کدخبر: ۱٦۹٤
۱۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۲
چاپ

ابطحی:

برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان سرمایه گذاری است

برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان سرمایه گذاری است

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان بیرجند خواستار برنامه ریزی جامع در خصوص استفاده بهینه از اوقات فراغت جوانان در ایام تابستان شد و گفت: برنامه ریزی برای این مهم نوعی سرمایه گذاری در کشور است.

سیدمحمدزمان ابطحی صبح دوشنبه در ستاد اوقات فراغت شهرستان بیرجند با بیان اینکه اوقات فراغت تنها به دانش آموزان و دانشجویان اختصاص یافته و مدیریت می شود، اظهارداشت: تمامی اقشار جامعه به نوعی از اوقات فراغت برخوردارند و متاسفانه کسی به فکر بهینه سازی این ایام نیست.

وی با اشاره به اینکه اتلاف وقت دانش آمزوان و دانشجویان امری است که به هیچ وجه نباید از کنار آن بی تفاوت گذشت، افزود: در تابستان گاهی نرخ ناهنجاری های اجتماعی افزایش می یابد که یکی از دلایل انکارناپذیر آن اتلاف بیهوده وقت جوانان است.

ابطحی با اشاره به اینکه در صورتیکه نهادها و سازمانهای ذیربط با حوزه جوانان به وظایف محوله خود به درستی عمل کنند، از میزان ناهنجاری های اجتماعی نیز کاسته خواهد شد، افزود: همچنین این مهم موجب ارتقاء مهارتی جوانان به لحاظ فکری و عملی نیز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در صورت مدیریت اوقات فراغت جوانان این قشر کمتر به سوی برنامه های زیان آور و مخرب گرایش می یابند، عنوان کرد: با تامین سلامت جوانان سلامت جامعه نیز تحقق خواهد یافت.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه اوقات فراغت می تواند منبع خوبی برای سرمایه گذاری سرمایه داران نیز باشند، افزود: در این راستا امروز کمتر به سرمایه گذاری برای اوقات فراغت جوانان توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  نیز اهمیت ویژه ای به اوقات فراغت دانش آموزان داده است، اظهارداشت: در این راستا دانش آموزان تا پایان مقطع متوسطه باید حداقل یک مهارت را فراگیرند.

ابطحی با اشاره به اینکه شعار امسال اوقات فراغت دانش آموزان هر دانش آموز یک مهارت اعلام شده است، افزود: این مهم تمرینی برای دانش آموزان به منظور فراگیری مهارتی ویژه است.

وی ادامه داد: در این طرح مهارت آموزی دانش آموزان با توجه به منطقه، اقلیم و جنسیت صورت گرفته و در طول تابستان دانش آموزان یک مهارت کاربردی را متناسب با بازار کار فرا می گیرند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه آموزش و پرورش استانها با اتحادیه های اصناف تفاهم نامه امضا می کنند تا دانش آموزان پس از کسب مهارتهای لازم در چرخه فعالیت های صنفی قرار گیرند، گفت: این برنامه در صورتیکه متناسب با دانشگاه ها و برای دانشجویان نیز برنامه ریزی اجرا شود می تواند بسیار موثر و مفید باشد.

/خبرگزاری مهر/

63391ca9e4deb16646872739375.jpg

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.