگاه سازی مردم برای پیروزی انقلاب داشتند.

آیت الله عبادی بعد از پیروزی انقلاب نیز ایشان به دعوت مردم برای دفاع از انقلاب در جنگ تحمیلی نقش آفرینی کردند تا جایی که پسر بزگوارشان نیز سید عبدالکریم عبادی نیز در جنگ تحمیلی شرکت کرده و به درجه رفیع شهادت می رسد.

وی به مدت 55 سال امامت مسجد جامع خوسف را برعهده داشتند تا صبح امروز بعد از یک مدت دوره بیماری دار فانی را وداع گفتند.

مراسم تشییع پیکر این روحانی معزز فردا چهارشنبه 13 آبان ماه ساعت 14 عصر در شهرخوسف برگزار می‌شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها